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  • 인원

    3-8 명

    BGG추천: 1-6 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.60 / 5

게임 소개

게시자의 설명:

아티팩트는 라스트 프론티어를 이용한 우주 오페라입니다. 베수비오 사건 게임 시스템 (팻 메시아 게임스에 의해 배급됨) 3명에서 8명의 플레이어가 매드 사이언티스트, 우주 해적 선장, 전화 회사, 미스터리 에일리언과 같은 역할을 맡는다. 포맷은 사방맹이고, 플레이어들은 서로의 동기가 불확실하기 때문에 전쟁의 안개는 이 새로운 게임 장르에서 만만치 않은 장애물이다.

이 작전은 석탄 자루로 알려진 은하계의 항해가 불가능한 지역의 가장자리에 있는 우주 창고에서 일어난다. 이 시설을 책임지고 있는 미친 과학자는 외계 항해용 부표인 아티팩트를 우주 해적들에게 팔려고 한다. 이 과학자는 그의 불법 행위를 전화 회사로부터 비밀로 하고 계약을 성사시키면 승리하게 되는데, 전화 회사에는 두 명의 요원이 어딘가에 있다.

전화 회사의 승리는 그들의 비밀 고용주가 누구냐에 달려있다. 그의 요원들은 전화선을 고치기 위해 여기 있는 무고한 직원들일 수도 있고 경쟁 박물관에서 일하거나 정부나 민간 기관에서 일할 수도 있습니다.

해적 선장의 동기는 더욱 분명합니다. 교역, 계략 또는 무력으로 유물을 얻어야 합니다. 압도적인 화력을 지녔다고 해도 쉽지 않은 일이다. 그의 부하 중 한 명이 정부 정보원일 수도 있어요 아티팩트가 보이는 것 만이 아닐 수도 있어. 그의 부하들과 연락이 두절되었다는 것은 그들이 그에게 등을 돌렸다는 것을 의미하거나, 외계 벌레가 그들의 내장을 벗긴 시체 위에 알을 낳았다는 것을 의미할 수도 있다. 바깥에서 쨍그랑 소리가 나는 것은 곧 폭발 감압이 임박했다는 신호일 수도 있고, 바깥 선체에 돛을 만드는 로봇이 제 역할을 하고 있을 수도 있다.

외계인은 배에 탈 수도 있고 탈 수도 있다; 그들의 본성은 알려져 있지 않다. 그 배의 컴퓨터는 자신의 승리 조건에 따라 일하는 지각 있는 캐릭터일 수도 있고 아닐 수도 있다. 한 사람의 파트너는 신뢰할 수 있는 동반자이거나 변장한 변신하는 친구일 수 있다. 배의 보안 시스템, 로봇, 그리고 자폭 카운트다운은 알려지지 않은 기관들에게는 꼭두각시일지도 모른다.

아티팩트는 놀라움과 아수라장으로 가득 찬 매혹적인 드라마입니다. 파괴 공작, 몰래 수트, 허풍, 가미카제 외계인, EMP와 플라즈마 총, 부비트랩, 해킹, 그리고 우주정거장이 해적 대포에 의해 조금씩 폭파될 것이라는 전망으로 가득 찬 두 게임은 같지 않다. 마지막 구명보트가 떠나고, 마지막 가명이 밝혀지고, 마지막 창고가 탐험될 때까지 액션은 절대 흔들리지 않는다.
Description from the publisher:

THE ARTIFACT is a space opera using the Last Frontier: The Vesuvius Incident game system (published by Fat Messiah Games). Three to eight players take over such roles as the Mad Scientist, the Space Pirate Captain, the Phone Company, or a mystery Alien. Because the format is four way blind, and the players are uncertain of each other's motives, the fog of war is a formidable obstacle in this new gaming genre.

The action takes place on a space warehouse at the edge of an un-navigable region of the Galaxy known as the Coal Sack. The mad scientist in charge of the facility is trying to sell the Artifact, an alien navigational buoy, to space pirates. The scientist wins if he completes the deal while keeping his illegal activities secret from the Phone Company, who has a couple of agents on board the station somewhere.

Victory for the Phone Company depends upon who their secret employers are. His agents may be just innocent employees here to fix the phone lines, they may be working for a rival Museum, or they may work for the Government or private agencies.

The Pirate Captain's motives are more transparent; he needs to get the Artifact by trade, artifice, or force. Even with his overwhelming firepower, this is not easy. One of his men may be a government informant. The Artifact may not be all it seems. Loss of contact with his men may mean they have turned against him, or alien bugs have laid eggs on their disemboweled remains. A clank outside may signal imminent explosive decompression, or just a sailmaker robot on the outside hull doing its job.

Aliens may or may not be on board; their nature is unknown. The ship's computer may or may not be a sentient character working with its own victory conditions. One's partner may be a trusted companion or a shapeshifting fiend in disguise. The ship's security system, robots, and self-destruct countdown may be puppets for unknown agencies.

The Artifact is a gripping drama, full of surprises and mayhem. No two games are alike, full of sabotage, sneak suits, bluster, kamikaze aliens, EMP and plasma guns, booby traps, hacking, and the prospect of the space station being blown up bit by bit by pirate cannon. The action never falters until the last lifeboat is away, the final alias revealed, and the last storeroom explored.

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