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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
쥬라기 공원 우주를 기반으로 한 2-4명 이상의 플레이어를 위한 보드 게임입니다. 이 게임의 목적은 아이들을 찾아 방문객 센터로 데려오는 첫 번째 팀이 되는 것입니다.
죽임을 당하지 않고 말이야
그 보드는 섬의 지도 형태의 8x8 격자이다. 한쪽 코너에는 방문자 센터(안전한 출발 구역 및 종료 구역)가 있으며, 여기서 선수들과 팀들이 출발한다. 반대쪽 코너에는 키즈 토큰이 있습니다. 지도는 무작위로 배치된 호수 4개, 무작위로 배치된 산 4개, 무작위로 배치된 계곡 4개의 형태로 지형을 채우고 있다.
여섯 마리의 공룡이 무작위로 보드에 배치되어 있다. 이 공룡들은 6종류의 공룡표에서 무작위로 선택된다. 각 공룡 유형은 플레이어가 사용할 수 있는 전술 중 하나(예: Velociraptors를 능가할 수 없음)로부터 면제됩니다.
각 선수는 8명의 팀으로 시작합니다. 플레이어는 팀 테이블에서 8번 롤링하여 팀의 구성을 얻습니다. 6가지 유형의 팀원은 팀의 전술 능력을 향상시키는 기술을 가지고 있습니다. 결과와 변화는 종이와 연필로 기록된다. 경기 중에, 선수들은 팀원들을 잃고 얻을 것입니다.
플레이어는 공통 덱을 공유합니다. 데크에는 공룡을 피하기 위해 사용할 수 있는 7가지 종류의 카드가 있다. 숨김, 실행, 차단, 트랩, 사격, 산만, 특수.
플레이어는 4단계로 구성된 각 턴에 대해 교대로 진행합니다.
장비 위상
카드 한 장을 덱에서 뽑아서 손에 넣으세요. 최대 손 크기는 5장입니다.
특수 단계
다른 단계에서 사용할 수 없는 특수 카드는 이 단계에서 효과를 얻기 위해 재생(폐기)될 수 있다.
공룡 단계
공룡을 무작위로 1마리 골라 무작위로 움직이는 테이블에서 한 번 굴려보세요. 공룡은 직교로 움직이지만 대각선이 아니며 지형과 다른 공룡의 위치와 관련된 일련의 이동 규칙을 따라야 한다.
공룡이 팀과 같은 공간에 들어오면 공격받는다. 그 팀은 탈출을 시도해야 한다. 탈출 시도는 6가지 전술(사격, 실행, 숨기기, 트랩, 차단, 산만) 중 1가지를 사용해야 한다. 다음으로, 플레이어는 2개의 육면 주사위를 사용하여 탈출 롤을 해야 합니다. 주사위 굴리기 2개를 합산하고 여기에 매칭 전술로 팀원의 수를 더하세요. 다음으로 최대 2장의 전술 카드를 플레이(폐기)하고 보너스를 추가합니다. 플레이되는 전술 카드 중 1개 이상이 선택한 전술과 일치해야 합니다. 합계(롤 + 팀 보너스 + 카드 보너스)가 12보다 크거나 같으면 팀은 인명피해 없이 탈출한다. 합계가 적을 경우, 팀은 차액과 같은 수의 무작위 팀원을 잃는다. 만약 한 팀이 모든 멤버를 잃으면, 그 선수는 경기에서 탈락합니다.
공격 후, 팀은 한 칸 떨어져야 합니다. 만약 당신이 공격을 받고 키즈 토큰을 통제한다면 당신은 토큰에 대한 통제력을 잃을 수 있습니다.
단계 이동
팀 폰 1을 직교로 이동합니다. 카드 지침에 따라 팀을 더 멀리 이동시키기 위해 특수 카드 1개를 플레이(폐기)할 수 있습니다. 지형은 팀이 어디로 이동하느냐에 영향을 미치고 팀은 공룡이나 다른 팀이 점유한 공간에 들어갈 수 없다. 아이들이 있는 공간에 들어가면 점유합니다. 키즈 토큰이 팀 폰과 함께 이동합니다.
죽임을 당하지 않고 말이야
그 보드는 섬의 지도 형태의 8x8 격자이다. 한쪽 코너에는 방문자 센터(안전한 출발 구역 및 종료 구역)가 있으며, 여기서 선수들과 팀들이 출발한다. 반대쪽 코너에는 키즈 토큰이 있습니다. 지도는 무작위로 배치된 호수 4개, 무작위로 배치된 산 4개, 무작위로 배치된 계곡 4개의 형태로 지형을 채우고 있다.
