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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-120 분
-
연령
11+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Lawrence Davies
-
아티스트
-
인원
게임 소개
인구 과잉인 지구는 서서히 죽어가고 있다. 인간 세 파벌: 솔 연맹, 외세계 연맹, 화성 친위대는 지구, 화성, 타이탄 궤도를 선회하는 우주 비행대와 함께 태양계를 지배하기 위해 싸워왔다.
이제 FTL 하이퍼 드라이브의 완벽함으로 스카우트쉽은 마침내 멀리 떨어진 별들을 탐사할 수 있게 되었습니다. 지구, 화성, 타이탄은 우리 별에서 멀리 떨어진 새로운 항성계에 정착하기 위해 휴전에 합의했습니다.
작은 규모의 함대와 함께라면 거주할 수 있는 세계를 찾아 정착해야 합니다. 하지만 전초기지를 보호하기 위해 이 파벌의 전함을 고용하는 것이 현명할 것입니다. 이 식민지의 미래는 지구의 통제 밖에 있습니다.
스카우트를 보내 새로운 시스템을 탐색하고 수송선을 보내서 희귀 광물과 가스를 가져오도록 해 연방, 동맹, 프라이토란 해군의 군함을 민간 함대에 고용하십시오.
감시선을 만들고 마침내 콜로니 함선을 건설하여 세상을 정착시키고 스타로드의 칭호를 얻으십시오!
게임에서 3개의 우주 파벌에서 나온 전함 카드 함대로 정찰선과 기본 수송선의 출발 갑판을 업그레이드합니다. 아웃포스트를 건설하기 위해 아웃포스트를 구입한 후 탐험한 적당한 세계에 식민지로 업그레이드하거나 다른 플레이어로부터 아웃포스트를 포획할 수 있습니다. 그곳에 배를 배치하면 언제든지 4개의 시스템을 제어할 수 있습니다.
목표: 승리의 별 4개를 제어합니다. 각 아웃포스트는 별 1개, 각 콜로니(업그레이드 아웃포스트)는 별 2개입니다. 즉, 2개의 월드의 콜로니나 4개의 월드의 아웃포스트를 통제하면 즉시 승리할 수 있습니다.
항성식민지의 주요 USP는 다음과 같다.
(별 시스템의) 영역 제어. 방어 또는 무역을 위해 선박을 배치하는 것: 사용하지 않는 크레딧을 운반하지만, 시스템이 압수되면 크레딧을 추가하거나 아예 사용하지 않는 위험을 감수합니다.
폐기 처분하여 데크를 그리면(셔플이 아님!) 빌드 순서가 그대로 유지됩니다. 고급 게임에서는 침투자를 데크 조작기로 추가합니다.
상호작용: 공격을 가로채거나(손에서 카드를 꺼내어) 특정 스타 시스템과 배치된 적 함선을 목표로 하는 능력입니다.
풀게임은 두 명, 세 명, 네 명으로도 잘 작동한다. 플레이어는 풀 온 전략 게임 전에 보다 평화로운 튜터 모드 게임으로 시작할 수 있다.
—디자이너의 설명
이제 FTL 하이퍼 드라이브의 완벽함으로 스카우트쉽은 마침내 멀리 떨어진 별들을 탐사할 수 있게 되었습니다. 지구, 화성, 타이탄은 우리 별에서 멀리 떨어진 새로운 항성계에 정착하기 위해 휴전에 합의했습니다.
작은 규모의 함대와 함께라면 거주할 수 있는 세계를 찾아 정착해야 합니다. 하지만 전초기지를 보호하기 위해 이 파벌의 전함을 고용하는 것이 현명할 것입니다. 이 식민지의 미래는 지구의 통제 밖에 있습니다.
스카우트를 보내 새로운 시스템을 탐색하고 수송선을 보내서 희귀 광물과 가스를 가져오도록 해 연방, 동맹, 프라이토란 해군의 군함을 민간 함대에 고용하십시오.
감시선을 만들고 마침내 콜로니 함선을 건설하여 세상을 정착시키고 스타로드의 칭호를 얻으십시오!
게임에서 3개의 우주 파벌에서 나온 전함 카드 함대로 정찰선과 기본 수송선의 출발 갑판을 업그레이드합니다. 아웃포스트를 건설하기 위해 아웃포스트를 구입한 후 탐험한 적당한 세계에 식민지로 업그레이드하거나 다른 플레이어로부터 아웃포스트를 포획할 수 있습니다. 그곳에 배를 배치하면 언제든지 4개의 시스템을 제어할 수 있습니다.
