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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Harshad Deshmukh
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아티스트
Marianne Waage
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인원
게임 소개
'이발사!'에서 여러분과 파트너는 일요일마다 새로운 이발사로 몰려드는 상황에 직면합니다. 이 새로운 이발사들은 손님들에게 필요한 모든 자르고 면도할 수 있는 기회를 주는 동시에 동네의 성가신 늙은 이발사가 여러분의 코앞에서 손님들을 훔치는 것을 막습니다!
'이발사!'는 한 명 또는 두 명의 플레이어를 위한 주사위 그리기, 액션 선택 게임이다. 당신과 당신의 파트너는 미용실을 운영하면서 이발사 놀이를 합니다. 여러분의 미용실에는 의자가 세 개 있고, 가게 밖에는 줄이 한 개 있습니다!
각 의자는 큐브를 배치할 공간이 있는 카드로 표현된다. 이 공간은 이발, 옆면, 면도 서비스를 지정합니다. 카드 한 벌은 고객을 나타냅니다. 고객마다 고유한 서비스가 필요합니다. 예를 들어, 고객이 머리를 자르고 옆머리를 다듬어야 할 수도 있고 면도만 해야 할 수도 있습니다. 이러한 각 서비스 요구 사항은 고객 카드에 커트, 옆구리 및 면도 아이콘으로 표시됩니다. 의자에 앉은 고객의 경우 큐브를 고객이 있는 의자의 큐브 배치 공간에 배치하여 이러한 서비스를 렌더링합니다. 각 턴마다 의자가 비어 있으면 대기열에 있던 손님이 의자로 이동하고, 대기열에 있던 손님은 고객데크에서 3명에게 리필된다.
2인용 게임에서는 각 플레이어가 교대로 플레이한다. 차례가 되면, 한 선수가 주사위를 세 개 굴리고, 주사위 중 하나를 선택하고 주사위 점수와 관련된 행동을 취한다. 이러한 작업을 통해 헤어, 옆구리 또는 면도와 같은 세 가지 유형의 서비스를 제공할 수 있습니다. 두 번째 플레이어는 나머지 두 개의 주사위 중 하나를 선택하고 관련 동작을 취한다. 세 번째 주사위는 올드 이발사 액션을 위한 것이다 - 그는 이웃에서 온 기민한 늙은 이발사이다. 그의 행동은 거의 항상 당신에게서 고객을 빼앗기 위한 것입니다. 그는 무료 차와 커피를 제공하는 것에서부터 손님들을 당신의 미용실에서 멀리 유인하기 위해 채팅하는 것까지 많은 속임수를 가지고 있다. 플레이어들은 서비스 조치 대신 '고객 보존 조치'를 취함으로써 그에 대항할 수 있습니다. 이는 고객을 위해 차를 사거나 지역 청소부의 도움을 받아 올드 이발사를 접근하지 못하게 하는 것입니다! 올드 이발사에게 남은 주사위가 고가의 고객을 빼앗기지 않도록 플레이어들은 신중하게 행동 계획을 세워야 합니다!
플레이어는 ‘고객을 완료하고 필요한 모든 서비스를 제공함으로써 점수를 획득합니다. 늙은 이발사가 그의 행동을 통해 청구한 손님들은 그에게 포인트를 줍니다. 때때로, 플레이어들은 의자를 비우고 줄을 앞으로 이동시키기 위해 고객을 완성하기 위해 함께 일해야 할 수도 있습니다. 그렇지 않으면 올드 이발사가 그것들을 훔칠 수도 있습니다!
게임이 끝날 때, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다! 늙은 이발사가 가장 많은 점수를 얻으면 승리합니다.
단독 게임에서 늙은 이발사는 당신에게 당신의 가게에서의 머리 깎기 결투에 도전하고, 그는 두 번째 플레이어로 플레이한다. 규칙은 약간의 변경 사항만 있으면 그대로 유지됩니다.
바버!는 2017년 민트 틴 디자인 공모전을 위해 만들어졌는데, 이 공모전은 37개 출품작에서 최우수 디자인 부문 7위, 최우수 테마 부문에서 2위를 차지했습니다!