여섯 마리의 공룡이 무작위로 보드에 배치되어 있다. 이 공룡들은 6종류의 공룡표에서 무작위로 선택된다. 각 공룡 유형은 플레이어가 사용할 수 있는 전술 중 하나(예: Velociraptors를 능가할 수 없음)로부터 면제됩니다.
각 선수는 8명의 팀으로 시작합니다. 플레이어는 팀 테이블에서 8번 롤링하여 팀의 구성을 얻습니다. 6가지 유형의 팀원은 팀의 전술 능력을 향상시키는 기술을 가지고 있습니다. 결과와 변화는 종이와 연필로 기록된다. 경기 중에, 선수들은 팀원들을 잃고 얻을 것입니다.
플레이어는 공통 덱을 공유합니다. 데크에는 공룡을 피하기 위해 사용할 수 있는 7가지 종류의 카드가 있다. 숨김, 실행, 차단, 트랩, 사격, 산만, 특수.
플레이어는 4단계로 구성된 각 턴에 대해 교대로 진행합니다.
장비 위상
카드 한 장을 덱에서 뽑아서 손에 넣으세요. 최대 손 크기는 5장입니다.
특수 단계
다른 단계에서 사용할 수 없는 특수 카드는 이 단계에서 효과를 얻기 위해 재생(폐기)될 수 있다.
공룡 단계
공룡을 무작위로 1마리 골라 무작위로 움직이는 테이블에서 한 번 굴려보세요. 공룡은 직교로 움직이지만 대각선이 아니며 지형과 다른 공룡의 위치와 관련된 일련의 이동 규칙을 따라야 한다.
공룡이 팀과 같은 공간에 들어오면 공격받는다. 그 팀은 탈출을 시도해야 한다. 탈출 시도는 6가지 전술(사격, 실행, 숨기기, 트랩, 차단, 산만) 중 1가지를 사용해야 한다. 다음으로, 플레이어는 2개의 육면 주사위를 사용하여 탈출 롤을 해야 합니다. 주사위 굴리기 2개를 합산하고 여기에 매칭 전술로 팀원의 수를 더하세요. 다음으로 최대 2장의 전술 카드를 플레이(폐기)하고 보너스를 추가합니다. 플레이되는 전술 카드 중 1개 이상이 선택한 전술과 일치해야 합니다. 합계(롤 + 팀 보너스 + 카드 보너스)가 12보다 크거나 같으면 팀은 인명피해 없이 탈출한다. 합계가 적을 경우, 팀은 차액과 같은 수의 무작위 팀원을 잃는다. 만약 한 팀이 모든 멤버를 잃으면, 그 선수는 경기에서 탈락합니다.
공격 후, 팀은 한 칸 떨어져야 합니다. 만약 당신이 공격을 받고 키즈 토큰을 통제한다면 당신은 토큰에 대한 통제력을 잃을 수 있습니다.
단계 이동
팀 폰 1을 직교로 이동합니다. 카드 지침에 따라 팀을 더 멀리 이동시키기 위해 특수 카드 1개를 플레이(폐기)할 수 있습니다. 지형은 팀이 어디로 이동하느냐에 영향을 미치고 팀은 공룡이나 다른 팀이 점유한 공간에 들어갈 수 없다. 아이들이 있는 공간에 들어가면 점유합니다. 키즈 토큰이 팀 폰과 함께 이동합니다.
A board game for 2-4 + players based on the Jurassic Park universe. The aim of the game is to be the first team to find the kids and bring them back to the Visitor Centre
without first being killed off.
The board is an 8x8 grid in the form of a map of the island. In one corner is the Visitor Centre (safe start and end zone) from which the players’ teams start. In the opposite corner is the kids token. The map is populated with terrain in the form of 4 randomly placed lakes, 4 randomly placed mountains and 4 randomly placed valleys.
Six dinosaurs are placed randomly on the board (but not adjacent to the visitors centre). These dinosaurs are selected at random from a table of 6 dinosaur types. Each dinosaur type is immune from one of the tactics that might be employed by the players (e.g. you cannot outrun the Velociraptors).
