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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
5-15 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Samantha R. Et Alia
-
아티스트
-
인원
게임 소개
요약하자면 토큰 기반 사회적 공제 게임입니다.
전체: 생투스 말룸은 사회적 추론 게임에서 이 반전 속에서 많은 사람들의 힘에 대항하는 소수의 힘을 발견한다. 수호자 역할을 하면서 천사들이 제자리를 찾아갈 수 있도록 돕는 거야 아니면 당신은 변장한 사기꾼인가요, 도덕자들을 타락시키는 사람인가요?
플레이어들은 리크루트 토큰(플레이장 중앙에 있는 양면 토큰)을 자유롭게 사용하려고 하는데, 한쪽은 엔젤 리크루트를, 다른 한쪽은 데몬 리크루트를 나타낸다. 풀려난 신병들은 게임에서 제거되며 반대편으로 넘어갈 수 없습니다. 가디언의 팀 목표는 해방된 엔젤 신병들의 과반수를 확보하는 것이며, 임프의 팀 목표는 해방된 데몬 신병들의 과반수를 확보하는 것이다.
한 플레이어에게 저스티스 역할이 할당되고 저스티스 토큰과 액션 카드 덱(셔플링)을 받는다. 저스티스 역할은 매 라운드 시작 시 첫 번째 저스티스 왼쪽에 있는 플레이어로 이동합니다. 저스티스는 모든 라운드의 결과, 그리고 궁극적으로 경기의 결과에 영향을 미치는 중요한 결정을 내릴 것입니다.
저스티스를 포함한 각 플레이어에게는 수호자나 임프로 불리는 정렬 카드와 파워 카드(카드를 볼 수는 있지만 비밀로 해야 함)가 지급됩니다. 파워 카드는 플레이어에게 1회 사용 능력, 정보 거래 능력, 플레이어 "마크"기능, 게임 종료 시 추가 점수를 부여합니다. 이 카드는 게임에 복잡성과 전략을 추가하는 데 도움이 됩니다.
게임플레이가 시작되는 동안 그룹에 액션 카드가 소개된다. 저스티스는 모든 플레이어에게 두 장의 액션 카드를 지급하는데, 이들은 이를 보고 말할 수 있지만 다른 플레이어에게는 숨겨야 한다. 플레이어는 두 개의 액션 카드를 모두 플레이하거나 한 개의 액션 카드를 플레이하고 다른 하나는 폐기할 수 있습니다.
작업 카드는 리크루트 토큰에 영향을 미칩니다.
라이즈는 풀장에서 엔젤 리크루트 한 명을 꺼내서 풀어준다.
리딤이 악마 모집자를 천사 모집자로 변경
휴전은 아무 소용이 없다.
타락한 천사 신병 두 명이 악마 신병으로 변신
가을이 되면 두 명의 악마 신병들이 풀려납니다.
저스티스의 결정: 모든 플레이어가 어떤 액션 카드를 플레이할지 폐기할지 결정을 내린 후, 저스티스는 플레이어의 액션 카드를 게임의 최대 임플 수까지 교환할 수 있다(따라서 게임에 임플이 3개 있을 경우, 저스티스는 최대 3명의 플레이어의 액션 카드를 교환할 수 있다. 플레이어가 두 카드를 모두 플레이하면 저스티스는 두 카드를 모두 폐기할 수 있으며, 한 카드를 플레이하고 다른 카드를 폐기하면 저스티스는 폐기된 카드를 서로 교환할 수 있다.
선수가 두 카드를 모두 자발적으로 폐기할 수 있는 유일한 방법은 그 카드가 자신의 팀에게 해만 끼칠 것이라고 주장할 때 저스티스가 믿어주길 바라며 심판에게 호소하는 것이다.
밝혀라: 판사가 결정을 내린 후에, 모든 카드들은 모이고, 판사가 그것들을 함께 섞는다. 모든 폐기된 카드와 나머지 액션 카드 덱은 저스티스 왼쪽의 플레이어에게 주어진다.
