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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

각 플레이어가 크세노폰과 만 명의 독특한 화신인 1-4명 이상의 플레이어를 위한 보드 게임입니다. 10,000명의 용병들은 페르시아 왕 아르타크세르크세스의 동생 키루스를 위해 싸우러 온 그리스 용병들이다. 키루스는 적대적인 영토 깊숙한 곳에 그리스인들을 버려두고 왕을 상대로 싸우다 전사한다. 그리스인들은 흑해와 그리스 영토까지 북쪽으로 긴 행군을 시작한다. 졸이 먼저 바다에 도달하고 가장 많은 사람을 보유한 플레이어가 승리합니다.

2개의 트랙이 있습니다.

디스턴스 트랙. 이 트랙에는 60칸의 번호가 매겨진 공간이 있습니다. 첫 번째 공간은 키루스가 살해된 쿠낙사의 공간이다. 마지막 공간은 트라페주스 해안 그리스 식민지입니다. 각 선수는 자신만의 독특한 색의 폰을 가지고 있으며, 폰은 폰을 따라 움직인다.


거리 트랙. 각각의 공간은 약 10마일을 나타냅니다.

타임 트랙

이 트랙에는 60칸의 번호가 매겨진 공간이 있습니다. 중립 폰은 모든 플레이어가 한 바퀴를 돌면 한 칸씩 이동한다. 선수가 바다에 도착하면 거리 트랙에서 색깔 있는 폰을 꺼내 현재 공간의 타임 트랙에 배치하여 얼마나 긴 여정이 걸렸는지 표시해야 한다. 각 공간은 약 2일을 나타냅니다.


각 선수는 10,000명으로 시작합니다. 남자들은 전투, 노출, 기아, 탈영으로 여정 중에 길을 잃는다. 당신의 총인력을 기록하기 위해 종이와 연필.

각각의 푸드 토큰은 군대를 위한 하루치 식량을 나타냅니다. 푸드 토큰이 부족하면 기아 토큰이 쌓이게 된다. 반란 토큰은 계급 간의 반대와 허탈함을 나타냅니다. 분노 토큰은 야만적인 힘의 축적을 나타냅니다.

플레이어들은 액션 덱을 공유합니다. 대부분의 카드는 대상 다이롤의 값을 늘리거나 줄입니다. 대부분 롤이 좋아집니다. 다른 것들은 상대에게 피해를 줄 것이다.

선수들은 각 턴마다 돌아가며 16단계로 구성된다.

그리기 단계 - 현재 플레이어가 3장의 카드를 뽑습니다.
경로 단계 - 경로 테이블에 기대어 롤링합니다. 그 결과 하나 이상의 수렵, 이동 및 배틀 롤에 대한 수식어가 생성됩니다.
날씨 단계 – 날씨 테이블에 기대어 굴러갑니다. 날씨 조건에 따라 수렵 및 여행용 롤에 대한 수식어가 생성됩니다.
Satrap Phase – Roll on the Satrap 테이블에 기대어 Satrap을 만나는지 확인합니다.
협상 단계 - 이번 기회에 새트랩을 만났다면 협상을 진행하십시오. 이것은 분노 또는 음식 토큰을 얻는 결과를 낳을 것입니다.
공격 단계 - 공격 롤을 만듭니다. 결과가 AT의 수와 같거나 적으면 야만인의 공격을 받게 됩니다.
전투 단계 - 야만인의 공격을 받을 경우 1개의 분노 토큰을 제거하고 전투 롤을 만들어 사상자 수를 파악합니다.
노출 단계 - 만약 날씨가 혹독했다면 노출을 만들고 그에 따라 사람을 잃는다.
조사 단계 - 조사하지 않기로 선택할 수 있습니다. 그렇지 않으면 이 순서를 건너뛸 수 있습니다. 그렇지 않으면 음식과 분노 토큰의 조합을 얻기 위해 먹이 테이블에 롤을 만듭니다.
소비 단계 - 현재 식품 토큰이 있는 경우 기아 토큰을 모두 폐기합니다. 음식 토큰 1개를 버리세요. 당신이 잃을 푸드 토큰이 없다면 기아 토큰 1개를 얻습니다.
기아 단계 - 기아 토큰이 있는 경우 사망자의 수를 결정하기 위해 롤을 만듭니다.
사기 단계 – 사기 테이블에 올라 반란 토큰을 얻었는지 여부를 결정합니다.
랠리 단계 - 반란 토큰이 있는 경우 랠리 롤을 만들어 제거할 수 있는 토큰이 있는지 확인합니다.
탈영 단계 - 반란 토큰이 있는 경우 탈영 여부를 확인하기 위해 탈영합니다.
이동 단계 - 이동 경로를 만들어 폰이 거리 지도에서 얼마나 멀리 전진하는지 확인합니다. 이 롤은 날씨 및 경로 표시와 턴 중에 수행되는 기타 활동에 따라 수정됩니다.
종료 단계 - 최대 손 크기는 7장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.


