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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-25 분
-
연령
7+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Alex Bardy
-
아티스트
-
인원
게임 소개
작은 깡통 속 빅매치!
2인용 카드와 주사위 게임으로 양 팀(레드·블루)의 축구/축구 경기 속도와 속도를 재현한 게임으로 15~20분 이내에 손쉽게 플레이가 가능하다. 이것은 원래 표준 알토 민트 틴에 맞도록 설계되었다.
두 개의 표준 10면 주사위 (2d10)를 사용하는 이 크래킹 작은 게임은 교체, 부상, 프리킥, 코너, 페널티, 막바지 세이브, 포메이션 변경, 선수들이 O'를 받고 자책골을 넣는 등 실제 축구 경기의 모든 경기와 전문 용어를 재현하는 데 도움이 된다.
플레이어들은 3개의 외야 영역(디펜스, 미드필드, 어택)의 팀 전력을 비교하여 타겟/프로그레스 롤에 대한 기본적인 수식어를 결정한 다음 주사위를 굴려 외야 영역 사이에서 공을 이동시켜 골을 넣으려고 시도한다.
각 팀에 대한 플레이 가능한 보너스 활동 카드, Progress Roll이 실패할 때마다 추첨하는 이벤트 카드(형성 변경 허용, 부상 도입, 두 번째 기회 제공, 부상 시간 추가 및 전술 변경 등), 그리고 상황이 놀라울 정도로 좋아지거나 재앙이 닥쳤을 때 추가로 특별한 순간을 제공하는 Xtreme 이벤트 데크가 포함됩니다.정말 안좋아요!
이 게임을 다운로드하여 플레이할 경우, 여러분의 경험 및 피드백에 대해 남겨 주십시오. 몇몇 플레이어들은 제가 더 많은 옵션과 이벤트, 다양한 시간 세그먼트, 더 엄격한 제어 기능을 갖춘 더 큰 풀 카드 버전을 계획하고 있는지 물었습니다. 이것은 제가 앞으로 몇 달 동안 살펴봐야 할 사항입니다. 다른 사람들은 제가 실제 축구선수와 팀명을 가지고 확장을 계획하고 있는지 물어봤고, 솔직히 말씀드리자면, 저는 이 확장을 원하는 사람이 원하면 자유롭게 대체 팀/선수 등급을 공급하도록 권하고 싶습니다. 여기서 업로드하고 공유하세요!
시간을 내어 다운로드하고 사용해 주셔서 감사합니다!
플레이를 하게 되면 평가해주시고 댓글을 달아주시면 감사하겠습니다.
2인용 카드와 주사위 게임으로 양 팀(레드·블루)의 축구/축구 경기 속도와 속도를 재현한 게임으로 15~20분 이내에 손쉽게 플레이가 가능하다. 이것은 원래 표준 알토 민트 틴에 맞도록 설계되었다.
두 개의 표준 10면 주사위 (2d10)를 사용하는 이 크래킹 작은 게임은 교체, 부상, 프리킥, 코너, 페널티, 막바지 세이브, 포메이션 변경, 선수들이 O'를 받고 자책골을 넣는 등 실제 축구 경기의 모든 경기와 전문 용어를 재현하는 데 도움이 된다.
플레이어들은 3개의 외야 영역(디펜스, 미드필드, 어택)의 팀 전력을 비교하여 타겟/프로그레스 롤에 대한 기본적인 수식어를 결정한 다음 주사위를 굴려 외야 영역 사이에서 공을 이동시켜 골을 넣으려고 시도한다.
각 팀에 대한 플레이 가능한 보너스 활동 카드, Progress Roll이 실패할 때마다 추첨하는 이벤트 카드(형성 변경 허용, 부상 도입, 두 번째 기회 제공, 부상 시간 추가 및 전술 변경 등), 그리고 상황이 놀라울 정도로 좋아지거나 재앙이 닥쳤을 때 추가로 특별한 순간을 제공하는 Xtreme 이벤트 데크가 포함됩니다.정말 안좋아요!
