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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dominick Bailey, Kevin Schollenberger
-
아티스트
Dominick Bailey, Nina Gvozdeva
-
인원
게임 소개
쇼크 미디어(Hympark Media)는 기만적인 세계인 저널리즘과 정치 세계를 중심으로 만들어진 사회적 추론, 테이블 상판 게임으로, 플레이어들이 자신의 어젠다를 추진하기 위해 서로를 조종하려고 한다.
각 플레이어는 "의 역할을 맡는다.대중들의 관심을 통제하기 위해 미디어 세계의 다른 주요 인물들에게 영향을 미치는 자선가". 플레이어가 뉴스 사이클(ROUND)을 제어하기 위해서는 이용 가능한 시청자의 과반수를 확보하거나, 시청자와 함께 유일한 사람이거나, 신뢰도를 가진 유일한 사람이 되어야 한다. 세 번의 뉴스 사이클을 이기면 대중의 의견을 바꾸는 당신의 의제를 성공적으로 추진한 것입니다.
각 플레이어는 신용 카드 2장, 담합 카드 1장, 뷰어 칩 7장, 액션 카드 1장으로 라운드를 시작합니다. 이것들은 당신의 의제를 추진하는 데 사용되는 도구들입니다.
시청률 또는 신뢰도에 영향을 미치는 데 사용되는 6개의 신뢰도 카드가 있습니다. 차례가 되면 신용 카드 소지 여부에 관계없이 신용 카드 조치를 취할 수 있습니다. 크레디티 카드 두 장을 모두 잃으면 더 이상 평판이 좋지 않아 라운드에 나갈 수 있습니다.
뷰어 칩은 얼마나 많은 사람들이 당신의 움직임을 믿는지를 나타냅니다. 각 플레이어는 7개의 뷰어 칩으로 시작합니다. 20개의 뷰어칩을 얻으면, 과반수가 당신의 의견에 동의하고 당신이 라운드에서 승리합니다. 만약 당신이 뷰어 칩을 모두 잃는다면, 당신은 더 이상 관련이 없게 되고 라운드에 나가게 됩니다.
만약 플레이어가 그들이 가지고 있지 않은 신용 카드 행동을 한다면, 그들은 가짜 뉴스 때문에 불려나가기 쉽다! 상대가 가짜뉴스를 올바르게 호출하면 플레이어는 자신의 신용 카드 중 하나를 잃게 됩니다. 상대가 가짜뉴스를 잘못 호출하면 상대는 신용카드를 잃게 된다.
시청자의 관리와 신뢰도 모두 성공의 관건이다. 신뢰도에 너무 집중하면 선수가 모든 시청자를 잃을 수 있다. 시청자에게 너무 집중하면 선수가 모든 신뢰를 잃을 수 있다.
게임의 흐름을 바꾸기 위해 플레이어는 Collusion 카드를 사용할 수 있습니다. 담합 카드는 특정 신용 카드 세트가 필요하기 때문에 위험이 더 크다. 그러나 그 보상은 충분히 가치가 있다. 왜냐하면 그 선수는 특별한 행동을 통해 완수할 수 있기 때문이다.
당신이 승리에 가까워질수록, 미디어는 당신이 숨겨진 정밀 조사 카드를 뽑도록 강요하는 당신의 행동을 더 주의 깊게 보게 된다. 정밀검사 카드는 게임을 하는 방식을 변화시켜 진실하게 게임을 하거나 거짓말쟁이로 게임을 하도록 강요할 수 있다.
일단 여러분이 세 번의 뉴스 사이클에서 승리하고 여러분의 의제를 성공적으로 밀고나간다면, 여러분은 동료 우울한 언론인들에게 현재 흔히 진실이라고 받아들여지는 것을 말할 수 있습니다.과도한 JAZZ HANDS"를 사용하지 않고 친구에게 인사하는 것은 무례한 것으로 여겨집니다.
—출판사의 설명
각 플레이어는 "의 역할을 맡는다.대중들의 관심을 통제하기 위해 미디어 세계의 다른 주요 인물들에게 영향을 미치는 자선가". 플레이어가 뉴스 사이클(ROUND)을 제어하기 위해서는 이용 가능한 시청자의 과반수를 확보하거나, 시청자와 함께 유일한 사람이거나, 신뢰도를 가진 유일한 사람이 되어야 한다. 세 번의 뉴스 사이클을 이기면 대중의 의견을 바꾸는 당신의 의제를 성공적으로 추진한 것입니다.
각 플레이어는 신용 카드 2장, 담합 카드 1장, 뷰어 칩 7장, 액션 카드 1장으로 라운드를 시작합니다. 이것들은 당신의 의제를 추진하는 데 사용되는 도구들입니다.
시청률 또는 신뢰도에 영향을 미치는 데 사용되는 6개의 신뢰도 카드가 있습니다. 차례가 되면 신용 카드 소지 여부에 관계없이 신용 카드 조치를 취할 수 있습니다. 크레디티 카드 두 장을 모두 잃으면 더 이상 평판이 좋지 않아 라운드에 나갈 수 있습니다.
뷰어 칩은 얼마나 많은 사람들이 당신의 움직임을 믿는지를 나타냅니다. 각 플레이어는 7개의 뷰어 칩으로 시작합니다. 20개의 뷰어칩을 얻으면, 과반수가 당신의 의견에 동의하고 당신이 라운드에서 승리합니다. 만약 당신이 뷰어 칩을 모두 잃는다면, 당신은 더 이상 관련이 없게 되고 라운드에 나가게 됩니다.
