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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Alan Butler, Andrew Finch
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아티스트
-
인원
게임 소개
1930년부터 1945년까지의 공중전을 묘사하기 위해 1/300 규모의 항공기를 사용하는 미니어처 게임입니다. 48쪽의 규칙서.
"영국전투의 어두운 날에 공중으로 날아가거나 USAF로부터 조국을 방어하려고 노력하세요. 이 게임은 1/300 규모의 항공기를 대상으로 하며 항공기의 회전 및 상승 능력을 고려한 간단한 이동 시스템을 사용합니다. 다른 형태와 항공기 유형의 장점과 단점은 매우 빠르게 명백해진다.
"이 규칙 집합은 항공기 옆에 높이가 표시된 2개만 물리적으로 사용하면서 3차원으로 작동합니다. 무기 효율성이 고려되고, 승무원의 기술이 가장 중요합니다. 이는 경기를 제대로 느낄 수 있도록 국가와 시기에 따라 다양하다. 이 시스템은 또한 어떤 게임도 실책이 되지 않도록 하기 위해 게임 밸런스를 조절한다. 탄약 지출에는 플랙, 폭격, 야간 행동 등 간단한 규칙이 있습니다. 플레이어들은 각각 약 4대의 비행기를 다룰 수 있습니다.
규칙은 매우 짧지만, 2차 세계대전의 주요 비행장에서 200대 이상의 선택된 항공기가 소개 자료에 의해 보충된다. 해당 극장은 아래 목록에 별표가 없는 극장입니다. 이것들은 새로운 디자인과 이전 디자인에 더 많은 것을 채우려는 시도에 의해 야기되는 차이점을 보여준다. 제2판은 많은 규칙 개정과 경계심이 없는 사람들의 삶을 더욱 흥미롭게 만들기 위한 몇 가지 새로운 규칙들을 포함하고 있다. 옵션 규칙의 전체 섹션은 게임에 새로운 복잡성을 도입하고 새로운 기술을 제공한다.
게시자 등급: 복잡성 - 4/10, 상세 수준 - 7/10.
별도로 판매되는 데이터 부속문서가 있으며 항공기를 추가한다: "천사 15".
게임 퍼블리셔 홈 페이지: http://www.aandagames.co.uk/scramble.htm
"영국전투의 어두운 날에 공중으로 날아가거나 USAF로부터 조국을 방어하려고 노력하세요. 이 게임은 1/300 규모의 항공기를 대상으로 하며 항공기의 회전 및 상승 능력을 고려한 간단한 이동 시스템을 사용합니다. 다른 형태와 항공기 유형의 장점과 단점은 매우 빠르게 명백해진다.
"이 규칙 집합은 항공기 옆에 높이가 표시된 2개만 물리적으로 사용하면서 3차원으로 작동합니다. 무기 효율성이 고려되고, 승무원의 기술이 가장 중요합니다. 이는 경기를 제대로 느낄 수 있도록 국가와 시기에 따라 다양하다. 이 시스템은 또한 어떤 게임도 실책이 되지 않도록 하기 위해 게임 밸런스를 조절한다. 탄약 지출에는 플랙, 폭격, 야간 행동 등 간단한 규칙이 있습니다. 플레이어들은 각각 약 4대의 비행기를 다룰 수 있습니다.
규칙은 매우 짧지만, 2차 세계대전의 주요 비행장에서 200대 이상의 선택된 항공기가 소개 자료에 의해 보충된다. 해당 극장은 아래 목록에 별표가 없는 극장입니다. 이것들은 새로운 디자인과 이전 디자인에 더 많은 것을 채우려는 시도에 의해 야기되는 차이점을 보여준다. 제2판은 많은 규칙 개정과 경계심이 없는 사람들의 삶을 더욱 흥미롭게 만들기 위한 몇 가지 새로운 규칙들을 포함하고 있다. 옵션 규칙의 전체 섹션은 게임에 새로운 복잡성을 도입하고 새로운 기술을 제공한다.
게시자 등급: 복잡성 - 4/10, 상세 수준 - 7/10.
별도로 판매되는 데이터 부속문서가 있으며 항공기를 추가한다: "천사 15".
게임 퍼블리셔 홈 페이지: http://www.aandagames.co.uk/scramble.htm
A miniatures game which uses 1/300 scale aircraft to portray air combat from 1930 to 1945. 48 page rulebook.
"Take to the air in the dark days of the Battle of Britain or try to defend the Fatherland against the USAF. This game is for 1/300 scale aircraft and uses a simple movement system which takes account of the turning and climbing abilities of the aircraft. The advantages and disadvantages of different formations and aircraft types become apparent very quickly."
"This set of rules operates in three dimensions while only physically using two, height being indicated beside an aircraft. Weapon effectiveness is taken into account, and the skill of your aircrew is paramount. This is varied by nation and period to get the right feel for the game. The system also caters for game balance to ensure that no game is a walkover. There are simple rules for ammunition expenditure, Flak, Bombing, Night Actions, etc. Players can handle about 4 planes each."
"The rules are quite short, but are supplemented by introductory data with over 200 selected aircraft from the main theaters of World War Two. The theaters concerned are those NOT marked with an asterisk in the list below. These illustrate the differences caused by new designs and trying to stuff more into an old design. The Second Edition incorporates a number of rules revisions and some new rules to make life even more exciting for the unwary. A whole section of Optional Rules introduces new complexities into the game, as well as also offering some emerging technologies."
Publisher ratings: Complexity - 4/10; Level of detail - 7/10.
There is a separately sold data annex, adding more aircraft: "Angels 15".
Publisher's Home Page for the Game: http://www.aandagames.co.uk/scramble.htm
"Take to the air in the dark days of the Battle of Britain or try to defend the Fatherland against the USAF. This game is for 1/300 scale aircraft and uses a simple movement system which takes account of the turning and climbing abilities of the aircraft. The advantages and disadvantages of different formations and aircraft types become apparent very quickly."
"This set of rules operates in three dimensions while only physically using two, height being indicated beside an aircraft. Weapon effectiveness is taken into account, and the skill of your aircrew is paramount. This is varied by nation and period to get the right feel for the game. The system also caters for game balance to ensure that no game is a walkover. There are simple rules for ammunition expenditure, Flak, Bombing, Night Actions, etc. Players can handle about 4 planes each."
"The rules are quite short, but are supplemented by introductory data with over 200 selected aircraft from the main theaters of World War Two. The theaters concerned are those NOT marked with an asterisk in the list below. These illustrate the differences caused by new designs and trying to stuff more into an old design. The Second Edition incorporates a number of rules revisions and some new rules to make life even more exciting for the unwary. A whole section of Optional Rules introduces new complexities into the game, as well as also offering some emerging technologies."
Publisher ratings: Complexity - 4/10; Level of detail - 7/10.
There is a separately sold data annex, adding more aircraft: "Angels 15".
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