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BGG랭킹
BGG전체 : 13101
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Bruno Cathala
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아티스트
Franck Drevon
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인원
게임 소개
키와라에서는, 두 무리의 동물들이 사바나의 공간을 놓고 경쟁하며, 그들이 영토를 지배할 때 포인트를 주장하지만, 공간의 가치는 누가 그 안에 있느냐에 달려 있습니다!
게임 보드에는 6개의 준주 &mdash가 있는데, 각각 3개, 5개, 7개의 공간 &mdash가 있다. 각 플레이어는 15개의 동물 토큰을 가지고 있다. 한 명의 플레이어가 6x5 보드 밖의 공간에 토템을 놓고 교대로 플레이한다. 차례에 따라, 한 선수:
• 토템에 인접한 행이나 열의 빈 공간에 동물 토큰 중 하나를 배치합니다.
• 토템을 시계 방향으로 1-3칸 이동합니다. (이 행이나 열의 모든 공백이 가득 차면 플레이어는 빈 칸으로 토템을 첫 번째 행으로 이동합니다.)
만약 사자가 얼룩말이나 가젤과 직교로 인접한 곳에 놓여 있다면, 가젤은 주인에게 돌려보내는 동안 얼룩말은 고개를 숙이게 된다. 만약 플레이어가 사자 옆에 얼룩말이나 가젤을 놓아야 한다면, 이 토큰들은 아래를 향하게 된다.
가젤에서 강 건너편에 악어를 놓아두면 이 토큰들을 교환할 수 있습니다. (악어가 공격하고 가젤은 안전한 곳으로 이동한다.) 이 방법으로 악어의 위치를 여러 번 바꿀 수 있습니다.
누구든 첫 번째 사바나를 채우는 토큰을 넣는 사람은 오카피 카드를 받게 되는데, 오카피 카드는 게임 종료 시 5점을 얻게 된다. 게시판이 채워지면 각 영역에서 누가 가장 많은 토큰을 가지고 있는지 결정합니다. 면대면 토큰이 대다수를 결정합니다. 누구든 한 영토에서 승리하는 사람은 이 영토에서 얼굴을 들고 있는 모든 동물의 가치와 동등한 점수를 획득한다: 얼룩말 6, 가젤 2, 코끼리 5, 사자 1, 악어 0. 가장 많은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
키와라의 기본 게임은 이전의 Drôles de Zèbres와 동일하지만, 이 게임은 양면 게임 보드를 포함하고 있다. 보드의 "free play" 사이즈를 사용하면 포함된 리버 스틱을 사용하여 크기가 3, 5, 7, 9인 6개의 영역을 만들 수 있으므로 각 게임에 대해 새로운 레이아웃을 만들 수 있습니다.
오카피를 사용하는 대신, 10장의 카드 강화 데크를 섞어서 첫 번째 사바나를 완성한 플레이어에게 임의의 카드를 줄 수 있다. 실력이 다른 플레이어들은 무작위로 한두 장의 카드로 시작할 수 있다.
게임 보드에는 6개의 준주 &mdash가 있는데, 각각 3개, 5개, 7개의 공간 &mdash가 있다. 각 플레이어는 15개의 동물 토큰을 가지고 있다. 한 명의 플레이어가 6x5 보드 밖의 공간에 토템을 놓고 교대로 플레이한다. 차례에 따라, 한 선수:
• 토템에 인접한 행이나 열의 빈 공간에 동물 토큰 중 하나를 배치합니다.
• 토템을 시계 방향으로 1-3칸 이동합니다. (이 행이나 열의 모든 공백이 가득 차면 플레이어는 빈 칸으로 토템을 첫 번째 행으로 이동합니다.)
만약 사자가 얼룩말이나 가젤과 직교로 인접한 곳에 놓여 있다면, 가젤은 주인에게 돌려보내는 동안 얼룩말은 고개를 숙이게 된다. 만약 플레이어가 사자 옆에 얼룩말이나 가젤을 놓아야 한다면, 이 토큰들은 아래를 향하게 된다.
가젤에서 강 건너편에 악어를 놓아두면 이 토큰들을 교환할 수 있습니다. (악어가 공격하고 가젤은 안전한 곳으로 이동한다.) 이 방법으로 악어의 위치를 여러 번 바꿀 수 있습니다.
