-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Diego Serrate
-
아티스트
Richard Luong, Francesco Orrù, Raul Furtado Tavares
-
인원
게임 소개
'고대 이블'에서는 4명의 플레이어가 사악한 사이비 종교들의 계획을 저지하려는 수사관 역할을 맡게 됩니다
5분의 1로 조종됩니다. 이번 다섯 번째 악역인 '게임즈 마스터'가 시나리오의 주행을 맡아 수사관들에게 미스터리와 서스펜스 분위기를 조성할 예정이다. '게임 마스터'는 수사관들을 긴장시키는 데 필요한 모든 것을 찾을 것이다; 컬티스트와 몬스터들을 소환하고 줄거리 반전, 특별 이벤트 등을 소개한다. 그리고 수사관들이 가까워질수록 그는 더 강력해질 것이다.
각 시나리오마다 수사관들은 원하는 대로 진행할 수 있지만, 미스터리를 풀기 위한 모든 행동은 '메니스'를 생성해 '게임 마스터'의 힘을 북돋아준다.
조사원과 적 모두 포인트 시스템을 사용하여 서로 다른 작업을 수행합니다. 이동 및 공격과 같은 일부 동작은 한 번에 수행할 수 있는 횟수에 제한이 있습니다.
조치는 D10 주사위를 사용하여 해결되며, 중요한 실패에서 중요한 성공에 이르는 범위를 결정하기 위해 관련 기술에 대해 롤링됩니다. 중요한 결과는 사용/실행 중인 항목 또는 조치마다 다릅니다. 어떤 적들은 심지어 수사관들을 상대로 물건과 장비를 가져다가 사용할 수도 있다.
고대악과 맞서서 수사관들은 광기에 빠질 위험이 끊임없이 있다. 외계 생물에 노출되는 것, 상상의 마법, 그리고 부자연스러운 사건들은 모두 그들의 소중한 제정신을 고갈시키려 위협한다. 그러한 정신적 외상은 다음과 같은 결과를 초래할 수 있다.
조사관의 행동 능력에 영향을 미치는 일시적인 정신 이상 또는 공포증의 에피소드 벼랑 끝에 몰린 수사관들이 완전히 미쳐버릴 수도 있다. 하지만 그렇다고 해서 캐릭터 시트를 뒤집어 미친 판을 드러낸 수사관이 사라지지는 않는다.
이 게임에는 수많은 미션을 담은 시나리오 북이 함께 제공되는데, 이 미션은 혼자서 플레이하거나 캠페인으로 연결할 수 있다. 하지만 거기서 끝나지 않아요. 많은 타일, 적 및 기타 구성요소를 사용하여 자신만의 시나리오를 만들 수 있는 도구를 사용할 수 있습니다. 우리는 또한 게임을 지원하고 무엇보다도 우리의 웹사이트를 통해 무료로 다운로드 받을 수 있는 더 많은 시나리오를 제공함으로써 생존을 유지하기 위해 최선을 다하고 있습니다.
—디자이너의 설명
5분의 1로 조종됩니다. 이번 다섯 번째 악역인 '게임즈 마스터'가 시나리오의 주행을 맡아 수사관들에게 미스터리와 서스펜스 분위기를 조성할 예정이다. '게임 마스터'는 수사관들을 긴장시키는 데 필요한 모든 것을 찾을 것이다; 컬티스트와 몬스터들을 소환하고 줄거리 반전, 특별 이벤트 등을 소개한다. 그리고 수사관들이 가까워질수록 그는 더 강력해질 것이다.
각 시나리오마다 수사관들은 원하는 대로 진행할 수 있지만, 미스터리를 풀기 위한 모든 행동은 '메니스'를 생성해 '게임 마스터'의 힘을 북돋아준다.
조사원과 적 모두 포인트 시스템을 사용하여 서로 다른 작업을 수행합니다. 이동 및 공격과 같은 일부 동작은 한 번에 수행할 수 있는 횟수에 제한이 있습니다.
조치는 D10 주사위를 사용하여 해결되며, 중요한 실패에서 중요한 성공에 이르는 범위를 결정하기 위해 관련 기술에 대해 롤링됩니다. 중요한 결과는 사용/실행 중인 항목 또는 조치마다 다릅니다. 어떤 적들은 심지어 수사관들을 상대로 물건과 장비를 가져다가 사용할 수도 있다.
고대악과 맞서서 수사관들은 광기에 빠질 위험이 끊임없이 있다. 외계 생물에 노출되는 것, 상상의 마법, 그리고 부자연스러운 사건들은 모두 그들의 소중한 제정신을 고갈시키려 위협한다. 그러한 정신적 외상은 다음과 같은 결과를 초래할 수 있다.
