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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-25 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
Dmitri Litvin
-
인원
게임 소개
한 무리의 쥐들은 꼭대기에 도달하기 전에 누가 가장 많이 모을 수 있는지 보기 위해 서로 경주하면서 거대한 치즈 피라미드를 항해해야 한다. 쥐는 더 많이 모으기 위해 치즈의 구멍을 통해 꼼지락거릴 수 있지만, 고양이를 조심하세요!
치즈에 구멍이 많이 뚫린 것을 보고 겁쟁이는 울부짖는다.쥐들은 마스터 치즈를 먹으면서 너무 편안함을 느낄 것이다. 밤낮으로 지켜줄 거야, 응석받이 쥐들을 쫓아낼 거야!조심해, 쥐들아 고양이가 교활해서 널 칠 거야. 넌 날 거야. 정상으로 달려가! 치즈를 보관하고 멈추지 마세요! 덫은 치즈에 위협이 되지 않습니다, 이기세요, 무서워하지 마세요!
게임 구성 요소:
치즈 피라미드 – 1,
‘혹은 덩어리’
4번 홀을 뚫었다.
번호가 매겨진 토큰 – 25,
칩: 나무 마우스 & mdash; 4,
나무 고양이 — 1;
유리공 – 4
주사위 – 1,
규칙 — 1.
게임의 목적은 다음과 같습니다.
치즈 피라미드에 가장 먼저 도달하고, 가능한 한 많은 점수를 얻기 위해서!
게임의 진행
• 게임 참가자들은 돌아가면서 주사위를 던지고 층을 따라 치즈 피라미드 꼭대기로 마우스 게임 조각을 이동합니다. 게임 피스는 시계 반대 방향으로만 이동할 수 있습니다. • 각 후속 계층(레벨)은 네 개의 계단을 통해 이동합니다. 필드에는 게임 피스를 하나만 배치할 수 있습니다. 게임 조각들은 서로 겹쳐질 수 있다. 해당 필드가 다른 게임 피스에 의해 점유된 경우, 플레이어는 그 앞에 있는 자유 필드에 가야 합니다. • 기호가 있는 필드에서는 선수가 자신의 조건을 준수해야 한다(플레이 필드 기호 참조). 게임 조각을 다른 게임 조각 위에 놓고 움직이거나 스텝핑”을 할 때 플레이어는 대리석을 한 손으로만 잡아야 합니다.
재생 필드 기호
1. 마우스 게임 조각이 필드 위에 멈추었습니다: • 만약 플레이어가 치즈 조각의 &ldqu;hole”를 닫지 않았다면, 은행에서 토큰 하나를 가져와서 눈가리개로 구멍을 덮습니다. 즉, 숫자가 표시된 토큰을 위쪽으로 돌리지 않고. 만약 모든 홀이 토큰으로 이미 덮여 있다면, 플레이어는 추가적인 움직임을 보일 것입니다.
2. 캣게임 피스가 이 필드에서 중지되어 다음 차례 선수에게 이동합니다. 플레이어’의 게임 피스가 캣’s 기호로 필드에 나오면, 플레이어는 주사위를 던지고 주사위에 표시된 포인트만큼 캣’의 게임 피스를 움직입니다. VI 및 VII에서 cat’s 이동 중에 발생할 수 있는 특별한 경우를 참조하십시오.
3. 게임 조각이 이 필드에 들어가면 대리석이 구멍에 빠져 다른 층(높이)으로 굴러떨어집니다. 플레이어는 마우스 게임 조각을 새로운 필드로 옮기고 대리석을 다시 덮은 다음 은행에서 토큰 2개를 가져와 치즈 피스의 “hole”를 덮는다. IV 및 V. 참고에서 특수 사례를 참조하십시오. 치즈 조각에 있는 다섯 개의 구멍을 모두 토큰으로 닫으면 트랩 필드가 비활성화됩니다. 이 경우 플레이어는 구슬이 떨어지지 않도록 홀 근처에 마우스 게임 조각을 놓게 된다.
