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BGG랭킹
BGG전체 : 7463
WARGAMES : 1050
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.76 / 5
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디자이너
Richard H. Berg
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Leland Myrick, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트 :)
글로리 3는 GMT의 인기 있는 남북전쟁 시리즈 글로리의 세 번째 게임이다. 이 시리즈는 탄탄한 역사적 통찰력과 함께 쉽고 빠른 플레이를 강조하는 여단급 시스템을 선보인다. 글로리 III는 글로리 II: 어크로스 더 라파한녹의 성공을 따랐으며, 두 번의 전투집약적인 원맵 전투를 통해 세련된 시스템을 쉽게 플레이할 수 있다. 그리고 그것은 여전히 솔리테어 게이머들이 할 수 있고, 잘 할 수 있는 게임입니다.
글로리 3는 지휘관들이 다음에 무슨 일이 일어날지 전혀 알지 못하기 때문에 엄청난 플레이 긴장을 제공하는 GMT의 독특한 치트 활성화 메카닉이 특징이다. 하지만, 새로운 지휘부와 전투 기계들은 게임을 훨씬 더 재미있게 만듭니다. 두 전투 모두 특별한 명령 문제와 플레이어가 그러한 조건의 틀 안에서 플레이할 수 있는 새롭고 흥미로운 메커니즘을 가지고 있다.
전쟁의 주요 전투 중 하나인 앤티텀은 글로리 활성화 시스템을 매우 잘 활용하는데, 이는 북군/매클렐런의 지휘 문제를 직접적으로 연결시킨다. 그러나 플레이어는 여전히 리틀맥과는 다른 선택을 할 수 있으며, 아마도 전투의 방향을 바꿀 수 있을 것이다.
시더 크릭은 남군의 기습공격에 이어 필 셰리던 장군이 전장으로 돌아오고, 조지 커스터의 리피터 무장한 기병대가 도착하며, 바라건대, 주벌 얼리의 빠른 먼치인으로부터 승리를 낚아채기에 충분한 반격이 뒤따르는 큰 기세 전투이다.주발이 씹을 수 있는 것보다 더 많이 물었나요? 지갑을 들고 주사위를 굴려서 알아봐!
완벽한 기술과 새로운 스타의 헌신으로 개발된 리차드 H 버그가 훌륭하게 설계한 GMT 그래픽은 눈을 깜짝이게 하고 침을 흘리게 하는 일반적인 GMT 그래픽을 특징으로 하며, Glory III는 Glory 시리즈 중 최고의 게임입니다.
구성 요소:
1 22 x 34 백프린트 맵
카운터 시트 2개
규칙집
1다이
플레이어 지원 카드
디자이너: 리처드 버그
개발자: 짐 도피네이스
GMT 글로리의 3차전: 첫 번째 & 두 번째 마나사스와 치카마우가의 전투, 1861-63 남북전쟁 게임 시리즈. 이 시리즈는 여단급으로 재탄생한 전투를 특징으로 하며, 남북전쟁의 2개의 전투를 특징으로 한다. 이 시리즈에서 두 전투는 앤티텀과 시더 크릭이다.
글로리 시스템은 독특한 치트 활성화 메카닉이 특징이다. 이로 인해 플레이어는 특정 야전 사령관이 언제 명령을 수행할지 확신할 수 없게 됩니다. 이 게임 시스템은 부기 대신 플레이할 수 있도록 설계되었다. 주요 규칙은 12페이지밖에 되지 않습니다. 시나리오는 번사이드의 늦은 오후 앤티텀 공격에서 2시간, 시더 크릭에서 6시간, 앤티텀 전체 전투(판단을 위해 멀리 가야 할 경우)에서 12시간까지 진행된다.