만약 플레이어가 그들이 가지고 있지 않은 신용 카드 행동을 한다면, 그들은 가짜 뉴스 때문에 불려나가기 쉽다! 상대가 가짜뉴스를 올바르게 호출하면 플레이어는 자신의 신용 카드 중 하나를 잃게 됩니다. 상대가 가짜뉴스를 잘못 호출하면 상대는 신용카드를 잃게 된다.
시청자의 관리와 신뢰도 모두 성공의 관건이다. 신뢰도에 너무 집중하면 선수가 모든 시청자를 잃을 수 있다. 시청자에게 너무 집중하면 선수가 모든 신뢰를 잃을 수 있다.
게임의 흐름을 바꾸기 위해 플레이어는 Collusion 카드를 사용할 수 있습니다. 담합 카드는 특정 신용 카드 세트가 필요하기 때문에 위험이 더 크다. 그러나 그 보상은 충분히 가치가 있다. 왜냐하면 그 선수는 특별한 행동을 통해 완수할 수 있기 때문이다.
당신이 승리에 가까워질수록, 미디어는 당신이 숨겨진 정밀 조사 카드를 뽑도록 강요하는 당신의 행동을 더 주의 깊게 보게 된다. 정밀검사 카드는 게임을 하는 방식을 변화시켜 진실하게 게임을 하거나 거짓말쟁이로 게임을 하도록 강요할 수 있다.
일단 여러분이 세 번의 뉴스 사이클에서 승리하고 여러분의 의제를 성공적으로 밀고나간다면, 여러분은 동료 우울한 언론인들에게 현재 흔히 진실이라고 받아들여지는 것을 말할 수 있습니다.과도한 JAZZ HANDS"를 사용하지 않고 친구에게 인사하는 것은 무례한 것으로 여겨집니다.
—출판사의 설명
Mischief Media is a social deduction, tabletop game designed around the deceptive world of journalism and politics where players try to manipulate each other in an attempt to push their agenda.
Each player takes on the role of a "Philanthropist" who influences different key characters of the media world to gain control over the public's interest. To gain control of a news cycle (ROUND), the player must gain a majority of the available viewers, be the only one left with viewers, or be the only one left with credibility. Win three news cycles and you have successfully pushed your agenda changing the public's opinion.
Each player starts the round with 2 Credibility Cards, 1 Collusion Card, 7 viewer chips, and 1 Action Card. These are the tools that are used to push your agenda.
There are six Credibility Cards, each with their own action, that are used to affect viewership or credibility. On your turn, you may choose to take an action of any Credibility Card whether you have that card or not. If you lose both Credibility Cards, you no longer have a reputable opinion and are out for the round.
Viewer chips represent how many people believe in your movement. Each player starts with 7 viewer chips. If you gain 20 viewer chips, then a majority agree with your opinions and you win the round. If you lose all of your viewer chips, then you have become no longer relevant and are out for the round.
If a player does an action of a Credibility Card that they do not have, then they are susceptible to being called out for their Fake News! If correctly called out for Fake News by an opponent, the player loses one of their Credibility Cards. If incorrectly called out for Fake News by an opponent, the opponent loses a Credibility Card.
Management of both viewers and credibility are key to success. Focus too much on credibility and a player could lose all their viewers. Focus too much on viewers and a player could lose all their credibility.
To turn the tide of the game, a player can use a Collusion Card. Collusion Cards come with a higher risk because it requires a specific set of Credibility Cards. Yet the reward is well worth it because the player gets to follow through with a special action.
As you become close to winning, the media has more watchful eye on your actions forcing you to draw a hidden Scrutiny Card. Scrutiny Cards change the way you play the game possibly forcing you to play truthfully or to play as a full on liar.
Once you have won three news cycles and successfully pushed your agenda, you get to tell your fellow melancholy media members what is now commonly accepted as truth i.e. "It is considered rude to greet a friend without using excessive JAZZ HANDS".
—description from the publisher
Each player takes on the role of a "Philanthropist" who influences different key characters of the media world to gain control over the public's interest. To gain control of a news cycle (ROUND), the player must gain a majority of the available viewers, be the only one left with viewers, or be the only one left with credibility. Win three news cycles and you have successfully pushed your agenda changing the public's opinion.
Each player starts the round with 2 Credibility Cards, 1 Collusion Card, 7 viewer chips, and 1 Action Card. These are the tools that are used to push your agenda.
There are six Credibility Cards, each with their own action, that are used to affect viewership or credibility. On your turn, you may choose to take an action of any Credibility Card whether you have that card or not. If you lose both Credibility Cards, you no longer have a reputable opinion and are out for the round.
Viewer chips represent how many people believe in your movement. Each player starts with 7 viewer chips. If you gain 20 viewer chips, then a majority agree with your opinions and you win the round. If you lose all of your viewer chips, then you have become no longer relevant and are out for the round.
If a player does an action of a Credibility Card that they do not have, then they are susceptible to being called out for their Fake News! If correctly called out for Fake News by an opponent, the player loses one of their Credibility Cards. If incorrectly called out for Fake News by an opponent, the opponent loses a Credibility Card.
Management of both viewers and credibility are key to success. Focus too much on credibility and a player could lose all their viewers. Focus too much on viewers and a player could lose all their credibility.
To turn the tide of the game, a player can use a Collusion Card. Collusion Cards come with a higher risk because it requires a specific set of Credibility Cards. Yet the reward is well worth it because the player gets to follow through with a special action.
As you become close to winning, the media has more watchful eye on your actions forcing you to draw a hidden Scrutiny Card. Scrutiny Cards change the way you play the game possibly forcing you to play truthfully or to play as a full on liar.
Once you have won three news cycles and successfully pushed your agenda, you get to tell your fellow melancholy media members what is now commonly accepted as truth i.e. "It is considered rude to greet a friend without using excessive JAZZ HANDS".
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