저스티스는 한 번에 하나씩 카드를 공개하고, 각각 규칙을 제정하며, 모든 카드가 지켜질 때까지 계속한다. 언제든 한 팀이 승리 컨디션에 도달하면 경기가 끝나는 만큼 선수들의 정렬이 드러날 수 있다.
사법 수사: 게임의 마지막 주요 조각은 Justice's Survey입니다. 10번째 신병 모집이 풀려난 라운드에서 Justice는 플레이어를 선택하고 플레이어의 정렬 카드를 몰래 확인합니다. 그러나 Power Card는 Justice의 결정에 영향을 미칠 수 있습니다.그의 결과! 심판은 선수의 정렬에 대해 진실하거나 거짓말을 할 수 있습니다.
라운드가 끝나면 저스티스 역할이 왼쪽으로 이동하고 다시 시작됩니다.
자기 편에서 가장 많은 리크루트 토큰을 얻은 파벌이 게임에서 승리합니다! 최대 15명의 플레이어를 지원합니다.
전체: 생투스 말룸은 사회적 추론 게임에서 이 반전 속에서 많은 사람들의 힘에 대항하는 소수의 힘을 발견한다. 수호자 역할을 하면서 천사들이 제자리를 찾아갈 수 있도록 돕는 거야 아니면 당신은 변장한 사기꾼인가요, 도덕자들을 타락시키는 사람인가요?
플레이어들은 리크루트 토큰(플레이장 중앙에 있는 양면 토큰)을 자유롭게 사용하려고 하는데, 한쪽은 엔젤 리크루트를, 다른 한쪽은 데몬 리크루트를 나타낸다. 풀려난 신병들은 게임에서 제거되며 반대편으로 넘어갈 수 없습니다. 가디언의 팀 목표는 해방된 엔젤 신병들의 과반수를 확보하는 것이며, 임프의 팀 목표는 해방된 데몬 신병들의 과반수를 확보하는 것이다.
한 플레이어에게 저스티스 역할이 할당되고 저스티스 토큰과 액션 카드 덱(셔플링)을 받는다. 저스티스 역할은 매 라운드 시작 시 첫 번째 저스티스 왼쪽에 있는 플레이어로 이동합니다. 저스티스는 모든 라운드의 결과, 그리고 궁극적으로 경기의 결과에 영향을 미치는 중요한 결정을 내릴 것입니다.
저스티스를 포함한 각 플레이어에게는 수호자나 임프로 불리는 정렬 카드와 파워 카드(카드를 볼 수는 있지만 비밀로 해야 함)가 지급됩니다. 파워 카드는 플레이어에게 1회 사용 능력, 정보 거래 능력, 플레이어 "마크"기능, 게임 종료 시 추가 점수를 부여합니다. 이 카드는 게임에 복잡성과 전략을 추가하는 데 도움이 됩니다.
게임플레이가 시작되는 동안 그룹에 액션 카드가 소개된다. 저스티스는 모든 플레이어에게 두 장의 액션 카드를 지급하는데, 이들은 이를 보고 말할 수 있지만 다른 플레이어에게는 숨겨야 한다. 플레이어는 두 개의 액션 카드를 모두 플레이하거나 한 개의 액션 카드를 플레이하고 다른 하나는 폐기할 수 있습니다.
작업 카드는 리크루트 토큰에 영향을 미칩니다.
라이즈는 풀장에서 엔젤 리크루트 한 명을 꺼내서 풀어준다.
리딤이 악마 모집자를 천사 모집자로 변경
휴전은 아무 소용이 없다.
타락한 천사 신병 두 명이 악마 신병으로 변신
가을이 되면 두 명의 악마 신병들이 풀려납니다.