글로리 3는 GMT의 인기 있는 남북전쟁 시리즈 글로리의 세 번째 게임이다. 이 시리즈는 탄탄한 역사적 통찰력과 함께 쉽고 빠른 플레이를 강조하는 여단급 시스템을 선보인다. 글로리 III는 글로리 II: 어크로스 더 라파한녹의 성공을 따랐으며, 두 번의 전투집약적인 원맵 전투를 통해 세련된 시스템을 쉽게 플레이할 수 있다. 그리고 그것은 여전히 솔리테어 게이머들이 할 수 있고, 잘 할 수 있는 게임입니다.
글로리 3는 지휘관들이 다음에 무슨 일이 일어날지 전혀 알지 못하기 때문에 엄청난 플레이 긴장을 제공하는 GMT의 독특한 치트 활성화 메카닉이 특징이다. 하지만, 새로운 지휘부와 전투 기계들은 게임을 훨씬 더 재미있게 만듭니다. 두 전투 모두 특별한 명령 문제와 플레이어가 그러한 조건의 틀 안에서 플레이할 수 있는 새롭고 흥미로운 메커니즘을 가지고 있다.
전쟁의 주요 전투 중 하나인 앤티텀은 글로리 활성화 시스템을 매우 잘 활용하는데, 이는 북군/매클렐런의 지휘 문제를 직접적으로 연결시킨다. 그러나 플레이어는 여전히 리틀맥과는 다른 선택을 할 수 있으며, 아마도 전투의 방향을 바꿀 수 있을 것이다.
시더 크릭은 남군의 기습공격에 이어 필 셰리던 장군이 전장으로 돌아오고, 조지 커스터의 리피터 무장한 기병대가 도착하며, 바라건대, 주벌 얼리의 빠른 먼치인으로부터 승리를 낚아채기에 충분한 반격이 뒤따르는 큰 기세 전투이다.주발이 씹을 수 있는 것보다 더 많이 물었나요? 지갑을 들고 주사위를 굴려서 알아봐!
완벽한 기술과 새로운 스타의 헌신으로 개발된 리차드 H 버그가 훌륭하게 설계한 GMT 그래픽은 눈을 깜짝이게 하고 침을 흘리게 하는 일반적인 GMT 그래픽을 특징으로 하며, Glory III는 Glory 시리즈 중 최고의 게임입니다.
구성 요소:
1 22 x 34 백프린트 맵
카운터 시트 2개
규칙집
1다이
플레이어 지원 카드
디자이너: 리처드 버그
개발자: 짐 도피네이스
GMT 글로리의 3차전: 첫 번째 & 두 번째 마나사스와 치카마우가의 전투, 1861-63 남북전쟁 게임 시리즈. 이 시리즈는 여단급으로 재탄생한 전투를 특징으로 하며, 남북전쟁의 2개의 전투를 특징으로 한다. 이 시리즈에서 두 전투는 앤티텀과 시더 크릭이다.
글로리 시스템은 독특한 치트 활성화 메카닉이 특징이다. 이로 인해 플레이어는 특정 야전 사령관이 언제 명령을 수행할지 확신할 수 없게 됩니다. 이 게임 시스템은 부기 대신 플레이할 수 있도록 설계되었다. 주요 규칙은 12페이지밖에 되지 않습니다. 시나리오는 번사이드의 늦은 오후 앤티텀 공격에서 2시간, 시더 크릭에서 6시간, 앤티텀 전체 전투(판단을 위해 멀리 가야 할 경우)에서 12시간까지 진행된다.
(from GMT web site :)
Glory III is the third game in GMT's popular American Civil War series, Glory. This series presents a brigade-level system that highlights ease and speed of play combined with solid historical insight. Glory III follows the success of Glory II: Across the Rappahannock, and presents a polished system with ease of play, with two combat-intensive one-map battles. And it is still a game that can be played, and played well, by solitaire gamers.
Glory III features GMT's unique chit activation mechanic, which provides a great deal of play tension, as the commanders never quite know what is going to happen next. However, new command and combat mechanics make the game even more fun. Both battles have special command problems and some new and interesting mechanics to allow the players to play within the framework of those conditions.
