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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.00 / 5

게임 소개

인도’의 에픽 마하바라타 게임은 인도 신화의 가장 웅장한 서사시를 바탕으로 한 트랙 게임이다. 플레이어는 판다바 가문이나 카우라바 가문에서 전쟁을 벌이고 있다. 승리하기 위해서는 1개의 천구병기 카드, 1개의 깃발 또는 콘치 카드, 8개의 덕목 카드, 18개의 코인을 획득해야 한다.

플레이어들은 2d6를 굴려 보드 주위를 움직이며, 각각의 정사각형은 이벤트이다. 전사 스퀘어는 아르주나 또는 카르나 같은 개별 전사들의 지원을 허용하거나, 주스트(전사 스퀘어가 플레이어를 지원하는 사람과 같은 가족인 경우) 또는 파이트(다른 가족인 경우)가 필요하다. 카르마 광장에서는 각 플레이어에서 동전 2개를 획득하는 등 랜덤 이벤트가 포함된 카드를 드립니다!” 또는 “2개의 버덕카드를 받으려면 2개의 동전을 주세요.” 위엄 스퀘어는 다양한 전사들에게 덕목 카드(이기기 위해 필요) 또는 분노 카드(덕목을 버리게 하는 카드)를 부여합니다. 많은 광장은 사람들(크리슈나, 퀸 쿤티 등)이나 장소(인드라프라사, 야마의 아보데 등)를 뜻하며, 축복을 주거나 동전을 주는 경우가 많다. 서브트랙은 플레이어들이 천구 무기 및 깃발/관심장 등의 주요 승리 요소를 얻을 수 있는 추방 또는 재판을 통해 특별한 1d6 이동을 허용합니다.

카드와 보드 모두 서사시의 많은 사건들 중 일부를 다루고 있다. 그 디자이너는 유명한 교육자이고, 이것은 분명히 교육적인 게임을 의도했습니다.
India’s Epic Mahabharata Game is a track game based on the most magnificent epic of Indian mythology. Players gain support from one of the two warring families, either the Pandava or Kaurava. To win, players must obtain 1 Celestial Weapon card, 1 Flag or Conch card, 8 Virtue Cards and 18 Coins.

Players roll 2d6 to move around the board, each square of which is an event. Warrior squares grant the support of individual warriors (such as Arjuna or Karna), or require a Joust (if the warrior square denotes someone who is in the same family as those that support the player) or a Fight (if from the other family). Karma squares confer a card with random events, such as “you grab 2 Coins from each player!” or “Give up 2 coins to receive 2 Virtue Cards.” Prowess squares give cards that confer either Virtue cards (needed to win) or Wrath cards (which cause a Virtue discard) to the various warriors. Many squares are a people (Krishna, Queen Kunti, etc.) or places (Indraprastha, Abode of Yama, etc.) that confer a random event, often a Blessing or Coins. Subtracks allow special 1d6 movement through Exile or Trial where players can obtain the key winning elements of Celestial Weapons and Flags/Conches.

The cards and board both relate some of the many events from the epic. The designer is a noted educator, and this was clearly intended to be an educational game.

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