이 게임을 다운로드하여 플레이할 경우, 여러분의 경험 및 피드백에 대해 남겨 주십시오. 몇몇 플레이어들은 제가 더 많은 옵션과 이벤트, 다양한 시간 세그먼트, 더 엄격한 제어 기능을 갖춘 더 큰 풀 카드 버전을 계획하고 있는지 물었습니다. 이것은 제가 앞으로 몇 달 동안 살펴봐야 할 사항입니다. 다른 사람들은 제가 실제 축구선수와 팀명을 가지고 확장을 계획하고 있는지 물어봤고, 솔직히 말씀드리자면, 저는 이 확장을 원하는 사람이 원하면 자유롭게 대체 팀/선수 등급을 공급하도록 권하고 싶습니다. 여기서 업로드하고 공유하세요!
시간을 내어 다운로드하고 사용해 주셔서 감사합니다!
플레이를 하게 되면 평가해주시고 댓글을 달아주시면 감사하겠습니다.
The BIG Match in a Tiny Tin!
This is a 2-player card and dice game recreating the flow and pace of a football/soccer match between two teams (Red and Blue), and is easily playable within 15-20 mins. It was originally designed to fit inside a standard Alto Mint Tin.
Using two standard ten-sided dice (2d10), this cracking little game helps to recreate all the flow and jargon of a real football match, with substitutions, injuries, free kicks, corners, penalties, last-ditch saves, formation changes, players getting sent off and own goals too!
Players compare team strengths in three outfield areas (Defence, Midfield, and Attack) to determine a basic modifier to the Target/Progress Roll and then roll the dice to try and move the ball between their outfield areas in an effort to score goals.
Included are playable Bonus Action Cards for each team, Event Cards that are drawn every time a Progress Roll fails (allowing formation changes, introducing injuries, providing second chances, adding injury time and tactical changes, etc), and an Xtreme Event deck that allows for those extra special moments when things go amazingly good, or disastrously bad!
If you download and play this game, please do leave any comments/feedback about your experiences — several players have asked if I'm planning a larger, full-card version, with more options and events, varied time segments and tighter controls, and this is certainly something I might be taking a look at over the next few months... Others have asked if I'm planning any expansions with real football player and team names, and to be honest I'd encourage anyone who wants to do this to freely supply replacement team/player ratings if they prefer. Better yet, upload and share them here!
Thanks in advance for taking the time to download and try it!
If you get to play it, please do rate it and add a comment -- all feedback is appreciated.
This is a 2-player card and dice game recreating the flow and pace of a football/soccer match between two teams (Red and Blue), and is easily playable within 15-20 mins. It was originally designed to fit inside a standard Alto Mint Tin.
Using two standard ten-sided dice (2d10), this cracking little game helps to recreate all the flow and jargon of a real football match, with substitutions, injuries, free kicks, corners, penalties, last-ditch saves, formation changes, players getting sent off and own goals too!
Players compare team strengths in three outfield areas (Defence, Midfield, and Attack) to determine a basic modifier to the Target/Progress Roll and then roll the dice to try and move the ball between their outfield areas in an effort to score goals.
Included are playable Bonus Action Cards for each team, Event Cards that are drawn every time a Progress Roll fails (allowing formation changes, introducing injuries, providing second chances, adding injury time and tactical changes, etc), and an Xtreme Event deck that allows for those extra special moments when things go amazingly good, or disastrously bad!
If you download and play this game, please do leave any comments/feedback about your experiences — several players have asked if I'm planning a larger, full-card version, with more options and events, varied time segments and tighter controls, and this is certainly something I might be taking a look at over the next few months... Others have asked if I'm planning any expansions with real football player and team names, and to be honest I'd encourage anyone who wants to do this to freely supply replacement team/player ratings if they prefer. Better yet, upload and share them here!
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