저스티스의 결정: 모든 플레이어가 어떤 액션 카드를 플레이할지 폐기할지 결정을 내린 후, 저스티스는 플레이어의 액션 카드를 게임의 최대 임플 수까지 교환할 수 있다(따라서 게임에 임플이 3개 있을 경우, 저스티스는 최대 3명의 플레이어의 액션 카드를 교환할 수 있다. 플레이어가 두 카드를 모두 플레이하면 저스티스는 두 카드를 모두 폐기할 수 있으며, 한 카드를 플레이하고 다른 카드를 폐기하면 저스티스는 폐기된 카드를 서로 교환할 수 있다.
선수가 두 카드를 모두 자발적으로 폐기할 수 있는 유일한 방법은 그 카드가 자신의 팀에게 해만 끼칠 것이라고 주장할 때 저스티스가 믿어주길 바라며 심판에게 호소하는 것이다.
밝혀라: 판사가 결정을 내린 후에, 모든 카드들은 모이고, 판사가 그것들을 함께 섞는다. 모든 폐기된 카드와 나머지 액션 카드 덱은 저스티스 왼쪽의 플레이어에게 주어진다.
저스티스는 한 번에 하나씩 카드를 공개하고, 각각 규칙을 제정하며, 모든 카드가 지켜질 때까지 계속한다. 언제든 한 팀이 승리 컨디션에 도달하면 경기가 끝나는 만큼 선수들의 정렬이 드러날 수 있다.
사법 수사: 게임의 마지막 주요 조각은 Justice's Survey입니다. 10번째 신병 모집이 풀려난 라운드에서 Justice는 플레이어를 선택하고 플레이어의 정렬 카드를 몰래 확인합니다. 그러나 Power Card는 Justice의 결정에 영향을 미칠 수 있습니다.그의 결과! 심판은 선수의 정렬에 대해 진실하거나 거짓말을 할 수 있습니다.
라운드가 끝나면 저스티스 역할이 왼쪽으로 이동하고 다시 시작됩니다.
자기 편에서 가장 많은 리크루트 토큰을 얻은 파벌이 게임에서 승리합니다! 최대 15명의 플레이어를 지원합니다.
In Short: Token-based social deduction game.
In Full: Sanctus Malum pits the power of a few against the might of many in this twist on a social deduction game. Acting as a Guardian, you aid angels in ascending to their rightful place. Or are you an Imp in disguise, corrupting the virtuous?
Players are attempting to free Recruit Tokens (double-sided tokens in the center of the playing field), with one side representing Angel Recruits, and the other side representing Demon Recruits. Freed recruits are removed from the game and cannot be flipped to the other side. The Guardian's team goal is to have a majority of freed Angel Recruits; the Imp's team goal is to have a majority of freed Demon Recruits.
One player is assigned the role of Justice, and receives the Justice token and the Action Card deck (to shuffle). The Justice role moves to the player on this first Justice's left at the beginning of every round. The Justice will make important decisions that affect the outcome of every round, and ultimately the outcome of the game.
Each player, including the Justice, is dealt an Alignment Card - which makes them either a Guardian or an Imp - and a Power Card (they may look at their cards, but must keep them secret). Power Cards give the player either a single-use power, a information trade power, the ability to "mark" a player, or the ability to give your team an extra point at the end of the game. These cards help add an extra level of complexity and strategy to the game.
During the start of gameplay, Action Cards are introduced to the group. The Justice deals two Action Cards to every player, who may look at them, talk about them, but must keep them hidden from other players. Players may play both Action Cards or play one and discard the other.
Action Cards affect the Recruit Tokens:
Rise takes a single Angel Recruit out of the pool and frees it
Redeem changes a Demon Recruit into an Angel Recruit
Truce does nothing
Corrupt changes two Angel Recruits into Demon Recruits
Fall takes frees two Demon Recruits.
Justice's Decision: After all players have made their decisions on which Action Cards to play or discard, the Justice may swap players' Action Cards, up to the number of Imps in the game (so, if there are 3 Imps in the game, the Justice may swap up to three players' Action Cards). If a player plays both of their cards, the Justice can now discard both; if a player plays one and discards the other, the Justice can swap those cards around so the discarded one is now played.
