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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.80 / 5
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디자이너
Dominic Michael Huang
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아티스트
Darren Tan
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인원
게임 소개
간크는 당신이 그것을 유로 디자인으로 테이블 상판용으로 변환했을 때 MOBA 비디오 게임이 어떻게 생겼는지 보여준다. 당신은 100개의 격자 공간이 있는 지도에서 100개의 작은 이미지를 밀어낼 수 없습니다. 당신은 다양한 길의 전쟁터에 수십 개의 트로퍼 미니어처가 흩어져 있는 것을 볼 수 없다.
여러분이 보시는 것은 여전히 여러분의 기지와 상대방의 기지로 이어지는 상징적인 3차선입니다. 하지만 이 차선은 매우 단순하고 각 차선에 7개의 공간만 있어서 선로 역할을 더 많이 합니다. 실제 군인 미니어처는 없지만 각 차선이 경합되는 지점을 나타내는 최전방 표지가 있다.
그것은 믿을 수 없을 정도로 간단합니다! 5명의 영웅 중 한 명(캐리, DPS, 유틸리티, 탱크, 지원)을 손에서 내려놓고, 피라미드에서 주인공이 어떤 행동을 하는지 나타내는 액션 카드를 선택한 후, 최종적으로 그 영웅으로부터 기술과 주문을 건다. 그럼 상대편 차례네요. 한쪽 레인이 모두 파괴되어 상대편에게 압도당하거나, 영웅들이 너무 많이 죽어서 팀의 사기가 0으로 떨어지거나, 첼레스티움 크리스털을 모두 모아 즉시 승리할 때까지 헹구고 반복한다.
이 게임이 여러분에게 맞는 게임이 될 수 있도록 하기 위해, 이 게임이 그렇게 간단하거나 캐주얼한 게이트웨이 게임이라고 생각하지 마십시오. Gank는 이미 한동안 취미생활을 하고 있는 게이머들을 위한 것이다. 이것은 모든 의미에서 상당히 무거운 게임이며, 여러분은 어떤 액션 카드를 가져가지 말아야 상대방이 어떤 선택을 할 수 있는지, 어떤 카드를 스스로 골라서 거부할 것인지, 그리고 심지어 영웅들 사이의 큰 조합을 찾아보는 것까지 여러 가지를 지켜봐야 합니다!
히어로 미니어처의 경우 게임을 더욱 아름답게 만들고 히어로즈의 3D 대표를 얻을 수 있는 옵션이 있으며, 아니면 히어로즈가 카드와 같은 보다 경제적인 대안을 사용할 수도 있습니다. 프리미엄 미니어처들의 호화스러움을 만끽할 경우, 그것들은 단순한 장식품이 아닙니다. 게임 중 미니어처를 사용하여 플레이아웃되는 히어로즈의 대표, 순서 및 순서 등을 지정할 수 있습니다.
앞서 언급한 바와 같이, 전투의 전체 행동은 피라미드 모양의 카드 배치로 나타내며, 당신과 당신의 적수가 번갈아 가면서 아래쪽 줄부터 카드를 고릅니다. 파밍, 어택, 푸싱, 트레저 카드 등 4종류의 카드가 있다. 앞으로 나온 히어로의 역할에 따라 규칙 집합이 다른 카드도 고를 수 있습니다. 예를 들어, 탱크는 1장의 카드만 받을 수 있으며 Farming 카드(다른 사람들이 일반적으로 사용하는 카드)의 피해는 받지 않습니다. Carry를 사용하면 카드 1장과 그 바로 위에 카드를 1장 더 가져갈 수 있으며(더 높은 계층 카드에 더 빨리 액세스할 수 있기 때문에 캐리 역할이 가장 강력함) 또는 같은 열에 있는 카드 2장을 모두 사용할 수 있는 유틸리티 히어로(유틸리티 히어로)가 있습니다. 때때로 카드에는 수집할 셀레스튬 크리스털이나 나중에 아이템 레시피와 결합하여 히어로즈용 강력한 장비를 만들 수 있는 재료(보통 파밍 카드)가 있습니다. 금과 마나 또한 바로 이 액션 카드로부터 얻을 수 있습니다.
