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게임 소개

상자에 묘사된 바와 같이, Vir Sivir의 Ramayana - The Game은 인도의 지도에서 라마야나 서사시의 위치를 이용하여 라마를 찾기 위해 행해진다. 이 게임의 목적은 플레이어가 라마야나를 더 쉬운 형식으로 배우고 이해할 수 있도록 하는 것이다. 이 게임은 플레이어의 게임 능력에 따라 세 가지 난이도로 플레이할 수도 있다.

일반적으로 게임 플레이는 인도의 다른 장소에서 시작하는 선수들을 가질 것이다. 그들은 각각 라마에게 일어난 사건과 그들이 일어난 장소를 나타내는 이벤트 카드를 갖게 될 것이다. 플레이어들은 그들이 영화를 볼 수 있는 보드의 위치를 결정하기 위해 특별한 주사위를 굴릴 것입니다. 롤과 그들이 타고 있는 공간에 따라, 그들은 또한 특별한 보너스 카드를 뽑을 수도 있다. 플레이어가 지도 위치 중 하나에 있게 되면 해당 위치에 해당하는 이벤트 카드를 하나 폐기할 수 있으며, 혜택도 폐기할 경우 두 개 이상의 이벤트를 플레이할 수 있다. 기존에 같은 장소에서 이벤트 카드를 썼던 선수들이 다시 카드를 집어 들어야 하지만 호재로 작용하면 이를 피할 수 있다. 먼저 카드를 모두 폐기한 선수가 승자입니다.

더 높은 수준의 게임 플레이는 미스터리 이벤트를 도입하게 되는데, 이 이벤트에서는 다른 플레이어가 어떤 이벤트를 했는지를 주목하여 플레이어가 미스터리 이벤트를 추론해야 한다. 선수들은 또한 다른 선수들에게 그들 앞에 놓인 위치에 해당하는 이벤트 카드를 가지고 있는지 물어볼 수 있다. 일단 한 선수가 7장의 이벤트 카드를 가지고 나면, 게임에서 이기거나, 탈락하거나, 페널티를 받는 등 카드를 올바르게 추론했는지 알 수 있습니다. 분 카드에는 이제 보드의 이동 경로를 차단하거나 타인의 카드를 요구하지 못하도록 하거나 타인의 카드 능력을 차단할 수 있는 기능도 추가됐다. 선수들은 또한 이벤트 장소에 입장료로서 보너카드를 버려야 한다.

가장 높은 수준의 게임 플레이는 또한 코단다 스피너(라마의 전설적인 활의 이름을 따서 명명됨)를 도입한다. 각 선수는 출발 공간에 따라 주간, 야간, 황혼으로 지정된다. 스피너는 각 턴의 시작 부분에서 회전해야 하며, 각 플레이어의 힘의 균형을 바꾸거나, 추가 다이를 굴리거나, 추가 분을 모을 수 있게 하거나, 주사위를 하나 덜 굴리게 하거나, 동전을 모을 수 없거나, 심지어 미스터리 이벤트 추론을 밝힐 수 없게 해야 한다.
As described on the box, Vir Sivir's Ramayana - The Game is played to find Rama using the locations of the Ramayana epic on a map of India. The purpose of the game is to allow the player to learn and understand the Ramayana in an easier format. The game can also be played at three different difficulty levels based on the player's gaming abilities.

The game play in general will have the players starting in different locations in India. They will have event cards that each represent an event that happens to Rama, and the location that they occurred in. Players will roll a special pair of dice to determine where on the board they can movie. Depending on the roll and the space they are on, they may also be able to draw special boon cards. Once a player is in one of the map locations, they may discard one event card corresponding to that location, and can play more than one event if they also discard a boon. Players who previously played an event card at the same location must pick their cards back up, but can avoid this by playing a boon. The first player to discard all of their cards is the winner.

The higher levels of game play will introduce a mystery event, where players have to deduce the mystery event by noting which events other players have played. Players also may ask the other players if they have event cards corresponding to the locations they are on to place in front of themselves. Once a player has seven event cards in front of them, they may see if they've correctly deduced the card...either winning the game, or being eliminated/receiving penalties. Boon cards now also have added abilities that will allow players to block paths of movement on the board, prevent players from asking for others' cards, or blocking others' card abilities. Players must also now discard boon cards as an entry fee into the event locations.

The highest level of game play also introduces the Kodanda spinner (named after Rama's legendary bow). Each player will be designated as day, night, or twilight depending on their start space. The spinner must be spun at the start of each turn, changing the balance of power for each player, allowing them to roll an extra die or collect extra boons, or causing them to roll one less die and being unable to collect boons or even reveal their mystery event deduction.

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