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BGG전체 : 16257
7.2Cartooner: The Fast & Furious Game of Drawing Comics (2018) -
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인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Jason Thompson
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아티스트
Konstantin Pogorelov
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인원
게임 소개
카툰러는 스토리텔링과 드로잉이 결합된 게임인 드로잉게임의 새로운 경험이다. 그것은 원스 어폰 어 타임 플러스 픽티오나리와 같이 인기 있고 기발한 만화 주제와 유행에 영감을 받은 이야기 프롬프트가 있다. 이것은 그리기에 관한 게임이지만, 여러분의 전략과 빠르게 적응하는 능력이 훨씬 더 중요하기 때문에 최고의 아티스트가 이기는 게임은 아닙니다. 포인트는 예술적 능력이 아닌 전략과 규칙에 따라 부여됩니다. 하지만, 만약 당신이 예술가라면, 만화가가 당신에게도 훌륭한 동반자가 될 수 있다는 것은 부인할 수 없다. 솔로 모드는 그것만을 위해 고안되었습니다.
경기는 강도가 세지는 4라운드로 진행되며, 각 라운드는 5분씩 진행된다. 당신의 목표는 당신의 테마 카드와 한 라운드에만 유효한 일시적인 시장 트렌드를 조합하여 각 라운드에서 최고의 명성 포인트를 얻는 것이다. 결국 가장 유명한 플레이어가 승리하지만 모든 플레이어가 자신이 만든 희극을 가지고 퇴장한다.
무작위로 세 개의 테마 카드를 그려서 여러분의 만화가 무엇에 관한 것인지 결정하는 것부터 시작하세요. 당신의 만화에는 공룡, 은신처, 그리고 자동차 추격전이 포함될까요? 늑대인간, 불쾌한 동료, 그리고 유명해지고 싶은 욕망? 아니면 해적, 블로브, 그리고 지구상의 마지막 인간? 시간이 다 되면 다음과 같은 간단한 규칙을 따라 점수를 매깁니다.
규칙 1: 당신은 다른 플레이어들이 그것을 그리거나 단어 풍선에 적음으로써 인식할 수 있도록 당신의 만화로 표현하는 각각의 테마에 대해 1 Fame 포인트를 얻습니다.
규칙 2: 아무리 단순해도 모든 패널에 무언가를 그리면 2명의 명예가 주어집니다.
규칙 3: 페이지에서 3개 이하의 단어 풍선을 사용함으로써 간결하게 유지하면 2개의 Fame을 더 얻을 수 있습니다. 그렇게 쉬워요.
2라운드부터 4라운드까지 전략 요소를 소개합니다. 트렌드 카드. 각 트렌드 카드는 해당 라운드에서 Fame 포인트를 획득할 수 있는 새로운 방법을 제공합니다. 개인적인 테마와 달리, 트렌드 카드는 시장을 대표하며 게임의 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다. 당신의 변덕스러운 독자들은 당신이 슈퍼히어로, 재미있는 동물, 의학 드라마, 재난 이야기, 미스터리, 로맨스, 또는 52가지 트렌드 중 어느 하나라도 당신의 이야기에 주입하기를 원할지도 모른다. 모든 예술가의 딜레마죠, 원작에 충실하든지, 아니면 유명세를 위해 매진하든지?
라운드가 진행될수록 그릴 패널과 추격을 위한 트렌드가 늘어납니다. 게다가, 각 라운드는 이전 라운드보다 더 많은 Fame을 가지고 있기 때문에, 마지막까지 승부가 결정되지 않았다.
최종 라운드가 끝나면, 가장 많은 Fame Token을 가진 사람이 승자가 되지만, 모든 플레이어는 자신만의 만화로 게임을 끝낸다.
말 그대로 수십만 가지의 가능한 스토리 프롬프트 조합으로 아이디어가 고갈되는 일은 없을 것입니다.
경기는 강도가 세지는 4라운드로 진행되며, 각 라운드는 5분씩 진행된다. 당신의 목표는 당신의 테마 카드와 한 라운드에만 유효한 일시적인 시장 트렌드를 조합하여 각 라운드에서 최고의 명성 포인트를 얻는 것이다. 결국 가장 유명한 플레이어가 승리하지만 모든 플레이어가 자신이 만든 희극을 가지고 퇴장한다.
무작위로 세 개의 테마 카드를 그려서 여러분의 만화가 무엇에 관한 것인지 결정하는 것부터 시작하세요. 당신의 만화에는 공룡, 은신처, 그리고 자동차 추격전이 포함될까요? 늑대인간, 불쾌한 동료, 그리고 유명해지고 싶은 욕망? 아니면 해적, 블로브, 그리고 지구상의 마지막 인간? 시간이 다 되면 다음과 같은 간단한 규칙을 따라 점수를 매깁니다.
규칙 1: 당신은 다른 플레이어들이 그것을 그리거나 단어 풍선에 적음으로써 인식할 수 있도록 당신의 만화로 표현하는 각각의 테마에 대해 1 Fame 포인트를 얻습니다.
규칙 2: 아무리 단순해도 모든 패널에 무언가를 그리면 2명의 명예가 주어집니다.
