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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
12+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Wei-Cheng Cheng
-
아티스트
Yu-Hao Bai, Wei-Cheng Cheng
-
인원
게임 소개
Young Marshal은 3명의 플레이어를 위한 역사적인 정치 갈등 게임입니다. 1935년에는 중국 국민당, 중국 공산당 중앙위원회, 동북군 NEA의 지도자 역할을 맡았다. 모든 미팅에서 더 많은 승점을 얻으려면 리드 카드와 직원 카드를 관리해야 합니다.
한 경기에 6번의 미팅 라운드와 한 라운드에 2번의 페이즈가 있습니다. 인 더 퀼드쿠;협상 단계에서는 플레이어가 군사, 경제, 정치, 외교 문제를 통제하기 위해 리더 카드와 직원 카드를 손에 쥐게 된다. 인 더 퀼드쿠;액션” 단계에서는 플레이어가 적의 부대를 제거하고 아군 부대를 생산하기 위해 군사 및 경제 문제를 사용하고 관계 테이블을 바꾸기 위해 정치 및 외교 문제를 사용합니다.
유닛은 승리 지점 영역을 제어할 수 있으며 관계 테이블은 중요한 역사적 사건을 트리거할 수 있습니다. 선수들이 서로 협력하고 경쟁해야 게임에서 더 많은 이익을 얻을 수 있다. 승점이 더 많은 사람이 승리합니다.
—출판사의 설명
한 경기에 6번의 미팅 라운드와 한 라운드에 2번의 페이즈가 있습니다. 인 더 퀼드쿠;협상 단계에서는 플레이어가 군사, 경제, 정치, 외교 문제를 통제하기 위해 리더 카드와 직원 카드를 손에 쥐게 된다. 인 더 퀼드쿠;액션” 단계에서는 플레이어가 적의 부대를 제거하고 아군 부대를 생산하기 위해 군사 및 경제 문제를 사용하고 관계 테이블을 바꾸기 위해 정치 및 외교 문제를 사용합니다.
유닛은 승리 지점 영역을 제어할 수 있으며 관계 테이블은 중요한 역사적 사건을 트리거할 수 있습니다. 선수들이 서로 협력하고 경쟁해야 게임에서 더 많은 이익을 얻을 수 있다. 승점이 더 많은 사람이 승리합니다.
—출판사의 설명
Young Marshal is a historical political conflict game for 3 players. Players play the Chinese leaders of Kuomintang KMT, Chinese Communist Party CCP, and Northeastern Army NEA in 1935, respectively. You need to manage your lead and staff cards to win more victory points in every meeting.
There are 6 meeting round in one game and 2 phases in one round. In the “Negotiation” phase, players play leader and staff cards from their hand to get the control of military, economic, political and diplomatic issues. In the “Action” phase, players use military and economic issue to eliminate enemy units and produce friendly units and use political and diplomatic issue to change the relation table.
Units can control victory points areas and relation table can trigger important historical event. Players need to cooperate and rival with each other to get more profit in the game. The one gets more victory points win the game.
—description from the publisher
There are 6 meeting round in one game and 2 phases in one round. In the “Negotiation” phase, players play leader and staff cards from their hand to get the control of military, economic, political and diplomatic issues. In the “Action” phase, players use military and economic issue to eliminate enemy units and produce friendly units and use political and diplomatic issue to change the relation table.
Units can control victory points areas and relation table can trigger important historical event. Players need to cooperate and rival with each other to get more profit in the game. The one gets more victory points win the game.
—description from the publisher
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