누구든 첫 번째 사바나를 채우는 토큰을 넣는 사람은 오카피 카드를 받게 되는데, 오카피 카드는 게임 종료 시 5점을 얻게 된다. 게시판이 채워지면 각 영역에서 누가 가장 많은 토큰을 가지고 있는지 결정합니다. 면대면 토큰이 대다수를 결정합니다. 누구든 한 영토에서 승리하는 사람은 이 영토에서 얼굴을 들고 있는 모든 동물의 가치와 동등한 점수를 획득한다: 얼룩말 6, 가젤 2, 코끼리 5, 사자 1, 악어 0. 가장 많은 점수를 받은 사람이 이기는 거야!
키와라의 기본 게임은 이전의 Drôles de Zèbres와 동일하지만, 이 게임은 양면 게임 보드를 포함하고 있다. 보드의 "free play" 사이즈를 사용하면 포함된 리버 스틱을 사용하여 크기가 3, 5, 7, 9인 6개의 영역을 만들 수 있으므로 각 게임에 대해 새로운 레이아웃을 만들 수 있습니다.
오카피를 사용하는 대신, 10장의 카드 강화 데크를 섞어서 첫 번째 사바나를 완성한 플레이어에게 임의의 카드를 줄 수 있다. 실력이 다른 플레이어들은 무작위로 한두 장의 카드로 시작할 수 있다.
In Kiwara, two groups of animals compete for space in the savanna, claiming points when they dominate a territory, but the value of a space depends on who's in it!
The game board features six territories — two each of three, five, and seven spaces — with rivers dividing all of the territories. Each player has fifteen animals tokens in their color. One player places the totem on a space outside the 6x5 board, then players alternate taking turns. On a turn, a player:
• Places one of their animal tokens in an empty space in the row or column adjacent to the totem.
• Moves the totem 1-3 spaces clockwise. (If all spaces in these rows or columns are full, the player moves the totem to the first row with an empty space.)
If a lion is placed orthogonally adjacent to zebras or gazelles, then the zebras are turned face down (yum!) while the gazelles are returned to their owners. If a player must place a zebra or gazelle adjacent to a lion, these tokens are placed face down.
If you place a crocodile across the river from a gazelle, you can exchange these tokens. (The crocodile attacks, and the gazelle bounds to safety.) You can swap the location of a crocodile many times this way.
Whoever places the token that fills the first savanna claims the Okapi card, which is worth 5 points at game's end. Once the board is filled, determine who has the most tokens in each territory; face-down tokens are counted to determine majority. Whoever wins a territory scores points equal to the value of all face-up animals in this territory: zebras 6, gazelles 2, elephants 5, lions 1, and crocodiles 0. Whoever has the most points wins!
While the base game of Kiwara is the same as the earlier Drôles de Zèbres, the game includes a double-sided game board. If you use the "free play" side of the board, to set up you use the river sticks included to create six territories of sizes 3, 5, 7 or 9, thereby creating a fresh layout for each game.
Instead of using the Okapi, you can shuffle the ten-card reinforcement deck and give the player who completes the first savanna a random card; the player can use the bonus action on this card at any point during the game. With players of differing skills, the more inexperienced player can start with a card or two at random to level the odds.
The game board features six territories — two each of three, five, and seven spaces — with rivers dividing all of the territories. Each player has fifteen animals tokens in their color. One player places the totem on a space outside the 6x5 board, then players alternate taking turns. On a turn, a player:
• Places one of their animal tokens in an empty space in the row or column adjacent to the totem.
• Moves the totem 1-3 spaces clockwise. (If all spaces in these rows or columns are full, the player moves the totem to the first row with an empty space.)
If a lion is placed orthogonally adjacent to zebras or gazelles, then the zebras are turned face down (yum!) while the gazelles are returned to their owners. If a player must place a zebra or gazelle adjacent to a lion, these tokens are placed face down.
If you place a crocodile across the river from a gazelle, you can exchange these tokens. (The crocodile attacks, and the gazelle bounds to safety.) You can swap the location of a crocodile many times this way.
Whoever places the token that fills the first savanna claims the Okapi card, which is worth 5 points at game's end. Once the board is filled, determine who has the most tokens in each territory; face-down tokens are counted to determine majority. Whoever wins a territory scores points equal to the value of all face-up animals in this territory: zebras 6, gazelles 2, elephants 5, lions 1, and crocodiles 0. Whoever has the most points wins!
While the base game of Kiwara is the same as the earlier Drôles de Zèbres, the game includes a double-sided game board. If you use the "free play" side of the board, to set up you use the river sticks included to create six territories of sizes 3, 5, 7 or 9, thereby creating a fresh layout for each game.
Instead of using the Okapi, you can shuffle the ten-card reinforcement deck and give the player who completes the first savanna a random card; the player can use the bonus action on this card at any point during the game. With players of differing skills, the more inexperienced player can start with a card or two at random to level the odds.
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