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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Robert Lane
-
아티스트
Stef Kopinski
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
다크홀드는 전투와 모험의 협동 보드게임으로, 당신과 당신의 친구들이 최후의 상인 사후 생명의 비밀을 얻기 위해 무적의 무리와 싸우는 영웅과 심복의 역할을 하게 된다.
암흑의 땅 - 7세기 영국의 잔혹하고 미개한 세계 - 다크홀드는 1-4명의 플레이어가 동굴, 바구니, 언데드 위츠의 홀을 탐험할 때 전설적인 영웅들과 그들의 심복들을 조종할 수 있도록 미니어처, 타일, 카운터, 카드를 포함하는 보드 게임이다.
이 게임은 해안 근처의 동굴과 자연 협곡에서 시작하여 언데드의 카타콤과 바랑을 탐험하고, 결국 고대인들의 홀(지역 3, 7-9)을 통해 싸우는 3가지 영역의 10가지 다양한 디자인 및 측면으로 구성된 스토리 캠페인으로 진행된다.언디패스(탐구의 끝, 레벨 10)의 비밀이지만 각 레벨은 물론 스스로 플레이할 수 있습니다. 여러분은 미니 캠페인으로 각 영역(세 가지 수준)을 플레이하도록 선택할 수도 있습니다! 모험가의 기술과 능력은 레벨 자체에 묶여 있기 때문에 플레이어들은 나중에 레벨 플레이를 할 경우 영웅이나 심복의 경험에 대해 걱정할 필요가 없다.
다크홀드가 캠페인으로 진행되면 플레이어는 특정 종류의 일상적인 장비를 구입하거나 레벨 사이에 심복들을 고용할 수 있습니다. 이는 영웅들이 다음 레벨로 데려올 수 있는 레티넨을 갖는 것을 의미합니다.
영생을 위한 그들의 탐구에 성공하기 위해 플레이어들은 그들의 영웅들을 막기 위해 많은 적들을 이겨내야 한다. 위트족, 무덤거미, 거대하고 무시무시한 흙거미, 고대 가스타족, 외지인에게 유트족의 비밀을 부인하고 싶어 하는 드라구트족, 그리고 그들을 막기 위해 자신의 홀과 무덤을 파괴하는 등 무엇이든 할 것이다.
플레이어는 또한 게임이 협동적이긴 하지만 각 플레이어가 게임을 하는 방식에는 이기심의 요소가 있다는 것을 이해해야 한다. 각 영웅은 자신만의 비밀 퀘스트를 가지고 있고 다크홀드를 성공적으로 통과하려면 성공해야 한다.
다크홀드는 전투와 모험의 협동 보드게임으로, 당신과 당신의 친구들이 최후의 상인 사후 생명의 비밀을 얻기 위해 무적의 무리와 싸우는 영웅과 심복의 역할을 하게 된다.
암흑의 땅 - 7세기 영국의 잔혹하고 미개한 세계 - 다크홀드는 1-4명의 플레이어가 동굴, 바구니, 언데드 위츠의 홀을 탐험할 때 전설적인 영웅들과 그들의 심복들을 조종할 수 있도록 미니어처, 타일, 카운터, 카드를 포함하는 보드 게임이다.
이 게임은 해안 근처의 동굴과 자연 협곡에서 시작하여 언데드의 카타콤과 바랑을 탐험하고, 결국 고대인들의 홀(지역 3, 7-9)을 통해 싸우는 3가지 영역의 10가지 다양한 디자인 및 측면으로 구성된 스토리 캠페인으로 진행된다.언디패스(탐구의 끝, 레벨 10)의 비밀이지만 각 레벨은 물론 스스로 플레이할 수 있습니다. 여러분은 미니 캠페인으로 각 영역(세 가지 수준)을 플레이하도록 선택할 수도 있습니다! 모험가의 기술과 능력은 레벨 자체에 묶여 있기 때문에 플레이어들은 나중에 레벨 플레이를 할 경우 영웅이나 심복의 경험에 대해 걱정할 필요가 없다.
다크홀드가 캠페인으로 진행되면 플레이어는 특정 종류의 일상적인 장비를 구입하거나 레벨 사이에 심복들을 고용할 수 있습니다. 이는 영웅들이 다음 레벨로 데려올 수 있는 레티넨을 갖는 것을 의미합니다.