Antietam, one of the major battles of the war, makes great use of the Glory activation system, linking the Union/McClellan command problems directly to its use. But it still allows the player to make choices, choices different from those Little Mac made, perhaps changing the course of the battle.
Cedar Creek is a great momentum battle, with an initial, probably highly effective Confederate surprise attack followed by the return of General Phil Sheridan to the battlefield, the arrival of George Custer's repeater-armed cavalry, and, hopefully for the Union Player, enough of a counter-attack to snatch victory from Jubal Early's rapidly munching jaws. Has Jubal bitten off more than he can chew? Grab your wallet, roll the die and find out!
Designed gloriously by Richard H Berg, Developed with consummate skill and dedication by a new star on the industry horizon, Jim Dauphinais, playtested to a fine edge, and featuring the usual eye-popping, drool-inducing GMT graphics, Glory III is the best game yet in the Glory series.
Components:
1 22 x 34 backprinted map
2 counter sheets
Rulebook
1 die
Player Aid Cards
Designer: Richard Berg
Developer: Jim Dauphinais
Game 3 in the GMT Glory: The Battles of First & Second Manassas and Chickamauga, 1861-63 Civil War game series. This series features battles recreated at the Brigade level with each game in the series featuring 2 battles from the Civil War. In this edition of the series the two battles are Antietam and Cedar Creek.
The Glory system features a unique chit activation mechanic. This results in players unsure of when or if a certain field commander will carry out your orders. The game system is designed for playability over bookkeeping. The main rules are only 12 pages long. Scenarios run from 2 hours for Burnside's late afternoon attack at Antietam, up to 6 hours for Cedar Creek and up to 12 hours for the full battle of Antietam (if it needs to go the distance for a decision).
Glory III is the third game in GMT's popular American Civil War series, Glory. This series presents a brigade-level system that highlights ease and speed of play combined with solid historical insight. Glory III follows the success of Glory II: Across the Rappahannock, and presents a polished system with ease of play, with two combat-intensive one-map battles. And it is still a game that can be played, and played well, by solitaire gamers.
Glory III features GMT's unique chit activation mechanic, which provides a great deal of play tension, as the commanders never quite know what is going to happen next. However, new command and combat mechanics make the game even more fun. Both battles have special command problems and some new and interesting mechanics to allow the players to play within the framework of those conditions.
Antietam, one of the major battles of the war, makes great use of the Glory activation system, linking the Union/McClellan command problems directly to its use. But it still allows the player to make choices, choices different from those Little Mac made, perhaps changing the course of the battle.
Cedar Creek is a great momentum battle, with an initial, probably highly effective Confederate surprise attack followed by the return of General Phil Sheridan to the battlefield, the arrival of George Custer's repeater-armed cavalry, and, hopefully for the Union Player, enough of a counter-attack to snatch victory from Jubal Early's rapidly munching jaws. Has Jubal bitten off more than he can chew? Grab your wallet, roll the die and find out!
Designed gloriously by Richard H Berg, Developed with consummate skill and dedication by a new star on the industry horizon, Jim Dauphinais, playtested to a fine edge, and featuring the usual eye-popping, drool-inducing GMT graphics, Glory III is the best game yet in the Glory series.
Components:
1 22 x 34 backprinted map
2 counter sheets
Rulebook
1 die
Player Aid Cards
Designer: Richard Berg
Developer: Jim Dauphinais
Game 3 in the GMT Glory: The Battles of First & Second Manassas and Chickamauga, 1861-63 Civil War game series. This series features battles recreated at the Brigade level with each game in the series featuring 2 battles from the Civil War. In this edition of the series the two battles are Antietam and Cedar Creek.
The Glory system features a unique chit activation mechanic. This results in players unsure of when or if a certain field commander will carry out your orders. The game system is designed for playability over bookkeeping. The main rules are only 12 pages long. Scenarios run from 2 hours for Burnside's late afternoon attack at Antietam, up to 6 hours for Cedar Creek and up to 12 hours for the full battle of Antietam (if it needs to go the distance for a decision).
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