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BGG랭킹
BGG전체 : 11417
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Don Riddle
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아티스트
Ronan Le Fur, Sebastian Koziner, Calder Moore
-
인원
게임 소개
올해는 2179년이고, 지구의 미래는 암울해 보인다. 수년간의 오염으로 인해 풍경이 퇴색되었고, 세계의 천연자원의 공급은 최악의 수준으로 줄어들었다.전기자동차, 태양에너지 기술, 그리고 다른 에너지 절약 솔루션들의 사용은 그 문제를 늦추었지만, 이전 세대들에 의한 지구상의 장기적인 남용은 되돌리기 어려웠다. 대부분의 지구인들은 희망을 버린 것처럼 보이지만, 낙관적인 탐험가 집단은 화성으로 트래킹하고 있으며, 어떤 사람들은 이것이 그들의 운명을 바꿀 수 있다고 믿고 있다.
지식을 찾기 위해, 이 탐험가들은 외계인 인구의 종말을 이해하는 것이 지구의 급격한 악화를 방지하거나 최소한 늦추는데 도움이 될 수 있기를 바란다. 그들은 화성 기술을 복제하고, 그들의 언어를 번역하고, 그들이 알고 있는 최고의 명성을 얻고 지구를 구하기 위해 도중에 너무 많은 방사선을 얻는 것을 피해야 할 것이다.
화성의 폐허에서 플레이어들은 지식을 쌓기 위해 경쟁하며 화성을 식민지로 만들고 경제 활동의 중심지로 만든 고대 문명의 언어를 이해하려고 시도한다. 게임은 5개의 장소와 11개의 공동 액션 타일이 있는 보드 주변에서 진행되며, 보드 아래에 가능한 한 고르게 무작위로 배치된다.
차례로 위치 중 하나를 선택하고 선택적으로 비용을 지불하여 인접한 위치에서 활성 위치로 작업 타일을 이동하고, 위치 &mdash의 작업을 수행합니다. 이 효과는 공간 &mdash 아래의 타일을 기반으로 하며, 리소스를 지불하고 보드에 추가하여 선택적으로 외부 기술을 복제합니다.활동 현장에서 나온 액션 타일을 맨칼라처럼 먹어치웠다.
게임이 진행되는 동안 화성 언어들을 배우고 그 기술들을 재발견하고 연구하게 되는데, 이 기술들은 세 가지 레벨과 여러 분류로 나뉘며 당신에게 특별한 능력을 부여한다. 그 과정에서 여러분은 다양한 행동으로부터 방사선을 얻을 수 있고, 가능하다면 최종 점수에서 점수를 잃지 않기 위해 그것을 버리고 싶을 것입니다. 최종 점수는 여러분이 조립한 기술과 언어에 대한 여러분의 기술을 기반으로 합니다.
지식을 찾기 위해, 이 탐험가들은 외계인 인구의 종말을 이해하는 것이 지구의 급격한 악화를 방지하거나 최소한 늦추는데 도움이 될 수 있기를 바란다. 그들은 화성 기술을 복제하고, 그들의 언어를 번역하고, 그들이 알고 있는 최고의 명성을 얻고 지구를 구하기 위해 도중에 너무 많은 방사선을 얻는 것을 피해야 할 것이다.
화성의 폐허에서 플레이어들은 지식을 쌓기 위해 경쟁하며 화성을 식민지로 만들고 경제 활동의 중심지로 만든 고대 문명의 언어를 이해하려고 시도한다. 게임은 5개의 장소와 11개의 공동 액션 타일이 있는 보드 주변에서 진행되며, 보드 아래에 가능한 한 고르게 무작위로 배치된다.
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게임이 진행되는 동안 화성 언어들을 배우고 그 기술들을 재발견하고 연구하게 되는데, 이 기술들은 세 가지 레벨과 여러 분류로 나뉘며 당신에게 특별한 능력을 부여한다. 그 과정에서 여러분은 다양한 행동으로부터 방사선을 얻을 수 있고, 가능하다면 최종 점수에서 점수를 잃지 않기 위해 그것을 버리고 싶을 것입니다. 최종 점수는 여러분이 조립한 기술과 언어에 대한 여러분의 기술을 기반으로 합니다.
The year is 2179, and Earth's future seems bleak. Years of pollution have tarnished the landscape, and the world's supplies of natural resources have dwindled to abysmal levels.The use of electric vehicles, solar technologies, and other energy-saving solutions have slowed the problem, but the long-term abuse on the planet by previous generations has been hard to reverse. Most Earthlings seem to have given up hope, yet a group of optimistic explorers are trekking to Mars, which some believe may turn around their fate.
In search of knowledge, these explorers hope that understanding the demise of alien populations can assist them with preventing or at least slowing the rapid deterioration of Earth. They'll need to replicate Martian technologies, translate their languages, and avoid gaining too much radiation along the way in order to end up with the most prestige and save Earth as they know it.
In Ruins of Mars, players compete to build out their arsenal of knowledge, attempting to understand the languages of ancient civilizations that colonized Mars and made it a hub of economic activity. The game is played around a board with five locations and eleven communal action tiles that are laid out at random underneath the board as evenly as possible.
On a turn, you choose one of the locations, optionally pay to shift an action tile from an adjacent location to the active one, take the action of the location — the effect of which will be based on the tiles below that space — optionally replicate alien tech by paying resources and adding it to your board for personal use, then reallocate the action tiles from the active site in a mancala-like fashion.
Over the course of the game, you learn the Martian languages and re-discover and study their technologies, which come in three levels and multiple classifications and which grant you special abilities. Along the way, you might pick up radiation from various actions, and you'll want to ditch that if possible so as not to lose points in the final scoring, which is mostly based on the tech you've assembled and your skill with languages.
In search of knowledge, these explorers hope that understanding the demise of alien populations can assist them with preventing or at least slowing the rapid deterioration of Earth. They'll need to replicate Martian technologies, translate their languages, and avoid gaining too much radiation along the way in order to end up with the most prestige and save Earth as they know it.
In Ruins of Mars, players compete to build out their arsenal of knowledge, attempting to understand the languages of ancient civilizations that colonized Mars and made it a hub of economic activity. The game is played around a board with five locations and eleven communal action tiles that are laid out at random underneath the board as evenly as possible.
On a turn, you choose one of the locations, optionally pay to shift an action tile from an adjacent location to the active one, take the action of the location — the effect of which will be based on the tiles below that space — optionally replicate alien tech by paying resources and adding it to your board for personal use, then reallocate the action tiles from the active site in a mancala-like fashion.
Over the course of the game, you learn the Martian languages and re-discover and study their technologies, which come in three levels and multiple classifications and which grant you special abilities. Along the way, you might pick up radiation from various actions, and you'll want to ditch that if possible so as not to lose points in the final scoring, which is mostly based on the tech you've assembled and your skill with languages.
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