게임은 모든 플레이어가 마침내 거리 트랙의 마지막 공간에 도달했을 때 종료됩니다. 그리고 나서 플레이어들은 자신의 점수를 계산한다:
플레이어 점수 = (남은 남자)를 (바다에 도달하기 위한 회전 수)로 나눈 값
A board game for 1-4+ players in which each player is a unique incarnation of Xenophon and the Ten Thousand. The 10,000 are Greek mercenaries who have come to fight for Cyrus, the younger brother of the Persian King Artaxerxes. Cyrus is killed in battle against the King leaving the Greeks abandoned, deep in hostile territory. The Greeks begin a long march northward to the Black Sea and Greek territory. The player whose pawn reaches the sea first and with the most men is the winner.

There are 2 Tracks:

The Distance Track. This track has 60 numbered spaces. The first space is that of Cunaxa where Cyrus was killed. The last space is the Coastal Greek Colony of Trapezus. Each player has his own uniquely coloured pawn which he moves along


the distance Track. Each space represents about 10 Miles.

The Time Track

This track has 60 numbered spaces. A single neutral pawn is moved a single space after all players have completed a single turn. When a player reaches the sea he should take his coloured pawn from the distance track and place it on the time track on the current space to mark how long his journey took. Each space represents about 2 days.


Each player starts with 10,000 men. Men are lost during the journey due to fighting, exposure, starvation, and desertion. Paper and pencil to keep track of your manpower total.

Each Food Token represents 1 days supply worth of food for the Army. Lack of Food Tokens will result in accumulation of Starvation Tokens. Mutiny Tokens represent dissent and despondency amongst the ranks. Anger Tokens represent the accumulation of barbarian forces arrayed against you.

Players share an action deck. Most cards will increase or reduce the value of a target die-roll. Most improve your rolls. Others will be to the detriment of your opponent.

Players take turns with each turn comprising 16 Phases:

Draw Phase - The current player draws 3 cards.
Route Phase - Roll against the Route Table. The result will generate modifiers for one or more of the forage, travel and battle rolls.
Weather Phase – Roll against the Weather Table. The weather conditions will generate modifiers for the forage and travel rolls
Satrap Phase – Roll against the Satrap table to determine whether you encounter a Satrap.
Negotiations Phase - If you encountered a Satrap this turn make a negotiation roll. This will result in gaining Anger or Food tokens.
Attack Phase - Make an Attack Roll. If your result is equal to or less than the number of AT you have, you are attacked by Barbarians.
Battle Phase - If you are attacked by Barbarians remove 1 Anger Token and make a battle roll to determine the number of casualties.
Exposure Phase - If the weather was harsh this turn make an exposure roll and lose men accordingly.
Forage Phase - You may choose not to forage, if so skip this turn. Otherwise make a roll against the forage table to gain a combination of food and anger tokens
Consumption Phase - If you currently have a food token, discard all your starvation tokens. Discard 1 food token. If you have no food tokens to lose gain 1 starvation token.
Starvation Phase - If you have Starvation Tokens make a roll to determine the number of men lost.
Morale Phase – Roll on morale table to determine whether you gain a mutiny token.
Rally Phase - If you have mutiny tokens make a rally roll to see whether you can remove any of them.
Desertion Phase - If you have mutiny tokens make a desertion roll to see whether any men desert.
Travel Phase - Make a travel roll to determine how far your pawn advances on the distance map. This roll will be modified by weather and route markers and other activities undertaken during the turn.
End Phase - Max hand size is 7 cards. Discard excess cards.


The game ends when all players have finally reached the last space on the Distance Track. Players then calculate their scores:
Player Score = (Remaining men) divided by (number of turns to reach the sea)

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