당신이 플레이하는 영웅은 일반적으로 2가지 스킬을 가지고 있으며, 그 중 하나는 마력이 필요합니다. 레벨 업 시 잠금이 해제되는 세 번째 '얼티메이트' 스킬이 있습니다(게임에는 레벨 업이 2개뿐이므로 히어로 한 명당 레벨 업이 가능합니다).
게임은 라운드 방식으로 진행되며, 피라미드의 맨 위 카드를 가져가면 각각 끝이 난다. 각 라운드의 끝에는 계획 단계가 있습니다. 플레이어는 전장을 조작하기 위해 골드를 사용할 것입니다. 전략카드 구매는 비밀리에 이뤄지기 때문에 선수들은 흥미진진한 마인드게임을 경험할 수밖에 없다. 그들이 A 카드를 살까요? 카운터를 준비하려면 B 카드를 사야 하나요?
이 게임은 각 플레이어가 5명이 아닌 4명의 영웅을 제어하는 2v2의 4인 모드도 적용돼 팀당 일반적인 5명이 아닌 8명의 영웅을 배출한다. 카드풀도 라운드당 5장씩 더 크지만 나머지는 그대로 유지되며 골드, 머티리얼, 크리스탈이 한 팀으로 공유된다.
여러분이 보시는 것은 여전히 여러분의 기지와 상대방의 기지로 이어지는 상징적인 3차선입니다. 하지만 이 차선은 매우 단순하고 각 차선에 7개의 공간만 있어서 선로 역할을 더 많이 합니다. 실제 군인 미니어처는 없지만 각 차선이 경합되는 지점을 나타내는 최전방 표지가 있다.
그것은 믿을 수 없을 정도로 간단합니다! 5명의 영웅 중 한 명(캐리, DPS, 유틸리티, 탱크, 지원)을 손에서 내려놓고, 피라미드에서 주인공이 어떤 행동을 하는지 나타내는 액션 카드를 선택한 후, 최종적으로 그 영웅으로부터 기술과 주문을 건다. 그럼 상대편 차례네요. 한쪽 레인이 모두 파괴되어 상대편에게 압도당하거나, 영웅들이 너무 많이 죽어서 팀의 사기가 0으로 떨어지거나, 첼레스티움 크리스털을 모두 모아 즉시 승리할 때까지 헹구고 반복한다.
이 게임이 여러분에게 맞는 게임이 될 수 있도록 하기 위해, 이 게임이 그렇게 간단하거나 캐주얼한 게이트웨이 게임이라고 생각하지 마십시오. Gank는 이미 한동안 취미생활을 하고 있는 게이머들을 위한 것이다. 이것은 모든 의미에서 상당히 무거운 게임이며, 여러분은 어떤 액션 카드를 가져가지 말아야 상대방이 어떤 선택을 할 수 있는지, 어떤 카드를 스스로 골라서 거부할 것인지, 그리고 심지어 영웅들 사이의 큰 조합을 찾아보는 것까지 여러 가지를 지켜봐야 합니다!
히어로 미니어처의 경우 게임을 더욱 아름답게 만들고 히어로즈의 3D 대표를 얻을 수 있는 옵션이 있으며, 아니면 히어로즈가 카드와 같은 보다 경제적인 대안을 사용할 수도 있습니다. 프리미엄 미니어처들의 호화스러움을 만끽할 경우, 그것들은 단순한 장식품이 아닙니다. 게임 중 미니어처를 사용하여 플레이아웃되는 히어로즈의 대표, 순서 및 순서 등을 지정할 수 있습니다.