4. 상위 계층에서 플레이어’ 게임 피스는 빨간색 플래그 — 결승 필드 위에 정확히 서 있을 때까지 원을 그리며 움직입니다. 참고. 가장 작은 아이들의 경우, 첫 번째 선수가 깃발을 들고 필드에 도착하거나 필드를 통과할 때 게임이 종료될 수 있습니다. 그런 다음 플레이어들은 치즈 조각을 거꾸로 뒤집고 토큰의 포인트를 세어봅니다. 가장 많은 점수를 얻는 사람이 승자가 됩니다. 두 선수가 같은 점수를 획득할 경우, 결승에 도달했거나 같은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
입체 피라미드 형태의 게임 "Cat and Mouse"를 개발하면 미세한 운동 기술, 기억력, 주의력이 발달합니다. 숫자와 점수를 알 수 있습니다. 정확한 눈을 훈련합니다. 피라미드의 독특한 3D 형태는 1차원 평면뿐만 아니라 3차원 공간에서도 놀 수 있게 해줍니다.
—출판사의 설명
게임의 목적은 고양이를 피하면서 피라미드 꼭대기에 마우스를 먼저 올리는 것입니다.
각 플레이어는 대리석을 덮고 있는 나무 쥐를 조종한다. 플레이어들은 돌아가면서 주사위를 굴리고 마우스를 움직입니다. 어떤 점들은 대리석을 떨어뜨려 플레이어가 더 낮은 위치로 마우스를 이동시켜야 한다. 다른 점들은 고양이가 움직이게 합니다.
—사용자 요약
치즈에 구멍이 많이 뚫린 것을 보고 겁쟁이는 울부짖는다.쥐들은 마스터 치즈를 먹으면서 너무 편안함을 느낄 것이다. 밤낮으로 지켜줄 거야, 응석받이 쥐들을 쫓아낼 거야!조심해, 쥐들아 고양이가 교활해서 널 칠 거야. 넌 날 거야. 정상으로 달려가! 치즈를 보관하고 멈추지 마세요! 덫은 치즈에 위협이 되지 않습니다, 이기세요, 무서워하지 마세요!
게임 구성 요소:
치즈 피라미드 – 1,
‘혹은 덩어리’
4번 홀을 뚫었다.
번호가 매겨진 토큰 – 25,
칩: 나무 마우스 & mdash; 4,
나무 고양이 — 1;
유리공 – 4
주사위 – 1,
규칙 — 1.
게임의 목적은 다음과 같습니다.
치즈 피라미드에 가장 먼저 도달하고, 가능한 한 많은 점수를 얻기 위해서!
게임의 진행
• 게임 참가자들은 돌아가면서 주사위를 던지고 층을 따라 치즈 피라미드 꼭대기로 마우스 게임 조각을 이동합니다. 게임 피스는 시계 반대 방향으로만 이동할 수 있습니다. • 각 후속 계층(레벨)은 네 개의 계단을 통해 이동합니다. 필드에는 게임 피스를 하나만 배치할 수 있습니다. 게임 조각들은 서로 겹쳐질 수 있다. 해당 필드가 다른 게임 피스에 의해 점유된 경우, 플레이어는 그 앞에 있는 자유 필드에 가야 합니다. • 기호가 있는 필드에서는 선수가 자신의 조건을 준수해야 한다(플레이 필드 기호 참조). 게임 조각을 다른 게임 조각 위에 놓고 움직이거나 스텝핑”을 할 때 플레이어는 대리석을 한 손으로만 잡아야 합니다.
재생 필드 기호
1. 마우스 게임 조각이 필드 위에 멈추었습니다: • 만약 플레이어가 치즈 조각의 &ldqu;hole”를 닫지 않았다면, 은행에서 토큰 하나를 가져와서 눈가리개로 구멍을 덮습니다. 즉, 숫자가 표시된 토큰을 위쪽으로 돌리지 않고. 만약 모든 홀이 토큰으로 이미 덮여 있다면, 플레이어는 추가적인 움직임을 보일 것입니다.
2. 캣게임 피스가 이 필드에서 중지되어 다음 차례 선수에게 이동합니다. 플레이어’의 게임 피스가 캣’s 기호로 필드에 나오면, 플레이어는 주사위를 던지고 주사위에 표시된 포인트만큼 캣’의 게임 피스를 움직입니다. VI 및 VII에서 cat’s 이동 중에 발생할 수 있는 특별한 경우를 참조하십시오.
