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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
90-360 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Jeremy Cole, Karl J. Lehman
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아티스트
Karl J. Lehman
-
인원
게임 소개
미신: 《페이트 오브 히어로즈》는 경제, 전술, RPG, 협동 게임의 요소를 결합한 하이브리드 어드벤처 게임이다. 플레이어는 하나의 캐릭터(유타에 기반을 둔 애로우스톰 엔터테인먼트의 미티카 영화 시리즈에서 뽑은 많은 캐릭터)를 제어하고 레거시 포인트를 획득하기 위해 노력하며, 어떤 줄거리를 선택하든(핵심 게임에는 3개의 줄거리가 포함됨) 필연적인 배디와의 대결을 위해 개인적인 힘을 기른다. 선수들은 개개인의 유산을 집계하고 우승자를 선언할 기회를 갖기 위해 힘을 합쳐서 네미시스를 물리쳐야 한다.
이 게임의 개발의 초점은 테이블 상판 RPG 플레이어들에게 친숙하면서도 기존의 보드 게이머들이 접근할 수 있는 경험을 제공하는 것이었다. 세계와 줄거리는 미티카 무비 유니버스로부터 많이 끌어오지만 게임을 즐기거나 마스터하기 위해 그 우주에 대한 친숙함이 요구되지는 않는다. 시간을 지키는 기계공은 게임을 점점 더 어렵게 만들고 캐릭터가 자신의 힘을 키우기 보다는 얼마나 적극적으로 세계 사건을 관리하는지를 보상하거나 처벌한다. 결국 게임은 이기적인 대 이기적인 선택과 협력적인 대 경쟁 전략 사이의 균형을 맞추는 행위이다.
더 도전적이고 정교한 게임 동작을 위한 선택적 고급 규칙과 싱글 또는 더블 플레이를 위한 규칙도 있습니다. 모든 플레이 덱에 플롯 라인을 추가하고 추가하기 위해 적어도 두 개의 확장 팩이 계획되어 있다.
—디자이너의 설명
이 게임의 개발의 초점은 테이블 상판 RPG 플레이어들에게 친숙하면서도 기존의 보드 게이머들이 접근할 수 있는 경험을 제공하는 것이었다. 세계와 줄거리는 미티카 무비 유니버스로부터 많이 끌어오지만 게임을 즐기거나 마스터하기 위해 그 우주에 대한 친숙함이 요구되지는 않는다. 시간을 지키는 기계공은 게임을 점점 더 어렵게 만들고 캐릭터가 자신의 힘을 키우기 보다는 얼마나 적극적으로 세계 사건을 관리하는지를 보상하거나 처벌한다. 결국 게임은 이기적인 대 이기적인 선택과 협력적인 대 경쟁 전략 사이의 균형을 맞추는 행위이다.
더 도전적이고 정교한 게임 동작을 위한 선택적 고급 규칙과 싱글 또는 더블 플레이를 위한 규칙도 있습니다. 모든 플레이 덱에 플롯 라인을 추가하고 추가하기 위해 적어도 두 개의 확장 팩이 계획되어 있다.
—디자이너의 설명
Mythica: Fate of Heroes is a hybrid adventure game incorporating elements of economic, tactical, RPG, and cooperative games. Players take control of a single character (many drawn from the Mythica movie series from Utah-based Arrowstorm Entertainment) and endeavor to acquire Legacy points while building up their personal strength for the inevitable showdown with the big baddie of whatever plot you choose to play (the core game includes three plots). Players must work together to defeat the Nemesis in order to have an opportunity to tally individual Legacy and declare a winner.
The focus of this game's development was to provide an experience familiar to tabletop RPG players yet accessible to conventional board gamers. The world and plots draw heavily from the Mythica movie universe, but familiarity with that universe is not required to enjoy or master the game. A time-keeping mechanic makes the game progressively more difficult and rewards or punishes characters for how aggressively they choose to manage world events rather than build their personal strength. Ultimately the game is a balancing act between selfless v. selfish choices and cooperative v. competitive strategies.
There are optional advanced rules for more challenging and sophisticated game behaviors and rules for single or double play as well. At least two expansion packs are planned for more plot lines and additions to all play decks.
—description from the designer
The focus of this game's development was to provide an experience familiar to tabletop RPG players yet accessible to conventional board gamers. The world and plots draw heavily from the Mythica movie universe, but familiarity with that universe is not required to enjoy or master the game. A time-keeping mechanic makes the game progressively more difficult and rewards or punishes characters for how aggressively they choose to manage world events rather than build their personal strength. Ultimately the game is a balancing act between selfless v. selfish choices and cooperative v. competitive strategies.
There are optional advanced rules for more challenging and sophisticated game behaviors and rules for single or double play as well. At least two expansion packs are planned for more plot lines and additions to all play decks.
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