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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
긍정심리학의 최신 과학적 연구를 바탕으로 한 행복 보드 게임은 플레이어들에게 행복 수준을 높이는 방법을 가르친다. 플레이어들은 돌아가면서 주사위를 굴리고 게임 보드 주위를 움직인다. 게임보드는 긍정적인 상황과 태도, 부정적인 상황과 태도, 그리고 보너스라는 세 가지 종류의 공간으로 구성되어 있습니다.
플레이어가 긍정적인 공간에 착지하면 해당 덱에서 카드를 꺼내 큰 소리로 읽습니다. 긍정적인 상황에 있는 카드는 긍정적인 상황에 있거나 긍정적인 태도를 가진 것에 대해 보상을 받습니다. 그런 다음 이 점들에 상황의 행복 수준에 해당하는 가중치(각각 10% 또는 40%)를 곱한다. 플레이어는 점수 추적기를 득점 영역에 적절한 수의 공백으로 이동합니다.
부정적인 공간에 착지할 때도 포인트가 부정적이고 부정적인 상황에서 선수들이 행복도를 높이기 위해 무엇을 할 수 있는지에 대한 제안이 나온다는 점을 제외하면 마찬가지다.
일부 카드는 &ldquo와 같은 논의 지점을 제공합니다.당신은 지역 동물 보호소에서 자원봉사를 시작합니다. 과학적 연구들은 자원봉사가 우리의 행복 수준을 높인다는 것을 발견했습니다. 지금 당장 모든 선수들이 하고 싶은 자원봉사를 말하도록 하세요.”
게임은 가장 먼저 100점에 도달하는 플레이로 끝납니다.
—디자이너의 설명
플레이어가 긍정적인 공간에 착지하면 해당 덱에서 카드를 꺼내 큰 소리로 읽습니다. 긍정적인 상황에 있는 카드는 긍정적인 상황에 있거나 긍정적인 태도를 가진 것에 대해 보상을 받습니다. 그런 다음 이 점들에 상황의 행복 수준에 해당하는 가중치(각각 10% 또는 40%)를 곱한다. 플레이어는 점수 추적기를 득점 영역에 적절한 수의 공백으로 이동합니다.
부정적인 공간에 착지할 때도 포인트가 부정적이고 부정적인 상황에서 선수들이 행복도를 높이기 위해 무엇을 할 수 있는지에 대한 제안이 나온다는 점을 제외하면 마찬가지다.
일부 카드는 &ldquo와 같은 논의 지점을 제공합니다.당신은 지역 동물 보호소에서 자원봉사를 시작합니다. 과학적 연구들은 자원봉사가 우리의 행복 수준을 높인다는 것을 발견했습니다. 지금 당장 모든 선수들이 하고 싶은 자원봉사를 말하도록 하세요.”
게임은 가장 먼저 100점에 도달하는 플레이로 끝납니다.
—디자이너의 설명
Based on the latest scientific research from Positive Psychology, the Happiness Board Game teaches players how to raise their happiness levels. Players take turns rolling dice and moving around the game board. Game board is made up of three kinds of spaces: positive circumstances and attitudes, negative circumstances and attitudes, and bonuses.
When players land on a positive space they take a card from the corresponding deck and read it out loud. Cards present positive situations were points are rewarded for being in a positive circumstance or having a positive attitude. Those points are then multiplied by their corresponding weight (10% or 40% respectively) that the situation has on one’s happiness level. Players than move their score tracker the appropriate number of spaces in the scoring area.
The same happens when players land on a negative space, except the points are negative and suggestions are given on what players can do to raise their happiness levels in negative situations.
Some of the cards provide points of discussion such as, “You begin volunteering at the local animal shelter. Scientific studies have found that volunteering increases our level of happiness. Right now have every player name some volunteering work that he or she would like to do.”
Play ends with the first player to reach 100 points.
—description from the designer
When players land on a positive space they take a card from the corresponding deck and read it out loud. Cards present positive situations were points are rewarded for being in a positive circumstance or having a positive attitude. Those points are then multiplied by their corresponding weight (10% or 40% respectively) that the situation has on one’s happiness level. Players than move their score tracker the appropriate number of spaces in the scoring area.
The same happens when players land on a negative space, except the points are negative and suggestions are given on what players can do to raise their happiness levels in negative situations.
Some of the cards provide points of discussion such as, “You begin volunteering at the local animal shelter. Scientific studies have found that volunteering increases our level of happiness. Right now have every player name some volunteering work that he or she would like to do.”
Play ends with the first player to reach 100 points.
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