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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-60 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Alex Bardy
-
아티스트
Alex Bardy
-
인원
게임 소개
와인 콜렉터는 시각적으로 역동적인 타일 레이어링 게임으로, 창고(병/라벨 부품으로 표시)에서 관련 와인을 찾아 타일 컬렉션에서 관련 와인 병을 조립하여 까다로운 와인 컬렉터들의 변덕과 욕구를 충족시켜야 합니다.
사용 가능한 그레이프 품종, 향미, 뉘앙스에 대한 제한은 그것이 쉬운 일이 아니라는 것을 보장할 것입니다. '카부들 전체'를 위해 운을 몰아붙이고 버티는 건가요, 아니면 손실을 줄이고 수준 이하의 제품을 납품하는 건가요? 당신이 결정하세요, 하지만 마지막 와인 수집가가 건물을 떠나면 게임은 끝납니다!
매 라운드마다 플레이어들은 3개의 덱 중 하나에서 카드를 뽑거나(상단에서 새 카드를 뽑거나 마지막으로 버린 타일을 뽑거나) 와인 수집기의 요구를 만족시키고 해당 수집기에서 관련 수입을 '청구'할 수 있다. 수집가들은 그들의 요구가 모두 충족되면 돈을 잘 지불할 것이고, 당신이 그들의 기대 중 일부만 충족시킬 수 있다면 별로 중요하지 않을 것이다.
다음과 같은 세 가지 타일 데크가 있습니다.
포도는 양면 기와로 양면에 포도나 포도 품종이 있다. 추첨 시 플레이어 앞에 배치되지만 한 번에 최대 4개의 포도/품종만을 가질 수 있지만, 추가로 그레이프 타일을 그려서 이 한도를 초과하지 않도록 할 수 있다. 와인 콜렉터가 포도 카드를 청구할 때마다 포기해야 합니다.
향신료는 대표적인 향신료가 2가지 있는 타일로, 타일을 180도 돌려서 활용이 가능하다. 와인 콜렉터를 요청할 때까지 플레이어의 손에 보관됩니다.
마지막으로, 누앙스는 세 개의 설명자가 있는 타일이며, 청구할 때 어떤 설명자가 사용되는지, 그리고 어떤 설명자가 다른 타일로 적용되는지에 따라 수집기 요구를 일부 또는 전체적으로 만족시키는 데 사용될 수 있습니다. 이 타일들은 사용할 때까지 플레이어의 손에 보관된다.
플레이어의 손 크기는 총 6장의 타일/카드(제외)로 제한됩니다. 앞에 놓인 식탁 위에 놓인 포도/다양한 것들) 그리고 여러분은 어떤 타일이 붙잡을 가치가 있는지, 어떤 타일은 안전하게 버릴 수 있는지 최선을 다해 저글링을 해야 합니다.
—출판사의 설명
사용 가능한 그레이프 품종, 향미, 뉘앙스에 대한 제한은 그것이 쉬운 일이 아니라는 것을 보장할 것입니다. '카부들 전체'를 위해 운을 몰아붙이고 버티는 건가요, 아니면 손실을 줄이고 수준 이하의 제품을 납품하는 건가요? 당신이 결정하세요, 하지만 마지막 와인 수집가가 건물을 떠나면 게임은 끝납니다!
매 라운드마다 플레이어들은 3개의 덱 중 하나에서 카드를 뽑거나(상단에서 새 카드를 뽑거나 마지막으로 버린 타일을 뽑거나) 와인 수집기의 요구를 만족시키고 해당 수집기에서 관련 수입을 '청구'할 수 있다. 수집가들은 그들의 요구가 모두 충족되면 돈을 잘 지불할 것이고, 당신이 그들의 기대 중 일부만 충족시킬 수 있다면 별로 중요하지 않을 것이다.
다음과 같은 세 가지 타일 데크가 있습니다.
포도는 양면 기와로 양면에 포도나 포도 품종이 있다. 추첨 시 플레이어 앞에 배치되지만 한 번에 최대 4개의 포도/품종만을 가질 수 있지만, 추가로 그레이프 타일을 그려서 이 한도를 초과하지 않도록 할 수 있다. 와인 콜렉터가 포도 카드를 청구할 때마다 포기해야 합니다.