조사관의 행동 능력에 영향을 미치는 일시적인 정신 이상 또는 공포증의 에피소드 벼랑 끝에 몰린 수사관들이 완전히 미쳐버릴 수도 있다. 하지만 그렇다고 해서 캐릭터 시트를 뒤집어 미친 판을 드러낸 수사관이 사라지지는 않는다.
이 게임에는 수많은 미션을 담은 시나리오 북이 함께 제공되는데, 이 미션은 혼자서 플레이하거나 캠페인으로 연결할 수 있다. 하지만 거기서 끝나지 않아요. 많은 타일, 적 및 기타 구성요소를 사용하여 자신만의 시나리오를 만들 수 있는 도구를 사용할 수 있습니다. 우리는 또한 게임을 지원하고 무엇보다도 우리의 웹사이트를 통해 무료로 다운로드 받을 수 있는 더 많은 시나리오를 제공함으로써 생존을 유지하기 위해 최선을 다하고 있습니다.
—디자이너의 설명
In The Ancient Evil up to 4 players will take on the role of investigators trying to thwart the plans of the evil cults,
controlled by a fifth. This fifth evil player or 'Games Master' will be in charge of driving the scenario, creating an atmosphere of mystery and suspense for investigators. The 'Games Master' will find everything they need to keep the investigators on edge; summoning cultists and monsters, as well as introducing plot twists, special events, and more. And the closer the investigators get the more powerful he will become.
During each scenario the investigators are free to proceed as they wish but every action they take in their attempts to solve the mystery generates 'menace' which in turn fuels the powers of the 'Game Master'.
Both investigators and enemies use a points system to perform different actions. Some actions, such as moving and attacking are limited in how many times they can be performed on a turn.
Actions are resolved using a D10 dice, rolled against the relevant skill, to determine success ranging from critical failure to a critical success. Critical results will be unique to the item or action being used/taken. Some enemies can even take and use items and equipment against the investigators.
Facing off against the Ancient Evil the investigators are in constant danger of falling to insanity. Exposure to otherworldly creatures, eldritch magic and unnatural events all threaten to drain their precious sanity. Such mental trauma can result in
episodes of temporary insanity or phobias which impact on an investigators ability to perform actions. Investigators pushed to the brink may even become completely insane. But this does not eliminate the investigator who, after flipping their character sheets to reveal an insane version, will continue to play.
The game comes with a scenario book containing numerous missions that can be played alone or linked as a campaign. But it doesn't end there. With the many tiles, enemies and other components you will have the tools to create your own scenarios. We are also committed to supporting the game and keeping to alive by, amongst other things, providing even more scenarios via our website which will be free to download.
—description from the designers
controlled by a fifth. This fifth evil player or 'Games Master' will be in charge of driving the scenario, creating an atmosphere of mystery and suspense for investigators. The 'Games Master' will find everything they need to keep the investigators on edge; summoning cultists and monsters, as well as introducing plot twists, special events, and more. And the closer the investigators get the more powerful he will become.
During each scenario the investigators are free to proceed as they wish but every action they take in their attempts to solve the mystery generates 'menace' which in turn fuels the powers of the 'Game Master'.
Both investigators and enemies use a points system to perform different actions. Some actions, such as moving and attacking are limited in how many times they can be performed on a turn.
Actions are resolved using a D10 dice, rolled against the relevant skill, to determine success ranging from critical failure to a critical success. Critical results will be unique to the item or action being used/taken. Some enemies can even take and use items and equipment against the investigators.
Facing off against the Ancient Evil the investigators are in constant danger of falling to insanity. Exposure to otherworldly creatures, eldritch magic and unnatural events all threaten to drain their precious sanity. Such mental trauma can result in
episodes of temporary insanity or phobias which impact on an investigators ability to perform actions. Investigators pushed to the brink may even become completely insane. But this does not eliminate the investigator who, after flipping their character sheets to reveal an insane version, will continue to play.
The game comes with a scenario book containing numerous missions that can be played alone or linked as a campaign. But it doesn't end there. With the many tiles, enemies and other components you will have the tools to create your own scenarios. We are also committed to supporting the game and keeping to alive by, amongst other things, providing even more scenarios via our website which will be free to download.
—description from the designers
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
246
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
809
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
527
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
465
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
437
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
646
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
660
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
800
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
966
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1043
-
2024-11-13
-
Lv.11