앞서 언급한 바와 같이, 전투의 전체 행동은 피라미드 모양의 카드 배치로 나타내며, 당신과 당신의 적수가 번갈아 가면서 아래쪽 줄부터 카드를 고릅니다. 파밍, 어택, 푸싱, 트레저 카드 등 4종류의 카드가 있다. 앞으로 나온 히어로의 역할에 따라 규칙 집합이 다른 카드도 고를 수 있습니다. 예를 들어, 탱크는 1장의 카드만 받을 수 있으며 Farming 카드(다른 사람들이 일반적으로 사용하는 카드)의 피해는 받지 않습니다. Carry를 사용하면 카드 1장과 그 바로 위에 카드를 1장 더 가져갈 수 있으며(더 높은 계층 카드에 더 빨리 액세스할 수 있기 때문에 캐리 역할이 가장 강력함) 또는 같은 열에 있는 카드 2장을 모두 사용할 수 있는 유틸리티 히어로(유틸리티 히어로)가 있습니다. 때때로 카드에는 수집할 셀레스튬 크리스털이나 나중에 아이템 레시피와 결합하여 히어로즈용 강력한 장비를 만들 수 있는 재료(보통 파밍 카드)가 있습니다. 금과 마나 또한 바로 이 액션 카드로부터 얻을 수 있습니다.
당신이 플레이하는 영웅은 일반적으로 2가지 스킬을 가지고 있으며, 그 중 하나는 마력이 필요합니다. 레벨 업 시 잠금이 해제되는 세 번째 '얼티메이트' 스킬이 있습니다(게임에는 레벨 업이 2개뿐이므로 히어로 한 명당 레벨 업이 가능합니다).
게임은 라운드 방식으로 진행되며, 피라미드의 맨 위 카드를 가져가면 각각 끝이 난다. 각 라운드의 끝에는 계획 단계가 있습니다. 플레이어는 전장을 조작하기 위해 골드를 사용할 것입니다. 전략카드 구매는 비밀리에 이뤄지기 때문에 선수들은 흥미진진한 마인드게임을 경험할 수밖에 없다. 그들이 A 카드를 살까요? 카운터를 준비하려면 B 카드를 사야 하나요?
이 게임은 각 플레이어가 5명이 아닌 4명의 영웅을 제어하는 2v2의 4인 모드도 적용돼 팀당 일반적인 5명이 아닌 8명의 영웅을 배출한다. 카드풀도 라운드당 5장씩 더 크지만 나머지는 그대로 유지되며 골드, 머티리얼, 크리스탈이 한 팀으로 공유된다.
Gank is what a MOBA video game looks like when you convert it for the tabletop with euro-design. You don't push around a hundred miniatures on a map with a hundred grid spaces. You don't see dozens of trooper miniatures scattered across the battlefield on the various lanes.
What you do see, are still the iconic 3 lanes that each leads to both your base and your opponent's. But these are very simplified and there are only 7 spaces on each of these lanes, which really act more as tracks. There are no actual soldier miniatures, but there is a frontline marker that represents the point at which each lane is being contested.
It is deceptively simple! You just play down 1 of 5 Heroes (each hero taking unique roles - Carry, DPS, Utility, Tank, Support) from your hand, pick action cards from a pyramid that represent what the hero does that turn, and finally cast skills and spells from that hero. It is then your opponent's turn. Rinse and repeat until either one of the lanes has all towers destroyed and gets overrun by the opposing side, or one of the teams' morale drops to zero from having too many hero deaths, or a team manages to collect all Celestium crystals first and win immediately.
To ensure this is the RIGHT game for you, do not go into it thinking that it is that simple or that it's a casual gateway game. Gank is intended for gamers who are already in the hobby for some time. This is a pretty HEAVY game in every sense of the word, and you have to watch for multiple things like which action cards NOT to take so the opponent does not have options opened up for them, what cards to deny them by picking those yourself (even if you don't really need them) and even looking for big combos between heroes!
As for Hero miniatures, you have an option to make your game even more beautiful and get 3D representatives of your Heroes, or you can simply choose to use the more affordable alternative where Heroes are just cards in your hand. In the event you have the luxury of the premium miniatures, they are no mere decorations. You will use the miniatures heavily during the game as representatives of the Heroes being played out, their sequence and order etc.
As mentioned earlier, the full action of the battle is represented by a pyramid-shaped layout of cards that you and your opponents take turns to pick cards from - starting from the bottom row. There are 4 types of cards, namely Farming, Attacking, Pushing and Treasure cards. Depending on the role of the Hero played forth, you will also pick cards with different rulesets. For example, the Tank can only take 1 card but does not take any damage from Farming cards (which others normally do). The Carry allows you to take 1 card, and then 1 more directly above it (this makes your Carry the most powerful role since it can access the higher tier cards faster) or the Utility Hero which takes any 2 cards in the same row, as long as they are different types. Sometimes on the cards, there are Celestium crystals to be collected, or materials to be farmed (usually from Farming cards) where you can later combine with Item Recipes to create powerful equipment for your Heroes. Gold and Mana are also acquired from these very action cards.