'이발사!'는 한 명 또는 두 명의 플레이어를 위한 주사위 그리기, 액션 선택 게임이다. 당신과 당신의 파트너는 미용실을 운영하면서 이발사 놀이를 합니다. 여러분의 미용실에는 의자가 세 개 있고, 가게 밖에는 줄이 한 개 있습니다!
각 의자는 큐브를 배치할 공간이 있는 카드로 표현된다. 이 공간은 이발, 옆면, 면도 서비스를 지정합니다. 카드 한 벌은 고객을 나타냅니다. 고객마다 고유한 서비스가 필요합니다. 예를 들어, 고객이 머리를 자르고 옆머리를 다듬어야 할 수도 있고 면도만 해야 할 수도 있습니다. 이러한 각 서비스 요구 사항은 고객 카드에 커트, 옆구리 및 면도 아이콘으로 표시됩니다. 의자에 앉은 고객의 경우 큐브를 고객이 있는 의자의 큐브 배치 공간에 배치하여 이러한 서비스를 렌더링합니다. 각 턴마다 의자가 비어 있으면 대기열에 있던 손님이 의자로 이동하고, 대기열에 있던 손님은 고객데크에서 3명에게 리필된다.
2인용 게임에서는 각 플레이어가 교대로 플레이한다. 차례가 되면, 한 선수가 주사위를 세 개 굴리고, 주사위 중 하나를 선택하고 주사위 점수와 관련된 행동을 취한다. 이러한 작업을 통해 헤어, 옆구리 또는 면도와 같은 세 가지 유형의 서비스를 제공할 수 있습니다. 두 번째 플레이어는 나머지 두 개의 주사위 중 하나를 선택하고 관련 동작을 취한다. 세 번째 주사위는 올드 이발사 액션을 위한 것이다 - 그는 이웃에서 온 기민한 늙은 이발사이다. 그의 행동은 거의 항상 당신에게서 고객을 빼앗기 위한 것입니다. 그는 무료 차와 커피를 제공하는 것에서부터 손님들을 당신의 미용실에서 멀리 유인하기 위해 채팅하는 것까지 많은 속임수를 가지고 있다. 플레이어들은 서비스 조치 대신 '고객 보존 조치'를 취함으로써 그에 대항할 수 있습니다. 이는 고객을 위해 차를 사거나 지역 청소부의 도움을 받아 올드 이발사를 접근하지 못하게 하는 것입니다! 올드 이발사에게 남은 주사위가 고가의 고객을 빼앗기지 않도록 플레이어들은 신중하게 행동 계획을 세워야 합니다!
플레이어는 ‘고객을 완료하고 필요한 모든 서비스를 제공함으로써 점수를 획득합니다. 늙은 이발사가 그의 행동을 통해 청구한 손님들은 그에게 포인트를 줍니다. 때때로, 플레이어들은 의자를 비우고 줄을 앞으로 이동시키기 위해 고객을 완성하기 위해 함께 일해야 할 수도 있습니다. 그렇지 않으면 올드 이발사가 그것들을 훔칠 수도 있습니다!
게임이 끝날 때, 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다! 늙은 이발사가 가장 많은 점수를 얻으면 승리합니다.
단독 게임에서 늙은 이발사는 당신에게 당신의 가게에서의 머리 깎기 결투에 도전하고, 그는 두 번째 플레이어로 플레이한다. 규칙은 약간의 변경 사항만 있으면 그대로 유지됩니다.
바버!는 2017년 민트 틴 디자인 공모전을 위해 만들어졌는데, 이 공모전은 37개 출품작에서 최우수 디자인 부문 7위, 최우수 테마 부문에서 2위를 차지했습니다!
In 'Barbers!', you and a partner face the Sunday rush as new barbers - giving customers all the cuts and shaves they need while preventing the pesky old barber of the neighborhood from stealing customers from right under your nose!