영생을 위한 그들의 탐구에 성공하기 위해 플레이어들은 그들의 영웅들을 막기 위해 많은 적들을 이겨내야 한다. 위트족, 무덤거미, 거대하고 무시무시한 흙거미, 고대 가스타족, 외지인에게 유트족의 비밀을 부인하고 싶어 하는 드라구트족, 그리고 그들을 막기 위해 자신의 홀과 무덤을 파괴하는 등 무엇이든 할 것이다.
플레이어는 또한 게임이 협동적이긴 하지만 각 플레이어가 게임을 하는 방식에는 이기심의 요소가 있다는 것을 이해해야 한다. 각 영웅은 자신만의 비밀 퀘스트를 가지고 있고 다크홀드를 성공적으로 통과하려면 성공해야 한다.
Description from the publisher:
Darkholds is a co-operative board game of combat and adventure in which you and your friends will play the part of heroes and henchmen that battle against the hordes of undeath to gain the ultimate prize - the secret of life after death!
Set in the lands of darkness - the brutal, uncivilised world of dark ages Britain in the 7th century AD - Darkholds is a board game containing miniatures, tiles, counters and cards to enable 1-4 players to control legendary heroes and their henchmen as they explore the caverns, barrows and halls of the undead Wihts.
The game can be played as a story campaign comprising ten levels of varying design and aspect in three areas, beginning in the caverns and natural gorges near the coast (area 1, levels 1-3), then exploring the catacombs and barrows of the undead (area 2, levels 4-6) and eventually fighting through the halls of the ancients (area 3, levels 7-9) to gain the secret of undeath (the quest's end, level 10); but each level can of course be played on its own. You can even choose to play each area - three levels - as a mini-campaign! Players need not worry about the experience of their heroes or henchmen if they play later levels, either, for the skills and abilities of the adventurers are tied to the levels themselves.
If Darkholds is played as a campaign, players can purchase certain types of mundane equipment or hire henchmen in between levels - effectively meaning heroes have a retinue they can bring with them to the next level!
To succeed in their quest for eternal life players must overcome a horde of enemies trying to stop their heroes, gathering treasure, ancient artefacts and sorcerous weapons or armour to help them along the way. The Wihts, scampering grave spiders and huge, terrifying mound beetles, ancient Gāsta and shrieking Drēaguth all wish to deny the secrets of the Jutes to the outsiders, and they will do anything - including the destruction of their own halls and tombs - to stop them.
Players must also understand that - whilst the game is co-operative - there will also be an element of selfishness to how each player plays the game, for each hero has his own secret quest and must succeed in it if he is to progress through Darkholds successfully...
Darkholds is a co-operative board game of combat and adventure in which you and your friends will play the part of heroes and henchmen that battle against the hordes of undeath to gain the ultimate prize - the secret of life after death!
Set in the lands of darkness - the brutal, uncivilised world of dark ages Britain in the 7th century AD - Darkholds is a board game containing miniatures, tiles, counters and cards to enable 1-4 players to control legendary heroes and their henchmen as they explore the caverns, barrows and halls of the undead Wihts.
The game can be played as a story campaign comprising ten levels of varying design and aspect in three areas, beginning in the caverns and natural gorges near the coast (area 1, levels 1-3), then exploring the catacombs and barrows of the undead (area 2, levels 4-6) and eventually fighting through the halls of the ancients (area 3, levels 7-9) to gain the secret of undeath (the quest's end, level 10); but each level can of course be played on its own. You can even choose to play each area - three levels - as a mini-campaign! Players need not worry about the experience of their heroes or henchmen if they play later levels, either, for the skills and abilities of the adventurers are tied to the levels themselves.
If Darkholds is played as a campaign, players can purchase certain types of mundane equipment or hire henchmen in between levels - effectively meaning heroes have a retinue they can bring with them to the next level!
To succeed in their quest for eternal life players must overcome a horde of enemies trying to stop their heroes, gathering treasure, ancient artefacts and sorcerous weapons or armour to help them along the way. The Wihts, scampering grave spiders and huge, terrifying mound beetles, ancient Gāsta and shrieking Drēaguth all wish to deny the secrets of the Jutes to the outsiders, and they will do anything - including the destruction of their own halls and tombs - to stop them.
Players must also understand that - whilst the game is co-operative - there will also be an element of selfishness to how each player plays the game, for each hero has his own secret quest and must succeed in it if he is to progress through Darkholds successfully...
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