The only way for a player to voluntarily discard both of their cards is for them to appeal to the Justice, hoping that the Justice will believe them when they claim that the cards will only do harm to their team.
Reveal: After the Justice has made their decisions, all played cards are collected and given face-down to the Justice, who shuffles them together. All discarded cards, and the remaining Action Card deck, are given to the player on the Justice's left (also face-down).
The Justice reveals the played cards one at a time, enacting the rules on each, continuing until all cards have been followed. At any time, if one team reaches their win condition, the game is over, and players may reveal their alignments.
Justice's Investigation: The final major piece to the game is the Justice's Investigation - on the round that the 10th Recruit is freed (regardless of Alignment, instead a total count of freed Recruits), the Justice chooses a player and secretly looks at that player's Alignment Card - beware, however, that there are Power Cards that may affect the Justice's decision and the outcome! The Justice may be truthful or lie about that player's alignment.
At the end of a round, the Justice role moves to the player to the left, and it all starts over again.
Whichever faction gets the most Recruit Tokens on their side wins the game! Supports up to 15 players.
In Full: Sanctus Malum pits the power of a few against the might of many in this twist on a social deduction game. Acting as a Guardian, you aid angels in ascending to their rightful place. Or are you an Imp in disguise, corrupting the virtuous?
Players are attempting to free Recruit Tokens (double-sided tokens in the center of the playing field), with one side representing Angel Recruits, and the other side representing Demon Recruits. Freed recruits are removed from the game and cannot be flipped to the other side. The Guardian's team goal is to have a majority of freed Angel Recruits; the Imp's team goal is to have a majority of freed Demon Recruits.
One player is assigned the role of Justice, and receives the Justice token and the Action Card deck (to shuffle). The Justice role moves to the player on this first Justice's left at the beginning of every round. The Justice will make important decisions that affect the outcome of every round, and ultimately the outcome of the game.
Each player, including the Justice, is dealt an Alignment Card - which makes them either a Guardian or an Imp - and a Power Card (they may look at their cards, but must keep them secret). Power Cards give the player either a single-use power, a information trade power, the ability to "mark" a player, or the ability to give your team an extra point at the end of the game. These cards help add an extra level of complexity and strategy to the game.
During the start of gameplay, Action Cards are introduced to the group. The Justice deals two Action Cards to every player, who may look at them, talk about them, but must keep them hidden from other players. Players may play both Action Cards or play one and discard the other.
Action Cards affect the Recruit Tokens:
Rise takes a single Angel Recruit out of the pool and frees it
Redeem changes a Demon Recruit into an Angel Recruit
Truce does nothing
Corrupt changes two Angel Recruits into Demon Recruits
Fall takes frees two Demon Recruits.
Justice's Decision: After all players have made their decisions on which Action Cards to play or discard, the Justice may swap players' Action Cards, up to the number of Imps in the game (so, if there are 3 Imps in the game, the Justice may swap up to three players' Action Cards). If a player plays both of their cards, the Justice can now discard both; if a player plays one and discards the other, the Justice can swap those cards around so the discarded one is now played.
The only way for a player to voluntarily discard both of their cards is for them to appeal to the Justice, hoping that the Justice will believe them when they claim that the cards will only do harm to their team.
Reveal: After the Justice has made their decisions, all played cards are collected and given face-down to the Justice, who shuffles them together. All discarded cards, and the remaining Action Card deck, are given to the player on the Justice's left (also face-down).
The Justice reveals the played cards one at a time, enacting the rules on each, continuing until all cards have been followed. At any time, if one team reaches their win condition, the game is over, and players may reveal their alignments.
Justice's Investigation: The final major piece to the game is the Justice's Investigation - on the round that the 10th Recruit is freed (regardless of Alignment, instead a total count of freed Recruits), the Justice chooses a player and secretly looks at that player's Alignment Card - beware, however, that there are Power Cards that may affect the Justice's decision and the outcome! The Justice may be truthful or lie about that player's alignment.
At the end of a round, the Justice role moves to the player to the left, and it all starts over again.
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