3. 게임 조각이 이 필드에 들어가면 대리석이 구멍에 빠져 다른 층(높이)으로 굴러떨어집니다. 플레이어는 마우스 게임 조각을 새로운 필드로 옮기고 대리석을 다시 덮은 다음 은행에서 토큰 2개를 가져와 치즈 피스의 “hole”를 덮는다. IV 및 V. 참고에서 특수 사례를 참조하십시오. 치즈 조각에 있는 다섯 개의 구멍을 모두 토큰으로 닫으면 트랩 필드가 비활성화됩니다. 이 경우 플레이어는 구슬이 떨어지지 않도록 홀 근처에 마우스 게임 조각을 놓게 된다.
4. 상위 계층에서 플레이어’ 게임 피스는 빨간색 플래그 — 결승 필드 위에 정확히 서 있을 때까지 원을 그리며 움직입니다. 참고. 가장 작은 아이들의 경우, 첫 번째 선수가 깃발을 들고 필드에 도착하거나 필드를 통과할 때 게임이 종료될 수 있습니다. 그런 다음 플레이어들은 치즈 조각을 거꾸로 뒤집고 토큰의 포인트를 세어봅니다. 가장 많은 점수를 얻는 사람이 승자가 됩니다. 두 선수가 같은 점수를 획득할 경우, 결승에 도달했거나 같은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
입체 피라미드 형태의 게임 "Cat and Mouse"를 개발하면 미세한 운동 기술, 기억력, 주의력이 발달합니다. 숫자와 점수를 알 수 있습니다. 정확한 눈을 훈련합니다. 피라미드의 독특한 3D 형태는 1차원 평면뿐만 아니라 3차원 공간에서도 놀 수 있게 해줍니다.
—출판사의 설명
게임의 목적은 고양이를 피하면서 피라미드 꼭대기에 마우스를 먼저 올리는 것입니다.
각 플레이어는 대리석을 덮고 있는 나무 쥐를 조종한다. 플레이어들은 돌아가면서 주사위를 굴리고 마우스를 움직입니다. 어떤 점들은 대리석을 떨어뜨려 플레이어가 더 낮은 위치로 마우스를 이동시켜야 한다. 다른 점들은 고양이가 움직이게 합니다.
—사용자 요약
A group of mice must navigate a giant pyramid of cheese, racing each other to see who can collect the most before reaching the top. Mice can wiggle through the holes in the cheese to collect even more, but watch out for the cat!
Having found a lot of holes in the cheese, the pussy howls: “Mice must feel too much at ease, eating up the master’s cheese. I will guard it night and day, shooing naughty mice away!” Careful, mice - the cat is sly, it will hit you – you will fly. Go running to the top! Keep the cheese and do not stop! Traps are no threat with cheese, win, do not be scared of these!
GAME COMPONENTS:
Cheese pyramid – 1,
‘cheese lumps’
with holes – 4,
numbered tokens – 25,
chips: wooden mouse — 4,
wooden cat — 1;
glass balls – 4,
dice – 1,
rules — 1.
THE PURPOSE OF THE GAME:
To be first to reach the cheese pyramid, and gain as many points as possible!
THE PROGRESS OF THE GAME
• The game participants take turns to throw the dice and move the mice game pieces towards the top of the cheese pyramid along the tiers (levels). • The game pieces may only be moved anti-clockwise. • The movement to each subsequent tier (level) is via four staircases. • Only one game piece may be located in the field. Game pieces may “step over” each other. If the relevant field is occupied by another game piece, the player should go to the free field ahead of it. • On the fields with symbols the players must comply with their conditions (see the playing field symbols). • When moving or “stepping” with a game piece over other game pieces the players must hold the marble with a finger of only one hand.
PLAYING FIELD SYMBOLS
1. The mouse game piece stopped in the field with this symbol: • If the player does not have the “holes” of his/her piece of cheese closed, he/she will take one token from the bank, and cover the holes with it blindfold, i. e., without turning the token with the number upwards. • If all the holes are already covered with tokens, the player will make an additional move.
2. The cat game piece has stopped on this field, so the move is to be made to the player who is next in turn. • If the player’s game piece gets onto the field with the cat’s symbol, the player will throw the dice and move the cat’s game piece by the number of points shown on the dice. See special cases that may occur during the cat’s movement in VI and VII.
3. If the game piece gets into this field, the marble will fall into the hole and roll down to the other tier (level). The player will move the mouse game piece to a new field, cover the marble with it again, and take two tokens from the bank and cover the “holes” on the cheese piece with them. See special cases in IV and V. NOTE. The trap field will be inactive if all five holes on the cheese piece are closed with tokens. In this case the player will put the mouse game piece near the hole, so as prevent the marble from falling.