Each Hero you play generally has 2 skills, one of which requires mana to perform. There is a 3rd 'Ultimate' skill that unlocks for them when they level up (there's only 2 levels in the game, so each Hero can only level up once)
The game is played in Rounds, with each ending when the top card on the pyramid is taken. At the end of each round, there is a Planning phase. Players will spend their Gold to manipulate the battlefield. Because buying of strategy cards are secretive, players will inevitably experience exciting mind games. Will they buy card A? Should you buy card B to prepare for a counter?
This game also features a 4 player mode of 2v2 where each player controls 4 heroes instead of 5, making it 8 heroes per team instead of the usual 5. The card pool is also larger by 5 cards per round, but all else stays the same and Gold, Materials and Crystals are shared in a team.
What you do see, are still the iconic 3 lanes that each leads to both your base and your opponent's. But these are very simplified and there are only 7 spaces on each of these lanes, which really act more as tracks. There are no actual soldier miniatures, but there is a frontline marker that represents the point at which each lane is being contested.
It is deceptively simple! You just play down 1 of 5 Heroes (each hero taking unique roles - Carry, DPS, Utility, Tank, Support) from your hand, pick action cards from a pyramid that represent what the hero does that turn, and finally cast skills and spells from that hero. It is then your opponent's turn. Rinse and repeat until either one of the lanes has all towers destroyed and gets overrun by the opposing side, or one of the teams' morale drops to zero from having too many hero deaths, or a team manages to collect all Celestium crystals first and win immediately.
To ensure this is the RIGHT game for you, do not go into it thinking that it is that simple or that it's a casual gateway game. Gank is intended for gamers who are already in the hobby for some time. This is a pretty HEAVY game in every sense of the word, and you have to watch for multiple things like which action cards NOT to take so the opponent does not have options opened up for them, what cards to deny them by picking those yourself (even if you don't really need them) and even looking for big combos between heroes!
As for Hero miniatures, you have an option to make your game even more beautiful and get 3D representatives of your Heroes, or you can simply choose to use the more affordable alternative where Heroes are just cards in your hand. In the event you have the luxury of the premium miniatures, they are no mere decorations. You will use the miniatures heavily during the game as representatives of the Heroes being played out, their sequence and order etc.
As mentioned earlier, the full action of the battle is represented by a pyramid-shaped layout of cards that you and your opponents take turns to pick cards from - starting from the bottom row. There are 4 types of cards, namely Farming, Attacking, Pushing and Treasure cards. Depending on the role of the Hero played forth, you will also pick cards with different rulesets. For example, the Tank can only take 1 card but does not take any damage from Farming cards (which others normally do). The Carry allows you to take 1 card, and then 1 more directly above it (this makes your Carry the most powerful role since it can access the higher tier cards faster) or the Utility Hero which takes any 2 cards in the same row, as long as they are different types. Sometimes on the cards, there are Celestium crystals to be collected, or materials to be farmed (usually from Farming cards) where you can later combine with Item Recipes to create powerful equipment for your Heroes. Gold and Mana are also acquired from these very action cards.
Each Hero you play generally has 2 skills, one of which requires mana to perform. There is a 3rd 'Ultimate' skill that unlocks for them when they level up (there's only 2 levels in the game, so each Hero can only level up once)
The game is played in Rounds, with each ending when the top card on the pyramid is taken. At the end of each round, there is a Planning phase. Players will spend their Gold to manipulate the battlefield. Because buying of strategy cards are secretive, players will inevitably experience exciting mind games. Will they buy card A? Should you buy card B to prepare for a counter?
This game also features a 4 player mode of 2v2 where each player controls 4 heroes instead of 5, making it 8 heroes per team instead of the usual 5. The card pool is also larger by 5 cards per round, but all else stays the same and Gold, Materials and Crystals are shared in a team.
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