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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bruce McFarlane
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아티스트
-
인원
게임 소개
사단장(Division Commander)은 제2차 세계 대전 당시 매우 높은 수준의 작전을 위해 고안된 일련의 미니어처 규칙이다. 각 스탠드는 대대형이며, 지상 눈금은 3&128;=1마일이며, 회전 시간은 90-180분이다. 규칙은 처음부터 각 팀마다 여러 개의 부서로 수일 동안 캠페인을 벌이도록 고안되었습니다.
브루스의 " 인용문처럼요.제2차 세계 대전의 대전투 규칙들 중 주요 개념들 중 하나는 군대 출병이다. 병력은 하루를 새롭게 시작하고 극적인 돌파구를 마련할 수 있다. 그러나 피해가 발생함에 따라 병력은 더 이상 진격하지 않고 방어 진지를 찾아 새로운 날을 기다릴 것이다. 특히 녹색부대는 매우 빨리 땅으로 가는 경향이 있을 것이고, 더 많은 정예부대는 계속 전진할 수 있을 것이다. 이 정도 수준이라면 전투는 추상화되지만 항공지원과 군단·육군 포병지원 등 작전적 측면이 핵심이다.
1940년 프랑스, 동부전선, 노르망디, 북아프리카, 태평양 등 다양한 시나리오북이 이 시스템에 이용 가능하다.
브루스의 " 인용문처럼요.제2차 세계 대전의 대전투 규칙들 중 주요 개념들 중 하나는 군대 출병이다. 병력은 하루를 새롭게 시작하고 극적인 돌파구를 마련할 수 있다. 그러나 피해가 발생함에 따라 병력은 더 이상 진격하지 않고 방어 진지를 찾아 새로운 날을 기다릴 것이다. 특히 녹색부대는 매우 빨리 땅으로 가는 경향이 있을 것이고, 더 많은 정예부대는 계속 전진할 수 있을 것이다. 이 정도 수준이라면 전투는 추상화되지만 항공지원과 군단·육군 포병지원 등 작전적 측면이 핵심이다.
1940년 프랑스, 동부전선, 노르망디, 북아프리카, 태평양 등 다양한 시나리오북이 이 시스템에 이용 가능하다.
Division Commander is a set of miniatures rules designed for very high-level World War II operations. Each stand is a battalion, the ground scale is 3" = 1 mile, and turns are 90-180 minutes. The rules are designed from the ground up to play multi-day campaigns with multiple divisions per side.
Like Bruce's "Great Battles of World War II" rules, one of the primary concepts is that of troops "going to ground". Troops start the day fresh and can make dramatic breakthroughs. But, as damage occurs, troops are less willing to push forward, they will seek out defensive positions and wait for a new day. Green troops, in particular, will tend to go to ground very quickly, while more elite troops can continue moving forward. At this level, combat is abstracted, but operational aspects such as air support and corps and army artillery support are key parts of the system.
A number of scenario books are available for the system, including France 1940, Eastern Front, Normandy, North Africa, and the Pacific.
Like Bruce's "Great Battles of World War II" rules, one of the primary concepts is that of troops "going to ground". Troops start the day fresh and can make dramatic breakthroughs. But, as damage occurs, troops are less willing to push forward, they will seek out defensive positions and wait for a new day. Green troops, in particular, will tend to go to ground very quickly, while more elite troops can continue moving forward. At this level, combat is abstracted, but operational aspects such as air support and corps and army artillery support are key parts of the system.
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