4. On the upper tier the Players’ game pieces will be moving in a circle until one of them (or the cat game piece) stands precisely on the field with a red flag — the finish field. NOTE. For the smallest kids the game may be finished when the first player reaches or crosses the field with the flag. • Then the players turn their cheese pieces upside down and count the points on the tokens. The one who gains most points will be the winner. • In the event of two players with equal number of points the one who has reached the finish or is closer to the same will win.
Developing game "Cat and Mouse" in the form of a dimensional pyramid develops fine motor skills, memory and attention. Gives an idea of numbers and scoring. Trains accurate eye. Unique 3D form of the pyramid allows you to play not only in one-dimensional plane but in three-dimensional space.
—description from the publisher
The object of the game is to be the first to get your mouse to the top of the pyramid while avoiding the cat.
Each player controls a wooden mouse covering a marble. Players take turns rolling the die and moving their mouse. Some spots allow the marble to drop, requiring the player to move their mouse to that lower location. Other spots trigger the cat to move.
—user summary
Having found a lot of holes in the cheese, the pussy howls: “Mice must feel too much at ease, eating up the master’s cheese. I will guard it night and day, shooing naughty mice away!” Careful, mice - the cat is sly, it will hit you – you will fly. Go running to the top! Keep the cheese and do not stop! Traps are no threat with cheese, win, do not be scared of these!
GAME COMPONENTS:
Cheese pyramid – 1,
‘cheese lumps’
with holes – 4,
numbered tokens – 25,
chips: wooden mouse — 4,
wooden cat — 1;
glass balls – 4,
dice – 1,
rules — 1.
THE PURPOSE OF THE GAME:
To be first to reach the cheese pyramid, and gain as many points as possible!
THE PROGRESS OF THE GAME
• The game participants take turns to throw the dice and move the mice game pieces towards the top of the cheese pyramid along the tiers (levels). • The game pieces may only be moved anti-clockwise. • The movement to each subsequent tier (level) is via four staircases. • Only one game piece may be located in the field. Game pieces may “step over” each other. If the relevant field is occupied by another game piece, the player should go to the free field ahead of it. • On the fields with symbols the players must comply with their conditions (see the playing field symbols). • When moving or “stepping” with a game piece over other game pieces the players must hold the marble with a finger of only one hand.
PLAYING FIELD SYMBOLS
1. The mouse game piece stopped in the field with this symbol: • If the player does not have the “holes” of his/her piece of cheese closed, he/she will take one token from the bank, and cover the holes with it blindfold, i. e., without turning the token with the number upwards. • If all the holes are already covered with tokens, the player will make an additional move.
2. The cat game piece has stopped on this field, so the move is to be made to the player who is next in turn. • If the player’s game piece gets onto the field with the cat’s symbol, the player will throw the dice and move the cat’s game piece by the number of points shown on the dice. See special cases that may occur during the cat’s movement in VI and VII.
3. If the game piece gets into this field, the marble will fall into the hole and roll down to the other tier (level). The player will move the mouse game piece to a new field, cover the marble with it again, and take two tokens from the bank and cover the “holes” on the cheese piece with them. See special cases in IV and V. NOTE. The trap field will be inactive if all five holes on the cheese piece are closed with tokens. In this case the player will put the mouse game piece near the hole, so as prevent the marble from falling.
4. On the upper tier the Players’ game pieces will be moving in a circle until one of them (or the cat game piece) stands precisely on the field with a red flag — the finish field. NOTE. For the smallest kids the game may be finished when the first player reaches or crosses the field with the flag. • Then the players turn their cheese pieces upside down and count the points on the tokens. The one who gains most points will be the winner. • In the event of two players with equal number of points the one who has reached the finish or is closer to the same will win.
Developing game "Cat and Mouse" in the form of a dimensional pyramid develops fine motor skills, memory and attention. Gives an idea of numbers and scoring. Trains accurate eye. Unique 3D form of the pyramid allows you to play not only in one-dimensional plane but in three-dimensional space.
—description from the publisher
The object of the game is to be the first to get your mouse to the top of the pyramid while avoiding the cat.
Each player controls a wooden mouse covering a marble. Players take turns rolling the die and moving their mouse. Some spots allow the marble to drop, requiring the player to move their mouse to that lower location. Other spots trigger the cat to move.
—user summary
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