-
BGG랭킹
BGG전체 : 10111
THEMATIC : 1288
STRATEGY : 2575 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
2.20 / 5
-
디자이너
Rhys ap Gwyn
-
아티스트
Rhys ap Gwyn
-
인원
게임 소개
뮤지엄 러시는 카메라, 경비원, 탐욕스러운 라이벌을 피하면서 박물관에 있는 보물을 훔치기 위해 시간과 경쟁하는 경쟁적인 도둑질 게임이다. 운 좋게도 이 비열한 강도들은 호위병들과 그들의 동료 도둑들을 이길 수 있도록 도와주는 물품들을 가지고 있다. 예를 들면, 섹시한 라마, 강력한 속옷, 첨단 기술의 카드보드 박스이다.
각 플레이어는 한 번에 최대 3개의 타일을 이동하며 도둑을 조종한다. 그런 다음 그들이 전리품을 가지고 있는 타일 위에 있으면 그들은 타일의 전리품을 얻기 위해 도둑질을 할 수 있다. 일부 타일은 특수 & 따옴표가 있습니다.일반적인 약탈품보다 훨씬 더 값진 희귀 보물&인용문; 하지만 여러분은 이것들을 훔치기 전에 정확한 숫자를 굴려서 잠금 코드를 풀어야 합니다!
각각의 도둑질 동작은 가장 가까운 경비원이 도둑의 타일을 향해 두 칸을 이동하게 합니다. 자물쇠를 열려고 해도 마찬가지야. 도둑질을 한 후, 방 안에 있는 다음 카드가 나타나 더 많은 보물이 드러날 수 있습니다. 하지만 이 가드 더 가까운 다른 2공간 움직이는 보안 카메라를 끄세요! 경비원이 도둑과 같은 타일에 갇히게 되면 주사위 굴리기나 " 같은 카드를 쓸 수 있다.테이크 다운" 또는 "호위병을 없애기 위해 유인하다. 그렇지 않으면 그 도둑은 박물관에서 쫓겨나 한 장을 제외한 모든 카드를 잃게 된다. 선수가 다시 침입할 수 있어 경기에서 선수 탈락이 없다.
각 도둑은 차례가 시작할 때 새로운 카드를 뽑고, 이 카드는 경비원을 데리고 나가거나, 보안 카메라를 무력화 시키거나, 다른 도둑들을 괴롭히는 데 사용할 수 있다.
클럭 카드를 그리면 시간이 앞당겨지고 플레이어 수에 따라 일정 개수의 시계를 그리면 게임이 종료된다. 이때 가장 가까운 출구로 달려가 주사위를 굴려 커버해야 하는 모든 공간에 카드를 떨어뜨리지 않도록 합니다. 승자는 박물관 밖에 나가게 되면 게임 종료 시 누가 전리품의 가치가 가장 높은가에 따라 결정된다.
—출판사의 설명
각 플레이어는 한 번에 최대 3개의 타일을 이동하며 도둑을 조종한다. 그런 다음 그들이 전리품을 가지고 있는 타일 위에 있으면 그들은 타일의 전리품을 얻기 위해 도둑질을 할 수 있다. 일부 타일은 특수 & 따옴표가 있습니다.일반적인 약탈품보다 훨씬 더 값진 희귀 보물&인용문; 하지만 여러분은 이것들을 훔치기 전에 정확한 숫자를 굴려서 잠금 코드를 풀어야 합니다!
각각의 도둑질 동작은 가장 가까운 경비원이 도둑의 타일을 향해 두 칸을 이동하게 합니다. 자물쇠를 열려고 해도 마찬가지야. 도둑질을 한 후, 방 안에 있는 다음 카드가 나타나 더 많은 보물이 드러날 수 있습니다. 하지만 이 가드 더 가까운 다른 2공간 움직이는 보안 카메라를 끄세요! 경비원이 도둑과 같은 타일에 갇히게 되면 주사위 굴리기나 " 같은 카드를 쓸 수 있다.테이크 다운" 또는 "호위병을 없애기 위해 유인하다. 그렇지 않으면 그 도둑은 박물관에서 쫓겨나 한 장을 제외한 모든 카드를 잃게 된다. 선수가 다시 침입할 수 있어 경기에서 선수 탈락이 없다.
각 도둑은 차례가 시작할 때 새로운 카드를 뽑고, 이 카드는 경비원을 데리고 나가거나, 보안 카메라를 무력화 시키거나, 다른 도둑들을 괴롭히는 데 사용할 수 있다.
클럭 카드를 그리면 시간이 앞당겨지고 플레이어 수에 따라 일정 개수의 시계를 그리면 게임이 종료된다. 이때 가장 가까운 출구로 달려가 주사위를 굴려 커버해야 하는 모든 공간에 카드를 떨어뜨리지 않도록 합니다. 승자는 박물관 밖에 나가게 되면 게임 종료 시 누가 전리품의 가치가 가장 높은가에 따라 결정된다.
—출판사의 설명
Museum Rush is a competitive thieving game in which players race against time to steal treasures from a museum while avoiding cameras, guards, and greedy rivals. Luckily these dastardly robbers have an array of items to help them get the better of the guards and their fellow thieves, such as sultry Llamas, mighty Underwear and the high-tech Cardboard Box.
Each player controls a thief, moving up to three tiles a turn. Then if they are on a tile with loot they can take a stealing action to grab some loot from the tile. Certain tiles have special "Rare Treasures" that are worth a lot more than standard loot, but you have to crack the lock code by rolling the correct numbers before you can steal these!
Each stealing action brings the nearest guard two spaces towards the thief's tile. Trying to crack a lock does the same. After stealing, the next card in the room is turned up, which might reveal more treasure. But turn up a security camera and the guard moves another 2 spaces closer! If the guard ends up on the same tile as your thief, you can slip away with a dice roll or play cards like "Take Down" or "Lure" to get rid of the guard. Otherwise the thief is thrown out of the Museum and loses all card but one. The player can break in again so there is no player elimination in the game.
Each thief draws new cards at the beginning of their turns, these cards can be used to take out guards, disable security cameras and mess with the other thieves.
When you draw a Clock card, time will advance and once you draw a certain number of clocks, depending on the number of players, the game ends. At this point there is a rush to the nearest exit, rolling a dice to avoid dropping a card for every space you have to cover. The winner is determined by who has the highest value of loot at the game's end, once you are outside the Museum.
—description from the publisher
Each player controls a thief, moving up to three tiles a turn. Then if they are on a tile with loot they can take a stealing action to grab some loot from the tile. Certain tiles have special "Rare Treasures" that are worth a lot more than standard loot, but you have to crack the lock code by rolling the correct numbers before you can steal these!
Each stealing action brings the nearest guard two spaces towards the thief's tile. Trying to crack a lock does the same. After stealing, the next card in the room is turned up, which might reveal more treasure. But turn up a security camera and the guard moves another 2 spaces closer! If the guard ends up on the same tile as your thief, you can slip away with a dice roll or play cards like "Take Down" or "Lure" to get rid of the guard. Otherwise the thief is thrown out of the Museum and loses all card but one. The player can break in again so there is no player elimination in the game.
Each thief draws new cards at the beginning of their turns, these cards can be used to take out guards, disable security cameras and mess with the other thieves.
When you draw a Clock card, time will advance and once you draw a certain number of clocks, depending on the number of players, the game ends. At this point there is a rush to the nearest exit, rolling a dice to avoid dropping a card for every space you have to cover. The winner is determined by who has the highest value of loot at the game's end, once you are outside the Museum.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
625
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
462
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
399
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
369
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18