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BGG랭킹
BGG전체 : 15016
STRATEGY : 2739
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
9+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.45 / 5
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디자이너
Jean-Michel Maman
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
메트로매니아는 2명에서 4명의 플레이어가 서로 다른 도시들 간의 지하철 네트워크를 구축할 수 있는 배치와 연결 게임이다.
각 플레이어는 도시를 통과하여 주택, 직장, 여가의 중요한 장소를 연결하려고 노력하면서 두 개의 다른 지하철 노선을 건설한다. 시공 단계 후 트립 테스트를 통해 최상의 가장 빠른 라인을 검증합니다.
이 메커니즘은 쉽다: 그의 차례 동안, 한 선수가 3개의 줄 카운터를 보드에 놓는다. 만약 그의 노선이 다른 선과 만난다면, 그 두 선이 연결되는 곳에 역이 지어진다. 이 과정을 통해 지하철망이 발달합니다. 보드의 격자와 줄 카운터가 삼각형이기 때문에 플레이어들은 실제 배치 질문을 하게 된다.
이 게임은 매우 상호작용적이며, 플레이어들은 때로는 협력하려고 하고 때로는 다른 라인을 멈추려고 한다. 또한 시공 단계에서 최종 주행 테스트의 시작과 끝을 선택합니다. 그러나 시작과 끝을 모두 두는 것은 결코 같은 선수가 아니기 때문에, 선수는 신중하게 예측하고 추측해야 한다.
각 플레이어는 도시를 통과하여 주택, 직장, 여가의 중요한 장소를 연결하려고 노력하면서 두 개의 다른 지하철 노선을 건설한다. 시공 단계 후 트립 테스트를 통해 최상의 가장 빠른 라인을 검증합니다.
이 메커니즘은 쉽다: 그의 차례 동안, 한 선수가 3개의 줄 카운터를 보드에 놓는다. 만약 그의 노선이 다른 선과 만난다면, 그 두 선이 연결되는 곳에 역이 지어진다. 이 과정을 통해 지하철망이 발달합니다. 보드의 격자와 줄 카운터가 삼각형이기 때문에 플레이어들은 실제 배치 질문을 하게 된다.
이 게임은 매우 상호작용적이며, 플레이어들은 때로는 협력하려고 하고 때로는 다른 라인을 멈추려고 한다. 또한 시공 단계에서 최종 주행 테스트의 시작과 끝을 선택합니다. 그러나 시작과 끝을 모두 두는 것은 결코 같은 선수가 아니기 때문에, 선수는 신중하게 예측하고 추측해야 한다.
Metromania is a game of placement and connection which allows 2 to 4 players to build a subway network between different cities.
Each player builds 2 different subway lines, trying to go through the city and connect important places of housing, work, and leisures. After a construction phase, trip-tests verify the best and quickest lines.
The mechanism is easy: during his turn, a player puts 3 line counters on the board. If his line meets another line, a station is built where the two connect. The subway network is developed through this process. Because the grid on the board and the line counters are triangular, players have some real placement questions.
The game is very interactive, with players sometimes trying to cooperate and sometimes trying to stop other lines. They also choose, during the construction phase, the start and the end of the final trip-tests. But it's never the same player who places both start and end, so a player must anticipate and guess carefully.
Each player builds 2 different subway lines, trying to go through the city and connect important places of housing, work, and leisures. After a construction phase, trip-tests verify the best and quickest lines.
The mechanism is easy: during his turn, a player puts 3 line counters on the board. If his line meets another line, a station is built where the two connect. The subway network is developed through this process. Because the grid on the board and the line counters are triangular, players have some real placement questions.
The game is very interactive, with players sometimes trying to cooperate and sometimes trying to stop other lines. They also choose, during the construction phase, the start and the end of the final trip-tests. But it's never the same player who places both start and end, so a player must anticipate and guess carefully.
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