Each player starts with an 8 member team. Players roll 8 times on a Team Table to get the composition of their team. The 6 different types of team member have skills that improve the tactical abilities of the team. Results and changes are recorded with paper and pencil. During the game, players will lose and gain team members.
Players share a Common Deck. The deck has 7 types of cards representing the tactics that can be employed to evade the dinosaurs: Hide, Run, Block, Trap, Shoot, Distract, and Special.
Players take turns with each turn comprising 4 phases.
Equip Phase
Draw 1 Card from the deck and add it to your hand. Max hand size is 5 cards.
Special Phase
Special cards not meant to be used in other phases may be played (discarded) for their effects in this phase.
Dinosaur Phase
Pick 1 Dinosaur by random and roll once on the random movement table to determine how it moves. Dinosaurs move orthogonally but not diagonally and must obey a set of movement rules related to terrain and the location of other dinosaurs.
If a dinosaur enters the same space as a team, the team will be attacked. The team must attempt to escape. An escape attempt must use 1 tactic from the 6 available (Shoot, Run, Hide, Trap, Block, and Distract. Next, the player must make an escape roll using 2 six-sided dice. Add up the total of the 2 dice rolls and add to this the number of teammates with the matching tactic. Next, play (discard) up to 2 tactics cards and add their bonuses. At least 1 of the tactics cards played must match the chosen tactic. If the Total (roll + team bonuses + card bonuses) is equal to or greater than 12, then the team escapes with no casualties. If the total is less, the team loses a number of random team members equal to the difference. If a team loses all its members, that player is out of the game.
After the attack, the team must retreat 1 space away. If you are attacked and you control the kids token you may lose control of the token.
Move Phase
Move your team pawn 1 space orthogonally. You may play (discard) 1 special card to move the team farther per the cards instructions. Terrain will affect where the teams move to and teams cannot enter spaces occupied by dinosaurs or other teams. If you enter the space containing the kids you take possession of it. The kids token moves along with your team pawn.
without first being killed off.
The board is an 8x8 grid in the form of a map of the island. In one corner is the Visitor Centre (safe start and end zone) from which the players’ teams start. In the opposite corner is the kids token. The map is populated with terrain in the form of 4 randomly placed lakes, 4 randomly placed mountains and 4 randomly placed valleys.
Six dinosaurs are placed randomly on the board (but not adjacent to the visitors centre). These dinosaurs are selected at random from a table of 6 dinosaur types. Each dinosaur type is immune from one of the tactics that might be employed by the players (e.g. you cannot outrun the Velociraptors).
Each player starts with an 8 member team. Players roll 8 times on a Team Table to get the composition of their team. The 6 different types of team member have skills that improve the tactical abilities of the team. Results and changes are recorded with paper and pencil. During the game, players will lose and gain team members.
Players share a Common Deck. The deck has 7 types of cards representing the tactics that can be employed to evade the dinosaurs: Hide, Run, Block, Trap, Shoot, Distract, and Special.
Players take turns with each turn comprising 4 phases.
Equip Phase
Draw 1 Card from the deck and add it to your hand. Max hand size is 5 cards.
Special Phase
Special cards not meant to be used in other phases may be played (discarded) for their effects in this phase.
Dinosaur Phase
Pick 1 Dinosaur by random and roll once on the random movement table to determine how it moves. Dinosaurs move orthogonally but not diagonally and must obey a set of movement rules related to terrain and the location of other dinosaurs.
If a dinosaur enters the same space as a team, the team will be attacked. The team must attempt to escape. An escape attempt must use 1 tactic from the 6 available (Shoot, Run, Hide, Trap, Block, and Distract. Next, the player must make an escape roll using 2 six-sided dice. Add up the total of the 2 dice rolls and add to this the number of teammates with the matching tactic. Next, play (discard) up to 2 tactics cards and add their bonuses. At least 1 of the tactics cards played must match the chosen tactic. If the Total (roll + team bonuses + card bonuses) is equal to or greater than 12, then the team escapes with no casualties. If the total is less, the team loses a number of random team members equal to the difference. If a team loses all its members, that player is out of the game.
After the attack, the team must retreat 1 space away. If you are attacked and you control the kids token you may lose control of the token.
Move Phase
Move your team pawn 1 space orthogonally. You may play (discard) 1 special card to move the team farther per the cards instructions. Terrain will affect where the teams move to and teams cannot enter spaces occupied by dinosaurs or other teams. If you enter the space containing the kids you take possession of it. The kids token moves along with your team pawn.
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