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BGG랭킹
BGG전체 : 9344
WARGAMES : 1212
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.29 / 5
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디자이너
Mark Miklos
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아티스트
Charles Kibler, Terry Leeds, Mike Lemick, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
로드아일랜드 전투(Battle of Road Island)는 마크 S. 미클로스(Mark S. Miklos)가 제작한 미국 독립 전쟁 시리즈의 9권이다. 지도판은 버트 힐 주변의 요새화된 미군 진지를 포함하여 섬의 북쪽 절반을 묘사하고 있다. 64개의 미국, 영국, 헤센 전투부대와 리더들이 게임에서 사라토가에 필적하는 밀도를 제공한다. 비록 전술적 상황은 다소 간단하지만, 미국은 후퇴하고 영국은 주로 두 개의 주요 도로를 따라가고 있으며, 미묘한 플레이와 게임 질감은 보아르 시리즈의 모든 게임에서 볼 수 있는 것과 같다.
재생 가능성을 보장하기 위해 각 플레이어는 자신의 측면을 강화하거나 적을 감소시키는 26장의 오퍼튜니티 카드를 가지고 있다. 카드는 출발 시에 추첨되며, 턴 트랙에 의해 관리되는 플레이 내내 추첨된다. 누적 사상자나 지형 목표 보유와 관련된 카드 추첨 메커니즘도 있다. 플레이어는 모멘텀을 사용하여 추가 카드를 구입할 수도 있습니다.
카드 자체는 DRM, 육군 사기의 조정, 리더 교체, 전술적 이점, 단계 손실 또는 단계 회복, 그리고 다른 결과물에 도입된 추가 유닛을 제공할 수 있다. 경기가 한 경기 연장되면서 영국이 기습 야간 공격을 감행할 가능성도 제기되고 있다. 크롬을 제공하는 배타적 규칙은 근해에서 폭격을 가할 수 있는 영국 전함 중대를 포함하여 몇 개에 불과하다. 코어게임 시스템에 익숙한 선수들이 순식간에 이탈해 가동될 것이다.
보너스로 제9권에는 두 번째 시나리오가 포함됩니다. 뉴포트 전투. 이 가상의 시나리오는 섬의 남반부, 뉴포트 도시, 그리고 그곳을 둘러싼 영국군의 포위망을 묘사한 두 번째 지도판을 특징으로 한다. 프랑스군은 마을에 대한 직접적인 공격에 협조하기 위해 섬에 머물렀던 것으로 추정된다. 그것은 프랑스-미군에 의한 전쟁에서의 첫 번째 협력 시도에 대한 매혹적인 연구가 될 것이다.
—출판사의 설명
재생 가능성을 보장하기 위해 각 플레이어는 자신의 측면을 강화하거나 적을 감소시키는 26장의 오퍼튜니티 카드를 가지고 있다. 카드는 출발 시에 추첨되며, 턴 트랙에 의해 관리되는 플레이 내내 추첨된다. 누적 사상자나 지형 목표 보유와 관련된 카드 추첨 메커니즘도 있다. 플레이어는 모멘텀을 사용하여 추가 카드를 구입할 수도 있습니다.
카드 자체는 DRM, 육군 사기의 조정, 리더 교체, 전술적 이점, 단계 손실 또는 단계 회복, 그리고 다른 결과물에 도입된 추가 유닛을 제공할 수 있다. 경기가 한 경기 연장되면서 영국이 기습 야간 공격을 감행할 가능성도 제기되고 있다. 크롬을 제공하는 배타적 규칙은 근해에서 폭격을 가할 수 있는 영국 전함 중대를 포함하여 몇 개에 불과하다. 코어게임 시스템에 익숙한 선수들이 순식간에 이탈해 가동될 것이다.
보너스로 제9권에는 두 번째 시나리오가 포함됩니다. 뉴포트 전투. 이 가상의 시나리오는 섬의 남반부, 뉴포트 도시, 그리고 그곳을 둘러싼 영국군의 포위망을 묘사한 두 번째 지도판을 특징으로 한다. 프랑스군은 마을에 대한 직접적인 공격에 협조하기 위해 섬에 머물렀던 것으로 추정된다. 그것은 프랑스-미군에 의한 전쟁에서의 첫 번째 협력 시도에 대한 매혹적인 연구가 될 것이다.
—출판사의 설명
The Battle of Rhode Island is volume 9 in GMT’s Battles of the American Revolution series by designer Mark S. Miklos. The map board depicts the northern half of the island including the fortified American positions around Butt's Hill. There are 64 America, British and Hessian combat units and leaders giving the game a counter density comparable to Saratoga in the series. Although the tactical situation is somewhat straightforward; Americans retreating and British pursuing primarily up two main roads, the nuanced play and game texture is like that found in all the games of the BoAR series.
To ensure replay-ability, each player has a unique deck of 26 Opportunity Cards that either enhance his side or diminish the enemy. Cards are drawn at-start and occasionally throughout play as governed by the turn track. There are also mechanisms for card draw tied to accumulated casualties or the possession of terrain objectives. Players may also spend Momentum to purchase additional cards.
The cards themselves may provide DRMs, adjustments to Army Morale, leader replacements, tactics advantages, step losses or step recovery, and additional units introduced into play among other outcomes. There is also the possibility of the game being extended one game turn into "night" wherein the British launch a surprise night attack. There are only a handful of Exclusive Rules to provide chrome including a squadron of British warships which may conduct off-shore bombardment. Players familiar with the core game system will be off and running in no time.
As a bonus, volume 9 will include a second scenario; The Battle of Newport. This hypothetical scenario features a second map board depicting the southern half of the island, the city of Newport and the British defensive works that surrounded it as well as the American siege lines. The French army is presumed to have stayed on the island to cooperate in a direct assault upon the town. It will make for a fascinating "what-if" study of the first attempt at cooperation in the war by Franco-American forces.
—description from the publisher
To ensure replay-ability, each player has a unique deck of 26 Opportunity Cards that either enhance his side or diminish the enemy. Cards are drawn at-start and occasionally throughout play as governed by the turn track. There are also mechanisms for card draw tied to accumulated casualties or the possession of terrain objectives. Players may also spend Momentum to purchase additional cards.
The cards themselves may provide DRMs, adjustments to Army Morale, leader replacements, tactics advantages, step losses or step recovery, and additional units introduced into play among other outcomes. There is also the possibility of the game being extended one game turn into "night" wherein the British launch a surprise night attack. There are only a handful of Exclusive Rules to provide chrome including a squadron of British warships which may conduct off-shore bombardment. Players familiar with the core game system will be off and running in no time.
As a bonus, volume 9 will include a second scenario; The Battle of Newport. This hypothetical scenario features a second map board depicting the southern half of the island, the city of Newport and the British defensive works that surrounded it as well as the American siege lines. The French army is presumed to have stayed on the island to cooperate in a direct assault upon the town. It will make for a fascinating "what-if" study of the first attempt at cooperation in the war by Franco-American forces.
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