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BGG랭킹
BGG전체 : 19056
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Robert J Johnson
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아티스트
Jessi Olney
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인원
게임 소개
로스트 인 더 우즈(Lost in the Woods)는 '슬리피 할로우의 전설' 원작의 엔딩에서 이차보드 크레인(Ichabod Crane)이 숙명적으로 집으로 돌아가는 전야를 배경으로 한 단독 경기다. 플레이어는 시간이 다 되기 전에 반 타셀 저택에서 이차보드를 숲으로 안내해야 하며 머리 없는 호스맨이 이차보드를 쫓아간다. 선수들은 Ichabod를 안전하게 집에 데려다 주기 위해 행운을 밀고, 두려움을 피하고, 기지를 유지할 필요가 있을 것입니다!
이날 경기에서는 한 선수가 포레스트 로우에서 우즈 카드 9장을 건너 커버드 브릿지에 도달할 수 있는 60분(시간 12단위)의 시간을 갖는다. 이를 위해 플레이어는 저니 덱에서 카드를 뽑으며, 일반적으로 덱 옆에 카드를 배치하여 공포의 줄을 형성합니다. 등장하는 우즈 카드에는 행운의 상징 세 개 중 하나가 찍힌다. 공포 행에 일치하는 기호가 있는 두 개 이상의 우즈 카드가 있을 경우 플레이어는 한 번의 시간을 사용하여 각각의 일치하는 우즈 카드 중 하나를 선택하여 포레스트 행에 넣을 수 있습니다. 함정은 행운의 상징이 같은 다른 우즈 카드 옆에는 우즈 카드를 포레스트 로우에 둘 수 없다는 점이다.
공포 카드는 Journey Deck에서도 나타날 수 있습니다. 늑대, 박쥐, 부엉이 등 이 세 개의 카드가 공포의 줄에 놓인다. Freak Row(공포 행)에 일치하는 Freak 카드 쌍이 있으면 언제든지 전체 Freak Row(공포 행)가 삭제됩니다. 만약 공포의 행에 우즈 카드와 일치하는 세트가 있다면, 그 선수는 시간을 낭비하지 않는다. 그렇지 않으면 플레이어는 1회의 시간을 잃게 됩니다.
공포 행에 세 개의 다른 공포 카드가 있으면 공포 행 전체가 버려지고 플레이어는 두 개의 시간을 잃게 됩니다.
또한 데크에는 그림이 그려지면 효과가 트리거되고 폐기되는 이벤트 카드가 여러 개 있습니다. 공포의 줄에서 공포의 카드를 폐기할 수 있는 토치부터 공포의 줄에 공포의 카드가 있을 경우 포레스트 줄에서 선두의 우즈 카드를 폐기하도록 강요하는 헤드리스 호스맨까지 다양하다.
이날 경기에서는 한 선수가 포레스트 로우에서 우즈 카드 9장을 건너 커버드 브릿지에 도달할 수 있는 60분(시간 12단위)의 시간을 갖는다. 이를 위해 플레이어는 저니 덱에서 카드를 뽑으며, 일반적으로 덱 옆에 카드를 배치하여 공포의 줄을 형성합니다. 등장하는 우즈 카드에는 행운의 상징 세 개 중 하나가 찍힌다. 공포 행에 일치하는 기호가 있는 두 개 이상의 우즈 카드가 있을 경우 플레이어는 한 번의 시간을 사용하여 각각의 일치하는 우즈 카드 중 하나를 선택하여 포레스트 행에 넣을 수 있습니다. 함정은 행운의 상징이 같은 다른 우즈 카드 옆에는 우즈 카드를 포레스트 로우에 둘 수 없다는 점이다.
공포 카드는 Journey Deck에서도 나타날 수 있습니다. 늑대, 박쥐, 부엉이 등 이 세 개의 카드가 공포의 줄에 놓인다. Freak Row(공포 행)에 일치하는 Freak 카드 쌍이 있으면 언제든지 전체 Freak Row(공포 행)가 삭제됩니다. 만약 공포의 행에 우즈 카드와 일치하는 세트가 있다면, 그 선수는 시간을 낭비하지 않는다. 그렇지 않으면 플레이어는 1회의 시간을 잃게 됩니다.
공포 행에 세 개의 다른 공포 카드가 있으면 공포 행 전체가 버려지고 플레이어는 두 개의 시간을 잃게 됩니다.
또한 데크에는 그림이 그려지면 효과가 트리거되고 폐기되는 이벤트 카드가 여러 개 있습니다. 공포의 줄에서 공포의 카드를 폐기할 수 있는 토치부터 공포의 줄에 공포의 카드가 있을 경우 포레스트 줄에서 선두의 우즈 카드를 폐기하도록 강요하는 헤드리스 호스맨까지 다양하다.
Lost in the Woods is a solo game set on the eve of Ichabod Crane's fateful ride home at the end of the original story of Legend of Sleepy Hollow. Players must guide Ichabod from the Van Tassel mansion through the forest to the covered bridge before time runs out and the Headless Horseman chases him down. Players will need to push their luck, avoid frights, and keep their wits to get Ichabod safely home!
In the game, one player will have 60 minutes (12 units of Time) to travel across 9 Woods cards in the Forest Row and reach the Covered Bridge. To do so, players will draw cards from the Journey Deck, typically placing them next to the deck to form the Fright Row. Woods cards that appear will have one of three good luck symbols on them. When there are two or more Woods cards in the Fright Row with a matching symbol, the player can spend one Time to take one of each matching Woods cards and place them into the Forest Row. The catch is that Woods cards cannot be placed in the Forest Row next to another Woods card that has the same good luck symbol.
Fright cards may appear from the Journey Deck, as well. These three cards - a wolf, a bat, and an owl - are placed into the Fright Row. If at any time there is a matching pair of Fright cards in the Fright Row, the entire Fright Row is discarded. If there was a matching set of Woods cards in the Fright Row then the player loses no time. If not, the player loses one Time.
If there are ever three different Fright cards in the Fright Row then the entire Fright Row is discarded and the player loses two Time.
There are also several Event cards in the deck that, when drawn, trigger an effect and are discarded. These can range from the Torch which allows the player to discard Fright cards from the Fright Row, to the Headless Horseman himself which forces the player to discard the lead Woods card in the Forest Row if there are any Fright cards in the Fright Row.
In the game, one player will have 60 minutes (12 units of Time) to travel across 9 Woods cards in the Forest Row and reach the Covered Bridge. To do so, players will draw cards from the Journey Deck, typically placing them next to the deck to form the Fright Row. Woods cards that appear will have one of three good luck symbols on them. When there are two or more Woods cards in the Fright Row with a matching symbol, the player can spend one Time to take one of each matching Woods cards and place them into the Forest Row. The catch is that Woods cards cannot be placed in the Forest Row next to another Woods card that has the same good luck symbol.
Fright cards may appear from the Journey Deck, as well. These three cards - a wolf, a bat, and an owl - are placed into the Fright Row. If at any time there is a matching pair of Fright cards in the Fright Row, the entire Fright Row is discarded. If there was a matching set of Woods cards in the Fright Row then the player loses no time. If not, the player loses one Time.
If there are ever three different Fright cards in the Fright Row then the entire Fright Row is discarded and the player loses two Time.
There are also several Event cards in the deck that, when drawn, trigger an effect and are discarded. These can range from the Torch which allows the player to discard Fright cards from the Fright Row, to the Headless Horseman himself which forces the player to discard the lead Woods card in the Forest Row if there are any Fright cards in the Fright Row.
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