'Barbers!' is a dice-drafting, action selection game for 1 or 2 players. You and your partner play barbers, running a hair salon. There are three chairs in your salon, and a queue outside your shop!
Each chair is represented by a card, which has spaces to place cubes. The spaces designate the services for haircuts, sides and shaves. A deck of cards represents the customers. Each customer is unique, requiring different services - for example, a customer may need a haircut and side trim, another might need only a shave. Each of these service requirements are denoted by haircut, sides and shave icons on the customer cards. For the customer in a chair, you render these services by placing cubes on the cube placement spaces on the chair the customer is in. Each turn, if the chairs are unoccupied, a customer from the queue moves into a chair, and the queue is refilled to 3 customers from the customers deck.
In the 2-player game, each player alternates taking turns. On their turn, a player rolls three dice, chooses one of the dice and takes an action associated with the dice score. These actions let you render the three different types of services i.e. hair, sides or shave. The second player then chooses one of the remaining two dice, and takes the associated action. The third die is for the Old Barber action - he is the shrewd old barber from the neighborhood. His actions almost always are meant to steal customers from you. He has many tricks up his sleeve for that - from offering free tea and coffee to chatting up customers to eventually lure them away from your salon! The players can counter him by taking 'Customer Preservation Actions' instead of the service actions - these can be buying tea for the customers themselves or by taking the help of a local goon to keep the Old Barber at bay! The players need to plan their actions carefully lest the die left for the Old Barber lets him steal a high- value customer!
Players score points by ‘completing customers’ i.e. by rendering all the required services. The customers claimed by the Old Barber through his actions earns him points. Sometimes, the players may need to work together to complete a customer to free up the chairs and move the queue forward - else the Old Barber may steal them!
At the end of the game, the player with the most points wins! If the Old Barber has most points, he wins.
In the solo game, the Old Barber challenges you to a ‘hair-off’ or a hair-cutting duel in your own shop - and he plays as the second player. The rules remain the same with some slight changes.
Barbers! was created for the 2017 Mint Tin Design Contest, where it stood 7th in Best Overall Design category from 37 entries, and 2nd in Best Theme!
'Barbers!' is a dice-drafting, action selection game for 1 or 2 players. You and your partner play barbers, running a hair salon. There are three chairs in your salon, and a queue outside your shop!
Each chair is represented by a card, which has spaces to place cubes. The spaces designate the services for haircuts, sides and shaves. A deck of cards represents the customers. Each customer is unique, requiring different services - for example, a customer may need a haircut and side trim, another might need only a shave. Each of these service requirements are denoted by haircut, sides and shave icons on the customer cards. For the customer in a chair, you render these services by placing cubes on the cube placement spaces on the chair the customer is in. Each turn, if the chairs are unoccupied, a customer from the queue moves into a chair, and the queue is refilled to 3 customers from the customers deck.
In the 2-player game, each player alternates taking turns. On their turn, a player rolls three dice, chooses one of the dice and takes an action associated with the dice score. These actions let you render the three different types of services i.e. hair, sides or shave. The second player then chooses one of the remaining two dice, and takes the associated action. The third die is for the Old Barber action - he is the shrewd old barber from the neighborhood. His actions almost always are meant to steal customers from you. He has many tricks up his sleeve for that - from offering free tea and coffee to chatting up customers to eventually lure them away from your salon! The players can counter him by taking 'Customer Preservation Actions' instead of the service actions - these can be buying tea for the customers themselves or by taking the help of a local goon to keep the Old Barber at bay! The players need to plan their actions carefully lest the die left for the Old Barber lets him steal a high- value customer!
Players score points by ‘completing customers’ i.e. by rendering all the required services. The customers claimed by the Old Barber through his actions earns him points. Sometimes, the players may need to work together to complete a customer to free up the chairs and move the queue forward - else the Old Barber may steal them!
At the end of the game, the player with the most points wins! If the Old Barber has most points, he wins.
In the solo game, the Old Barber challenges you to a ‘hair-off’ or a hair-cutting duel in your own shop - and he plays as the second player. The rules remain the same with some slight changes.
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