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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 4+-4+ 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.33 / 5

게임 소개

킥스타터 링크: https://bit.ly/Seaofplunderks
동료 상인들과 무자비한 해적들을 제압하기 위해 상선 선장으로서의 명예와 부를 찾아 바다를 항해하라!

Sea of Flacker는 끝없는 바다를 항해하는 상선인 당신이 신비로운 보물섬에 도착하기 위해 질주하는 동시에 항구도시에서 물건을 모으고, 해적을 피하고, 허리케인에 떠밀려다니고, 다른 상인/보물 사냥꾼들의 화물을 훔치는 가벼운 무게 전략 게임이다.!

득점 및 골: 경기 종료 시 득점에는 4가지가 고려된다.
보물- 플레이어는 게임 내내 신비로운 보물섬에서 보물을 수집할 수 있습니다.
굿즈-두 번째 방법은 4개 본섬에 위치한 항구도시에서 생산되는 독특한 상품들을 모으는 것입니다. 상품은 여러 종류의 상품을 가지고 있어서 더 많은 포인트를 얻을 수 있는 정해진 수집 목표입니다. (이는 여러 섬으로 여행하거나 다른 상인과 교환해야 함을 의미합니다.
마법의 나침반-플레이어는 게임이 끝날 때 자신이 가지고 있는 각각의 "매직 나침반"에 대해 점수를 부여받는다. 모든 선수들은 경기 내내 이것들을 제공받지만, 그들은 또한 다른 선수들로부터 트레이드에서 이것들을 얻을 수 있다.
빚-각 선수가 경기 중 얻은 빚의 양에 따라 점수를 차감한다. 플레이어는 해적과 접촉하여 상품으로 뇌물을 줄 수 없을 때 언제든지 빚을 얻는다. 이 경우 해적들은 배를 부착하고 플레이어는 수리를 위해 지불해야 했던 금액을 나타내는 빚을 얻는다.
총점이 가장 높은 플레이어가 승리합니다. 동점일 경우 나침반이 가장 많이 남은 플레이어가 승리한다.

게임플레이: 플레이어들은 시계방향으로 돌아가며 게임을 합니다. 그들은 두 장의 카드를 뽑아서 손에 넣을 것입니다. 그런 다음 카드(보물 지도, 항구 도시 또는 작업 카드)를 재생하도록 선택하면 일반적으로 활성 플레이어(일부 작업 카드 포함 제외)에 영향을 미칩니다. 그런 다음 플레이어는 카드를 폐기하기로 선택한다. 버려진 카드는 플레이어가 지도에서 해적을 선택하고 그에 따라 움직일 수 있게 한다.

플레이어 파워: 각각의 선수들은 새로운 전략과 재생 가능성을 가능하게 하는 독특한 플레이어 파워를 가지고 있습니다!

액션 카드: 플레이어가 더 복잡한 조합을 미리 만들거나 다른 플레이어에게 몇 가지 동작을 수행할 수 있습니다.

이벤트 카드: 이것들은 추첨 덱 전체에 흩어져 있는 카드들입니다. 플레이어가 나타나면 무승부나 플레이로 간주되지 않지만 즉시 플레이되며 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다.

보물 제도: 게임은 보드 중앙에 하나의 보물섬이 있는 것으로 시작합니다. 플레이어가 보물섬을 가로질러 항해할 때 그들은 그것을 발견했고 보물을 발견했다. 그 보물섬은 지도에서 사라지고 새로운 보물섬 위치가 무작위로 생성될 것입니다. 이벤트 카드(예: ")테일즈 오브 모어 트레져"를 인용하면 새로운 보물 섬이 보드에 생성되어 게임이 끝날 때쯤에는 여러 가지 섬 옵션을 선택할 수 있습니다.

해적: 각 플레이어가 버림받은 해적선은 총 4척이다. 상대가 편안함을 위해 가까이 다가갈 경우 해적들을 사용하여 보물섬(해적이 보물을 얻을 수 있음)을 발견할 수 있습니다. 또한 해적을 다른 플레이어로 항해하여 재화를 잃거나 빚을 쌓을 수 있습니다. 또한 항구 도시에 해적을 배치하여 상대 상인들이 해당 도시에서 상품을 모으는 것을 차단할 수 있습니다.

게임 종료: 게임 엔드는 두 가지 방법으로 트리거할 수 있습니다. 플레이어가 3개의 보물을 수집하거나 해적들이 6개의 보물을 수집했을 때. 게임 종료가 트리거되면, 선수들은 라운드를 마친 후 최종 점수를 계산합니다.
Kickstarter Link: https://bit.ly/Seaofplunderks
Sail the Seas in search of fame and riches as a merchant ship captain trying to out maneuver his fellow merchants and the ruthless pirates!

Sea of Plunder is a light weight strategy game about treasure hunting in which you are a merchant ship sailing across the endless sea, racing to get to mysterious treasure islands while at the same time gathering goods from port cities,dodging pirates, getting pushed around by hurricanes, and stealing cargo from the other merchants/treasure hunters!

Scoring and Goal: Four things are taken into account for scoring at the end of the game.
Treasures- The players can gather treasures from the mysterious treasure islands throughout the game.
Goods-A second way is by collecting the unique goods that are produced at each of the port cities located on the 4 home islands. The goods are a set collection objective where you get more points for having multiple different types of goods. (this means that you have to travel to the multiple islands or trade with another merchant for them)
Magical Compasses-A player is also awarded points at the end of the game for each "magical compass" that they possess. All the players are given these through out the game but they can also gain these in trades from other players.
Debt-Each player is deducted points based on the amount of debt that they have gained throughout the game. A player will obtain debt any time that they come into contact with pirates and are unable to bribe them with a good. In this instance the pirates attach the ship and the player gains debt which represents the price that they had to pay for repairs
The player with the total highest score wins. In the case of a tie, the player with the most magical compasses left wins.

Game Play: Players take turns in clockwise fashion. They will draw two cards and add them to their hand. They then choose to play a card (a treasure map, port city, or action card) these will commonly affect the active player (Exceptions would include some action cards). The player then chooses to discard a card. The card discarded allows the player to choose a pirate on the map and move it accordingly

Player Powers: Each player has a unique player power that allows for new strategies and replayability!

Action Cards: Allow the player to preform more complex combos or implement some take that upon the other players.

Event Cards: These are cards that are dispersed throughout the draw deck. When they appear they do not count as one of your draws or plays but they are played immediately and affect all players.

Treasure Islands: The game starts with one treasure island in the middle of the board. When a player sails across a treasure island they have now discovered it and found the treasure. That treasure island will disappear off the map and a new treasure island location will be randomly generated. Event cards such as "Tales of More Treasure" cause new treasure islands to be generated onto the board so that by the end of the game there are multiple options of islands that you can choose to sail towards.

The Pirates: There are four pirate ships that can be moved across the board according to each players discard. You can use the pirates to discover the treasure islands (the pirate would get the treasure) if an opponent is getting to close to it for comfort. You can also sail the pirate into another player forcing them to lose a good or accumulate debt. You may also place a pirate on the port cities to help blockade your opponent merchants from gathering the goods from that city.

Game End: The game end can be triggered in two ways. When a player has collected 3 treasures or when the pirates have collected 6 treasures. When the game end is triggered, the players finish the round and then calculate final scoring.

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