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BGG랭킹
BGG전체 : 2097
STRATEGY : 1024
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.42 / 5
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디자이너
Michał Oracz
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아티스트
Jakub Fajtanowski, Ewa Kostorz, Aleksandar Mihajlovic, Nakarin Sukontakorn, Rafał Szyma
-
인원
게임 소개
육각형 판 위에서 상대와 전쟁을 하세요. 전장에서 싸울 군대를 준비시키고 특별한 능력으로 적을 놀라게 하라!
모놀리스 아레나(Monolith Arena)는 뉴로시마 헥스의 베이스 엔진을 기반으로 제작된 판타지 배틀그라운드 보드 게임이다. 이 게임은 독특한 능력과 유닛을 가진 4개의 파벌로 구성되어 있다. 플레이어는 육각형 플레이 필드에 타일을 배치하고 공격력과 방어력을 강화하며, 필드를 채우거나 "배틀"오더를 사용할 때 모두 활성화됩니다.
새로운 기능은 각 플레이어의 3단계 "monolith"로, 파벌 배너가 최상위 레벨로 설정된다. 나머지 2개 레벨은 처음에 플레이어가 선택한 전장 토큰으로 비밀리에 설정돼 게임의 전술적 작전 동안 펼쳐질 셋업에서 전략적 선택을 제공한다. 모놀리츠는 게임을 움직이는 임의의 타일 드로잉의 영향을 완화하여 플레이어들에게 더 많은 선택권과 통제권을 부여한다.
모놀리스 아레나(Monolith Arena)는 뉴로시마 헥스의 베이스 엔진을 기반으로 제작된 판타지 배틀그라운드 보드 게임이다. 이 게임은 독특한 능력과 유닛을 가진 4개의 파벌로 구성되어 있다. 플레이어는 육각형 플레이 필드에 타일을 배치하고 공격력과 방어력을 강화하며, 필드를 채우거나 "배틀"오더를 사용할 때 모두 활성화됩니다.
새로운 기능은 각 플레이어의 3단계 "monolith"로, 파벌 배너가 최상위 레벨로 설정된다. 나머지 2개 레벨은 처음에 플레이어가 선택한 전장 토큰으로 비밀리에 설정돼 게임의 전술적 작전 동안 펼쳐질 셋업에서 전략적 선택을 제공한다. 모놀리츠는 게임을 움직이는 임의의 타일 드로잉의 영향을 완화하여 플레이어들에게 더 많은 선택권과 통제권을 부여한다.
Wage war against opponents on a hexagonal board. Prepare your armies to face off on the battlefield and surprise your enemy with your choice of special abilities!
Monolith Arena is a fantasy battleground board game built around the base engine of Neuroshima Hex, which is also from designer Michał Oracz. The game includes four factions, with unique abilities and units. Players take turns placing tiles on the hexagonal play field, building offensive and defensive advantages, all of which are activated when the field is filled or when a player uses a "battle" order.
A new feature is the three-level "monolith" for each player, where the faction banner is set into the top level. The other two levels are secretly set with battlefield tokens chosen by the player at the outset, providing a strategic choice in setup that will play out during the tactical operations of the game. The monoliths mitigate the influence of the random tile draw that otherwise drives the game, giving players more choice and control.
Monolith Arena is a fantasy battleground board game built around the base engine of Neuroshima Hex, which is also from designer Michał Oracz. The game includes four factions, with unique abilities and units. Players take turns placing tiles on the hexagonal play field, building offensive and defensive advantages, all of which are activated when the field is filled or when a player uses a "battle" order.
A new feature is the three-level "monolith" for each player, where the faction banner is set into the top level. The other two levels are secretly set with battlefield tokens chosen by the player at the outset, providing a strategic choice in setup that will play out during the tactical operations of the game. The monoliths mitigate the influence of the random tile draw that otherwise drives the game, giving players more choice and control.
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