-
BGG랭킹
BGG전체 : 18792
STRATEGY : 2795
FAMILYGAMES : 2756 -
-
인원
3-5 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.05 / 5
-
디자이너
Brian Yu
-
아티스트
Judy Kinkade, Rich Lynes, Mark Rosenbulh
-
인원
게임 소개
중간 카드 제도, 타일 쌓기 게임.
플레이어는 차례에 따라 2가지 중 하나를 수행할 수 있습니다.
1 - 추가 리소스 롤
또는
2 - 텐트 구축
텐트에는 특정 3장의 건축비가 소요되며, 한번 플레이하면 자원 종류 하나를 생산한다. 플레이어들은 타일을 사기 위해 정확한 자원을 지불해야 한다. 일단 구매하고 나면, 그 타일은 보드의 아무 곳에나 놓을 수 있다. 타일이 다른 타일에 인접하지 않으면 즉시 2점을 획득합니다. 타일을 다른 타일에 인접하게 배치하면 이미 배치된 타일이 생성하는 자원을 사용하여 건축 비용을 절감할 수 있습니다.
텐트 야영에는 7개 이하의 텐트 타일이 포함될 수 있습니다. 일단 캠프가 7개의 텐트 타일을 가지고 있으면 점수가 매겨집니다. 플레이어는 캠프에서 만든 텐트 타일에 1점을 획득합니다. 7번째 타일을 플레이하여 캠프를 닫은 플레이어는 마무리 보너스로 추가 포인트를 획득합니다.
타일을 칠 수 있는 합법적인 장소가 없을 때까지 놀이는 계속된다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다.
상자 뒤쪽에서:
사막의 맹렬한 중심부에서 캐러밴 루트가 우거진 오아시스를 굽이쳐 나갑니다. 펄펄 끓는 모래언덕을 건너 이곳으로 향하는 여행객들과 순례자들의 꾸준한 행렬은 물품과 물자가 절실히 필요하다.
당신은 진취적인 상인으로서 수요를 충족시킬 계획입니다.
다양한 상인용 텐트에서 캠프를 치고 바느질을 하여 가게를 차리세요. 낙타, 물 및 기타 자원을 판매하여 교역량을 늘리십시오. 가장 많은 야영지를 장악한 플레이어가 사막 바자 전체를 지배하게 됩니다. 그리고 게임에서 이긴다.
플레이어는 차례에 따라 2가지 중 하나를 수행할 수 있습니다.
1 - 추가 리소스 롤
또는
2 - 텐트 구축
텐트에는 특정 3장의 건축비가 소요되며, 한번 플레이하면 자원 종류 하나를 생산한다. 플레이어들은 타일을 사기 위해 정확한 자원을 지불해야 한다. 일단 구매하고 나면, 그 타일은 보드의 아무 곳에나 놓을 수 있다. 타일이 다른 타일에 인접하지 않으면 즉시 2점을 획득합니다. 타일을 다른 타일에 인접하게 배치하면 이미 배치된 타일이 생성하는 자원을 사용하여 건축 비용을 절감할 수 있습니다.
텐트 야영에는 7개 이하의 텐트 타일이 포함될 수 있습니다. 일단 캠프가 7개의 텐트 타일을 가지고 있으면 점수가 매겨집니다. 플레이어는 캠프에서 만든 텐트 타일에 1점을 획득합니다. 7번째 타일을 플레이하여 캠프를 닫은 플레이어는 마무리 보너스로 추가 포인트를 획득합니다.
타일을 칠 수 있는 합법적인 장소가 없을 때까지 놀이는 계속된다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다.
상자 뒤쪽에서:
사막의 맹렬한 중심부에서 캐러밴 루트가 우거진 오아시스를 굽이쳐 나갑니다. 펄펄 끓는 모래언덕을 건너 이곳으로 향하는 여행객들과 순례자들의 꾸준한 행렬은 물품과 물자가 절실히 필요하다.
당신은 진취적인 상인으로서 수요를 충족시킬 계획입니다.
다양한 상인용 텐트에서 캠프를 치고 바느질을 하여 가게를 차리세요. 낙타, 물 및 기타 자원을 판매하여 교역량을 늘리십시오. 가장 많은 야영지를 장악한 플레이어가 사막 바자 전체를 지배하게 됩니다. 그리고 게임에서 이긴다.
Intermediate card drafting, tile laying game.
Players can do 1 of 2 things on their turn:
1 - Roll for Additional Resources
or
2 - Build Tents
Tents cost a specific 3-card building cost and once played, produce 1 resource type. Players must pay the exact resources to buy a tile. Once bought, the tile may be placed anywhere on the board. If a tile is placed adjacent to no other tiles, it scores 2 points immediately. If a tile is placed adjacent to another tile, it may use the resource that the already placed tile produces to reduce its building cost.
An encampment of tents can contain no more than 7 tent tiles. Once an encampment has 7 tent tiles in it, it is scored. Players score 1 point for every tent tile they built in the encampment. The player who played the 7th tile to close the encampment scores an addition point as a closing bonus.
Play continues until there are no legal places to play tiles. Player with the most points wins.
From the back of the box:
In the blistering heart of the desert, a caravan route winds its way through a lush oasis. The steady stream of travelers and pilgrims who cross the simmering dunes to this place are in desperate need of goods and supplies.
As an enterprising merchant, you plan to meet the demand.
Set up shop by building encampments, stitching them together from various merchant tents. Peddle camels, water, and other resources to expand your trade. The player who takes control of the most encampments gains control of the entire Desert Bazaar... and wins the game.
Players can do 1 of 2 things on their turn:
1 - Roll for Additional Resources
or
2 - Build Tents
Tents cost a specific 3-card building cost and once played, produce 1 resource type. Players must pay the exact resources to buy a tile. Once bought, the tile may be placed anywhere on the board. If a tile is placed adjacent to no other tiles, it scores 2 points immediately. If a tile is placed adjacent to another tile, it may use the resource that the already placed tile produces to reduce its building cost.
An encampment of tents can contain no more than 7 tent tiles. Once an encampment has 7 tent tiles in it, it is scored. Players score 1 point for every tent tile they built in the encampment. The player who played the 7th tile to close the encampment scores an addition point as a closing bonus.
Play continues until there are no legal places to play tiles. Player with the most points wins.
From the back of the box:
In the blistering heart of the desert, a caravan route winds its way through a lush oasis. The steady stream of travelers and pilgrims who cross the simmering dunes to this place are in desperate need of goods and supplies.
As an enterprising merchant, you plan to meet the demand.
Set up shop by building encampments, stitching them together from various merchant tents. Peddle camels, water, and other resources to expand your trade. The player who takes control of the most encampments gains control of the entire Desert Bazaar... and wins the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
530
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18