목표: 승리의 별 4개를 제어합니다. 각 아웃포스트는 별 1개, 각 콜로니(업그레이드 아웃포스트)는 별 2개입니다. 즉, 2개의 월드의 콜로니나 4개의 월드의 아웃포스트를 통제하면 즉시 승리할 수 있습니다.
항성식민지의 주요 USP는 다음과 같다.
(별 시스템의) 영역 제어. 방어 또는 무역을 위해 선박을 배치하는 것: 사용하지 않는 크레딧을 운반하지만, 시스템이 압수되면 크레딧을 추가하거나 아예 사용하지 않는 위험을 감수합니다.
폐기 처분하여 데크를 그리면(셔플이 아님!) 빌드 순서가 그대로 유지됩니다. 고급 게임에서는 침투자를 데크 조작기로 추가합니다.
상호작용: 공격을 가로채거나(손에서 카드를 꺼내어) 특정 스타 시스템과 배치된 적 함선을 목표로 하는 능력입니다.
풀게임은 두 명, 세 명, 네 명으로도 잘 작동한다. 플레이어는 풀 온 전략 게임 전에 보다 평화로운 튜터 모드 게임으로 시작할 수 있다.
—디자이너의 설명
The overpopulated Earth is slowly dying. Three human Factions: The Confederation of Sol, the Outer-Worlds Alliance and the Praetorans of Mars have been fighting for domination of the solar system with space fleets from their bases orbiting Earth, Mars and Titan.
Now with the perfection of the FTL hyper drive, Scout-ships are finally able to explore distant stars. Earth, Mars and Titan have agreed a truce in order to settle colonists in new star systems far from our star.
With a small fleet of ships, you must seek out and settling habitable worlds, but you would be wise to hire warships from these factions to protect your Outposts, for the future of these colonies will be beyond the control of Earth.
Send out your Scouts to explore new systems, send out your Transports to bring back rare minerals and gasses to finance your fleet. Hire warships from the Confederation, Alliance and Praetoran navies for your private fleet.
Build Outpost ships and finally Colony ships to settle worlds and claim the title of Star Lord!
In the game you will upgrade your starting deck of Scout ships and Basic Transports with a fleet of warship cards from the three space faring factions. You can buy Outpost ships to build Outposts and later upgrade these to Colonies on suitable worlds you have explored or else capture them from other players. You may control 4 systems at any time by deploying your ships there.
Objective: Control 4 Victory stars. Each Outpost is 1 star, Each Colony (upgrading Outpost) worth 2 stars. This means you win immediately when you control a Colony on 2 worlds, or an Outpost on 4 worlds.
The main USPs for Star Colonies are:
Area control (of star systems). Deploying ships to defend or to trade: carrying over unused credits, but you take a risk: extra Credits or nothing if system is seized.
Flip discard to draw deck (not shuffle!) so build order stays intact. In the advanced game we add Infiltrators as deck manipulators.
Interaction: ability to intercept an attack (with cards from hand) or to target specific star systems and deployed enemy ships.
The full game works just as well with 2, 3 or 4 players. Players can start with a more peaceful tutor-mode game before the full on strategy game with the full card set.
—description from the designer
Now with the perfection of the FTL hyper drive, Scout-ships are finally able to explore distant stars. Earth, Mars and Titan have agreed a truce in order to settle colonists in new star systems far from our star.
With a small fleet of ships, you must seek out and settling habitable worlds, but you would be wise to hire warships from these factions to protect your Outposts, for the future of these colonies will be beyond the control of Earth.
Send out your Scouts to explore new systems, send out your Transports to bring back rare minerals and gasses to finance your fleet. Hire warships from the Confederation, Alliance and Praetoran navies for your private fleet.
Build Outpost ships and finally Colony ships to settle worlds and claim the title of Star Lord!
In the game you will upgrade your starting deck of Scout ships and Basic Transports with a fleet of warship cards from the three space faring factions. You can buy Outpost ships to build Outposts and later upgrade these to Colonies on suitable worlds you have explored or else capture them from other players. You may control 4 systems at any time by deploying your ships there.
Objective: Control 4 Victory stars. Each Outpost is 1 star, Each Colony (upgrading Outpost) worth 2 stars. This means you win immediately when you control a Colony on 2 worlds, or an Outpost on 4 worlds.
The main USPs for Star Colonies are:
Area control (of star systems). Deploying ships to defend or to trade: carrying over unused credits, but you take a risk: extra Credits or nothing if system is seized.
Flip discard to draw deck (not shuffle!) so build order stays intact. In the advanced game we add Infiltrators as deck manipulators.
Interaction: ability to intercept an attack (with cards from hand) or to target specific star systems and deployed enemy ships.
The full game works just as well with 2, 3 or 4 players. Players can start with a more peaceful tutor-mode game before the full on strategy game with the full card set.
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