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2.8
800: The Game of Verbal Perfection (2006)
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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

영어 시험을 더 재미있게 준비하기 위해 만들어진 800: 언어적 완벽의 게임은 3단계로 나누어진 2400개 이상의 문제에서 가장 흔하게 발견되는 단어들을 특징으로 한다. 질문은 SAT와 유사한 형식의 구두 SAT를 본떠 만들어졌습니다. 여러분은 온 가족과 즐거운 시간을 보내는 동안 어휘력을 늘릴 것입니다!

SAT, ACT, GRE 및 MAT의 실제 질문을 약간 유머러스하게 시뮬레이션합니다.

탁자 위에 팔각형 자국이 있는 판자가 놓여 있다. 트랙은 6개의 링으로 구성되어 있으며, 각 링은 숫자(외부 링 공간은 "300"이고 마지막 내부 공간인 "800"까지 숫자가 증가), 화살표 또는 "로 구성되어 있다.RC" 공간(독해력) 테이블 위에 레벨 데크와 독서 이해 데크가 있으며, 각 플레이어는 외부 링의 화살표 공간 중 하나에 자신의 색깔의 폰을 놓는다. 모든 플레이어가 주사위를 굴리며, 가장 높은 롤러가 먼저 가고, 테이블 주위에서 시계 방향으로 플레이가 진행된다.

차례에 따라, 플레이어는 단순히 주사위를 굴리고 그들의 폰을 시계 반대 방향으로 그렇게 많은 공간을 이동시킨다. 플레이어가 착지하는 공간에 따라 다음과 같은 상황이 발생한다.

­RC". 다른 플레이어는 다른 플레이어에게 맨 위 독해 카드에 있는 문구를 읽어준 다음 다섯 가지 선택으로 질문을 던진다.
수준 공간("300"에서"800"까지) 다른 플레이어가 최상위 레벨 카드의 일치 질문을 사용하여 질문을 합니다. 이 질문들은 "과 같은 것들입니다.마체테는 as…"를 쓸 예정이고, 선택할 수 있는 다섯 가지 선택지가 있다.
첫 번째 제거: 어떤 레벨 스페이스는 "따옴표 제거"라고 말하고 일반 스페이스와 동일하지만, 플레이어는 문제를 맞추려면 하나의 오답만 나열하면 됩니다.
화살표 공간: 플레이어는 자신이 현재 속해 있는 링의 레벨 카드로부터 질문을 받는다. 문제를 맞추면 폰을 한 링 더 안으로 옮기고, 틀리면 한 링 더 밖으로 울립니다.


어떤 공간에 착지했든 선수가 문제를 맞히면 다시 굴러갈 수도 있고 계속 이어질 수도 있다.

게임은 한 명의 플레이어가 자신의 폰을 800개의 중간 공간에 넣고 질문에 정답을 맞출 때까지 계속된다. 이 시점에서, 다른 모든 선수들은 기꺼이 우승자에게 왕관을 씌워준다.

--Tom Vasel의 요약(https://www.rpg.net/reviews/archive/12/12318.phtml) 참조)
Created to make your preparation for English exams more fun, 800: The Game of Verbal Perfection features the most commonly found words in over 2400 questions, divided into three levels. The questions are modeled after the verbal SAT in a Trivial Pursuit-like format. You'll increase your vocabulary while having fun with your whole family!

The questions simulate actual questions from the SAT, ACT, GRE, and MAT with a bit of a humorous bent.

A board is placed on the table with an octagon track on it. The track is made up of six rings, each ring, containing spaces that are either a number (the outer ring spaces are "300", with numbers increasing until the final inner space, which is "800"), an arrow, or a "RC" space (Reading Comprehension.) Two decks of cards: the Level Deck and the Reading Comprehension Deck are placed on the table, and each player puts a pawn of their color on one of the arrow spaces on the outer ring. All players roll the dice, with the highest roller going first, with play proceeding clockwise around the table.

On a turn, a player simply rolls the die and moves their pawn counter-clockwise that many spaces. Depending on what space a player lands on, the following occurs:

"RC". Another player reads the passage on the top Reading Comprehension card to another player, and then asks them a question with five choices.
Level Space ("300" through "800"). Another player asks them a question, using the matching question on the top Level card. These questions are ones such as "Machete is to brush as…", and there are five choices to pick from.
Eliminate One: Some level spaces say "eliminate one" on them - and are the same as a normal space, but a player only has to list one wrong answer to get the question correct.
Arrow Space: The player is asked a question from a Level card that is equal to the level of the ring they are currently in. If they get the question correct, they move their pawn one ring further in; if incorrect, one ring out.


No matter what space they landed on, if a player gets the question right, they may roll again and continue.

The game continues until one player gets their pawn into the middle 800 space and answers a question correctly. At this point, all other players gladly crown them the winner.

--gameplay summary from Tom Vasel (see https://www.rpg.net/reviews/archive/12/12318.phtml)

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