규칙 3: 페이지에서 3개 이하의 단어 풍선을 사용함으로써 간결하게 유지하면 2개의 Fame을 더 얻을 수 있습니다. 그렇게 쉬워요.
2라운드부터 4라운드까지 전략 요소를 소개합니다. 트렌드 카드. 각 트렌드 카드는 해당 라운드에서 Fame 포인트를 획득할 수 있는 새로운 방법을 제공합니다. 개인적인 테마와 달리, 트렌드 카드는 시장을 대표하며 게임의 모든 플레이어에게 영향을 미칩니다. 당신의 변덕스러운 독자들은 당신이 슈퍼히어로, 재미있는 동물, 의학 드라마, 재난 이야기, 미스터리, 로맨스, 또는 52가지 트렌드 중 어느 하나라도 당신의 이야기에 주입하기를 원할지도 모른다. 모든 예술가의 딜레마죠, 원작에 충실하든지, 아니면 유명세를 위해 매진하든지?
라운드가 진행될수록 그릴 패널과 추격을 위한 트렌드가 늘어납니다. 게다가, 각 라운드는 이전 라운드보다 더 많은 Fame을 가지고 있기 때문에, 마지막까지 승부가 결정되지 않았다.
최종 라운드가 끝나면, 가장 많은 Fame Token을 가진 사람이 승자가 되지만, 모든 플레이어는 자신만의 만화로 게임을 끝낸다.
말 그대로 수십만 가지의 가능한 스토리 프롬프트 조합으로 아이디어가 고갈되는 일은 없을 것입니다.
Cartooner is a new experience in drawing games, a game that combines storytelling and drawing. It is like Once Upon a Time plus Pictionary, with story prompts that are inspired by popular and quirky comics themes and trends. While this is a game about drawing, it's not a game in which the best artist wins as your strategy and ability to adapt quickly matters much more. Points are awarded for strategy and following the rules, not artistic ability. However, if you are an artist, it is undeniable that Cartooner can be a great companion for you as well. A solo mode has been designed just for that.
The game plays out in four rounds that build up in intensity, and each round is five minutes long. Your goal is to get the most fame points at each round using a combination of your theme cards and the fleeting market trends that are valid only for one round. In the end, the player with the most fame wins…but every player walks away with a comic of their own creation.
Start by drawing three theme cards at random to determine what your comic will be about. Will your comic involve Dinosaurs, Secret Hideouts and Car Chases? Werewolves, Obnoxious Coworkers and The Desire to Be Famous? Or Pirates, Blobs and The Last Human on Earth? When time is up, follow these simple rules to score the game:
Rule 1: You get 1 Fame point for each Theme you express in your comic in a way the other players can recognize by drawing it or writing it in a word balloon.
Rule 2: You get 2 Fame for drawing something in every Panel, no matter how simple.
Rule 3: You get 2 more Fame for keeping it succinct by using three or fewer Word Balloons on the page. It's that easy.
Rounds two through four introduce an element of strategy: Trend Cards. Each Trend Card gives you new ways to earn Fame points for that round. Unlike Themes, which are personal, Trend Cards represent the market and affect every player in the game. Your fickle readers may want you to inject Superheroes, Funny Animals, Medical drama, Disaster stories, Mystery, Romance, or any one of 52 Trends into your story. It's every artist's dilemma: stick to your original story, or sell out for Fame?
Each round brings more Panels to draw and Trends to chase. Plus, each round has more Fame in play than the round before, so the outcome is up in the air until the very end.
When the final round ends, the winner is the one with the most Fame Tokens, but every player ends the game with their own comic.
With literally hundreds of thousands of possible combinations of story prompts, you'll never run out of ideas.
The game plays out in four rounds that build up in intensity, and each round is five minutes long. Your goal is to get the most fame points at each round using a combination of your theme cards and the fleeting market trends that are valid only for one round. In the end, the player with the most fame wins…but every player walks away with a comic of their own creation.
Start by drawing three theme cards at random to determine what your comic will be about. Will your comic involve Dinosaurs, Secret Hideouts and Car Chases? Werewolves, Obnoxious Coworkers and The Desire to Be Famous? Or Pirates, Blobs and The Last Human on Earth? When time is up, follow these simple rules to score the game:
Rule 1: You get 1 Fame point for each Theme you express in your comic in a way the other players can recognize by drawing it or writing it in a word balloon.
Rule 2: You get 2 Fame for drawing something in every Panel, no matter how simple.
Rule 3: You get 2 more Fame for keeping it succinct by using three or fewer Word Balloons on the page. It's that easy.
Rounds two through four introduce an element of strategy: Trend Cards. Each Trend Card gives you new ways to earn Fame points for that round. Unlike Themes, which are personal, Trend Cards represent the market and affect every player in the game. Your fickle readers may want you to inject Superheroes, Funny Animals, Medical drama, Disaster stories, Mystery, Romance, or any one of 52 Trends into your story. It's every artist's dilemma: stick to your original story, or sell out for Fame?
Each round brings more Panels to draw and Trends to chase. Plus, each round has more Fame in play than the round before, so the outcome is up in the air until the very end.
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