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BGG랭킹
BGG전체 : 9511
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
25-45 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Randy Van Gelder
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아티스트
Joshua Calloway
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인원
게임 소개
그것은 먼 미래입니다. 세계는 파벌로 알려진 대립 세력 사이에 힘의 균형이 놓여있는 위험한 장소가 되었다. 이 단체들은 공동체의 시민들을 조종하고 그들의 편에 서서 반대파를 물리치기 위한 노력에 영향을 미친다.
각 파벌은 그들의 반대에 맞서기 위해 움직임과 통제를 사용한다. 지역사회에 대한 영향력을 확대함으로써 권력을 획득할 수 있습니다. 한쪽을 선택해서 의지의 주인이 되라.
마스터 오브 윌스는 1 대 1 또는 2 대 2로 플레이될 수 있습니다. 상대방이 자신의 진영에 대해 동일한 작업을 시도하는 동안 가능한 한 많은 포인트를 보드의 쪽으로 이동시키는 것이 중요합니다. 커뮤니티 카드에는 각각 값이 할당되며, 각 카드는 커뮤니티의 8개 섹터 중 하나의 문자로 표시됩니다. 이러한 카드를 이동하면 보드에 있는 다른 카드의 기본적인 이동이 트리거될 수 있습니다.
카드는 보드 중앙의 중립 영역에서 당신의 쪽 또는 상대편 쪽으로 3열로 움직입니다. 각 행은 캐릭터가 파벌에 얼마나 가까운지를 나타냅니다. 그 줄은 신병, 충성파, 연합군이라고 불립니다. 각 행은 캐릭터가 여러분 쪽에 얼마나 충성스러운지를 나타냅니다. 그들이 연합군에게 닿으면, 그 지점들은 봉쇄된다.
게임이 시작되면, 각 플레이어는 파벌을 선택하고 자신의 스타일에 맞는 파벌 카드 한 벌을 만들게 된다. 이 파벌 카드는 더욱 강력한 카드 이동을 가능하게 합니다. 예를 들어 “라고 표시된 파벌 카드를 선택했다고 가정해 보겠습니다.상대편의 신병 또는 충성파 카드를 선택하고 아군으로 이동합니다.” 그렇다면 당신의 상대가 로열리스트 줄에 15점짜리 카드를 가지고 있다고 상상해보세요. 당신은 그 귀중한 카드를 낚아채서 당신의 보드 옆에 있는 연합군의 줄에 잠글 수 있습니다. 당신에게 많은 점수를 주고 상대방으로부터 같은 점수를 빼앗을 수 있습니다. 타이밍이 좋은 파벌 카드 한 장이 중요한 판도를 바꿀 수 있다.
—출판사의 설명
각 파벌은 그들의 반대에 맞서기 위해 움직임과 통제를 사용한다. 지역사회에 대한 영향력을 확대함으로써 권력을 획득할 수 있습니다. 한쪽을 선택해서 의지의 주인이 되라.
마스터 오브 윌스는 1 대 1 또는 2 대 2로 플레이될 수 있습니다. 상대방이 자신의 진영에 대해 동일한 작업을 시도하는 동안 가능한 한 많은 포인트를 보드의 쪽으로 이동시키는 것이 중요합니다. 커뮤니티 카드에는 각각 값이 할당되며, 각 카드는 커뮤니티의 8개 섹터 중 하나의 문자로 표시됩니다. 이러한 카드를 이동하면 보드에 있는 다른 카드의 기본적인 이동이 트리거될 수 있습니다.
카드는 보드 중앙의 중립 영역에서 당신의 쪽 또는 상대편 쪽으로 3열로 움직입니다. 각 행은 캐릭터가 파벌에 얼마나 가까운지를 나타냅니다. 그 줄은 신병, 충성파, 연합군이라고 불립니다. 각 행은 캐릭터가 여러분 쪽에 얼마나 충성스러운지를 나타냅니다. 그들이 연합군에게 닿으면, 그 지점들은 봉쇄된다.
게임이 시작되면, 각 플레이어는 파벌을 선택하고 자신의 스타일에 맞는 파벌 카드 한 벌을 만들게 된다. 이 파벌 카드는 더욱 강력한 카드 이동을 가능하게 합니다. 예를 들어 “라고 표시된 파벌 카드를 선택했다고 가정해 보겠습니다.상대편의 신병 또는 충성파 카드를 선택하고 아군으로 이동합니다.” 그렇다면 당신의 상대가 로열리스트 줄에 15점짜리 카드를 가지고 있다고 상상해보세요. 당신은 그 귀중한 카드를 낚아채서 당신의 보드 옆에 있는 연합군의 줄에 잠글 수 있습니다. 당신에게 많은 점수를 주고 상대방으로부터 같은 점수를 빼앗을 수 있습니다. 타이밍이 좋은 파벌 카드 한 장이 중요한 판도를 바꿀 수 있다.
—출판사의 설명
It is the distant future. The world has become a dangerous place where the balance of power rests between opposing forces known as Factions. These groups manipulate and influence the citizens of the Community in an effort to join their side and vanquish the opposition.
Each Faction uses movement and control to turn the tide against their opposition. By expanding influence over the Community, power can be acquired. Choose a side and become the Master of Wills.
Master of Wills can be played one-versus-one or two-versus-two. It’s all about moving the cards—you want to move as many points to your side of the board as possible while your opponent is trying to do the same for their side. Community cards are each assigned a value, and each card is represented by a character from one of the eight sectors of the Community. Moving those cards can trigger the basic movement of other cards on the board.
The cards move from a neutral area in the middle of the board toward your side or the opponent’s side through three rows. Each row represents how close the character is to joining your Faction. The rows are called Recruits, Loyalists, and Allies. Each row represents how loyal the character is to your side. If they reach your Allies, those points are locked in.
When the game begins, each player will choose a Faction and build a deck of Faction cards that caters to their own style. These Faction cards allow for even more powerful card movement. For instance, let’s say you choose a Faction card that says, “Choose any card from your opponent’s Recruits or Loyalists and move to your Allies.” Then imagine your opponent has a card with a 15-point value in their Loyalists row. You can snatch up that valuable card and lock it into the Allies row on your side of the board, giving you a large number of points and taking those same points away from the opponent. A single, well-timed Faction card can be a serious game changer.
—description from the publisher
Each Faction uses movement and control to turn the tide against their opposition. By expanding influence over the Community, power can be acquired. Choose a side and become the Master of Wills.
Master of Wills can be played one-versus-one or two-versus-two. It’s all about moving the cards—you want to move as many points to your side of the board as possible while your opponent is trying to do the same for their side. Community cards are each assigned a value, and each card is represented by a character from one of the eight sectors of the Community. Moving those cards can trigger the basic movement of other cards on the board.
The cards move from a neutral area in the middle of the board toward your side or the opponent’s side through three rows. Each row represents how close the character is to joining your Faction. The rows are called Recruits, Loyalists, and Allies. Each row represents how loyal the character is to your side. If they reach your Allies, those points are locked in.
When the game begins, each player will choose a Faction and build a deck of Faction cards that caters to their own style. These Faction cards allow for even more powerful card movement. For instance, let’s say you choose a Faction card that says, “Choose any card from your opponent’s Recruits or Loyalists and move to your Allies.” Then imagine your opponent has a card with a 15-point value in their Loyalists row. You can snatch up that valuable card and lock it into the Allies row on your side of the board, giving you a large number of points and taking those same points away from the opponent. A single, well-timed Faction card can be a serious game changer.
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