향신료는 대표적인 향신료가 2가지 있는 타일로, 타일을 180도 돌려서 활용이 가능하다. 와인 콜렉터를 요청할 때까지 플레이어의 손에 보관됩니다.
마지막으로, 누앙스는 세 개의 설명자가 있는 타일이며, 청구할 때 어떤 설명자가 사용되는지, 그리고 어떤 설명자가 다른 타일로 적용되는지에 따라 수집기 요구를 일부 또는 전체적으로 만족시키는 데 사용될 수 있습니다. 이 타일들은 사용할 때까지 플레이어의 손에 보관된다.
플레이어의 손 크기는 총 6장의 타일/카드(제외)로 제한됩니다. 앞에 놓인 식탁 위에 놓인 포도/다양한 것들) 그리고 여러분은 어떤 타일이 붙잡을 가치가 있는지, 어떤 타일은 안전하게 버릴 수 있는지 최선을 다해 저글링을 해야 합니다.
—출판사의 설명
Wine Collector is a visually dynamic tile-laying game in which you must try and satisfy the whims and wants of a selection of fussy Wine Collectors by finding the relevant wine in your cellar (represented by bottle/label parts), and putting together the relevant wine bottle from your collection of tiles...
Limits on available Grape varieties, Flavours, and Nuances will ensure it's not an easy task. Do you push-your-luck and hold out for 'the whole caboodle', or cut your losses and deliver a sub-standard product...? It's your call, but when the last Wine Collector has left the building, it's game over!
Each round, players take it in turns to either draw a card from one of three decks (either a new one from the top, or the last previously discarded tile) or can choose to satisfy a Wine Collector's demands and 'claim' the relevant Income from that Collector. Collectors will pay well if all their demands are satisfied, or not-so-much if you can only meet some of their expectations...
There are three tile decks:
Grapes are double-sided tiles with a particular grape or wine variety on each side. These are placed in front of players when they're drawn, but each player may only have a maximum of four grapes/varieties in front of them at any one time, but may choose to draw additional Grape tiles and discard down if necessary to ensure they do not exceed this limit. Grape cards will need to be given up for each Wine Collector claimed.
Flavours are tiles that have two representative flavours on them, and they can be utilised one way or the other by rotating the tile through 180 degrees. These are kept in a player's hand until used to claim a Wine Collector.
Finally, Nuances are tiles that have three descriptors on them, and can be used to satisfy Collector demands either in part or whole, depending on how they are used and which descriptors are covered by other tiles when making a claim. These tiles are also kept in a player's hand until used.
A player's hand size is limited to just six tiles/cards in total (excl. Grapes/Varieties which are kept on the table in front of them), and you must juggle these as best you can to make a call on what tiles are worth holding onto, and which ones can be safely discarded...
—description from the publisher
Limits on available Grape varieties, Flavours, and Nuances will ensure it's not an easy task. Do you push-your-luck and hold out for 'the whole caboodle', or cut your losses and deliver a sub-standard product...? It's your call, but when the last Wine Collector has left the building, it's game over!
Each round, players take it in turns to either draw a card from one of three decks (either a new one from the top, or the last previously discarded tile) or can choose to satisfy a Wine Collector's demands and 'claim' the relevant Income from that Collector. Collectors will pay well if all their demands are satisfied, or not-so-much if you can only meet some of their expectations...
There are three tile decks:
Grapes are double-sided tiles with a particular grape or wine variety on each side. These are placed in front of players when they're drawn, but each player may only have a maximum of four grapes/varieties in front of them at any one time, but may choose to draw additional Grape tiles and discard down if necessary to ensure they do not exceed this limit. Grape cards will need to be given up for each Wine Collector claimed.
Flavours are tiles that have two representative flavours on them, and they can be utilised one way or the other by rotating the tile through 180 degrees. These are kept in a player's hand until used to claim a Wine Collector.
Finally, Nuances are tiles that have three descriptors on them, and can be used to satisfy Collector demands either in part or whole, depending on how they are used and which descriptors are covered by other tiles when making a claim. These tiles are also kept in a player's hand until used.
A player's hand size is limited to just six tiles/cards in total (excl. Grapes/Varieties which are kept on the table in front of them), and you must juggle these as best you can to make a call on what tiles are worth holding onto, and which ones can be safely discarded...
—description from the publisher
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