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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-45 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
롱소드에 있는 주문책 또는 스트랩을 외우십시오. 이제 Battle In: The Dungeon!
최대 3명의 친구를 잡고(또는 솔로 플레이!) 영웅을 선택한 후 싸움에 뛰어들 수 있습니다. 해골, 도깨비, 곰 등 다양한 종류의 전투 몬스터들이 있는 방에 들어가 영웅의 기술을 활용하여 생존하십시오. 적을 약탈하고 다음 방으로 이동하세요. 만약 당신이 7개의 방을 통과한다면, 당신은 꽤 좋은 사람입니다. 만약 당신이 10개의 방을 통과한다면, 당신은 여기서부터 끝까지 이야기 할 가치가 있는 서사시 영웅이라고 부를 수 있습니다. 그러나 주의할 점은 때때로 당신이 지하감옥에 발을 들여놓으면 가장 좋은 계획이 무너지는 경우가 있다는 것이다.
그 게임의 메커니즘은 쉽다. 보너스/벌점/조정 혜택이 있는 객실 카드를 뒤집습니다. 몬스터 카드(던전에 들어온 영웅의 수와 같은 숫자)를 나눠줍니다. 이니셔티브 점수로 정렬합니다. 그럼 싸우세요.
싸움은 아주 간단하다. 기본적인 수학을 할 수 있다면 할 수 있다. 당신의 영웅의 공격 값을 취해서 20면 주사위를 굴려 그것들을 합하세요. 몬스터의 방어력을 뺀 후 남은 것이 10개 이상이면 적중합니다. 몬스터의 적중점(큐브로 표시)에서 히어로의 데미지를 뺀 후 다음 히어로 또는 몬스터로 이동합니다. 일단 끝에 도착하면 모든 영웅이나 몬스터 중 하나가 패배할 때까지 다시 시작해요.
하지만 그것이 당신을 속이지 않도록 하세요 - 이것은 "비트 레벨 1 몬스터가 아닙니다, 그리고 나서 레벨 2" 같은 던전으로 이동합니다. 물론, 첫 번째 방에서 낮은 코볼드를 찾을 수도 있지만, 불곰도 찾을 수 있을 것이다. 아니면 좀비. 아니면 용. 현실을 직시하자 - 무엇을 찾게 될지 아는 것은 그저 지루할 뿐이다. 그리고 배틀 인: 더 던전이 있다면 지루할 것이 없다.
최대 3명의 친구를 잡고(또는 솔로 플레이!) 영웅을 선택한 후 싸움에 뛰어들 수 있습니다. 해골, 도깨비, 곰 등 다양한 종류의 전투 몬스터들이 있는 방에 들어가 영웅의 기술을 활용하여 생존하십시오. 적을 약탈하고 다음 방으로 이동하세요. 만약 당신이 7개의 방을 통과한다면, 당신은 꽤 좋은 사람입니다. 만약 당신이 10개의 방을 통과한다면, 당신은 여기서부터 끝까지 이야기 할 가치가 있는 서사시 영웅이라고 부를 수 있습니다. 그러나 주의할 점은 때때로 당신이 지하감옥에 발을 들여놓으면 가장 좋은 계획이 무너지는 경우가 있다는 것이다.
그 게임의 메커니즘은 쉽다. 보너스/벌점/조정 혜택이 있는 객실 카드를 뒤집습니다. 몬스터 카드(던전에 들어온 영웅의 수와 같은 숫자)를 나눠줍니다. 이니셔티브 점수로 정렬합니다. 그럼 싸우세요.
싸움은 아주 간단하다. 기본적인 수학을 할 수 있다면 할 수 있다. 당신의 영웅의 공격 값을 취해서 20면 주사위를 굴려 그것들을 합하세요. 몬스터의 방어력을 뺀 후 남은 것이 10개 이상이면 적중합니다. 몬스터의 적중점(큐브로 표시)에서 히어로의 데미지를 뺀 후 다음 히어로 또는 몬스터로 이동합니다. 일단 끝에 도착하면 모든 영웅이나 몬스터 중 하나가 패배할 때까지 다시 시작해요.
하지만 그것이 당신을 속이지 않도록 하세요 - 이것은 "비트 레벨 1 몬스터가 아닙니다, 그리고 나서 레벨 2" 같은 던전으로 이동합니다. 물론, 첫 번째 방에서 낮은 코볼드를 찾을 수도 있지만, 불곰도 찾을 수 있을 것이다. 아니면 좀비. 아니면 용. 현실을 직시하자 - 무엇을 찾게 될지 아는 것은 그저 지루할 뿐이다. 그리고 배틀 인: 더 던전이 있다면 지루할 것이 없다.
Memorize your spellbook or strap on your longsword - it's time to Battle In: The Dungeon!
Grab up to three friends (or play solo!), pick a hero and jump into the fray. Enter a room, battle monsters of all types - skeletons, goblins and bears, oh my! (and dozens more) - and leverage your hero's skills to survive. Loot your foes and move on to the next room. If you can make it through seven rooms you're pretty good; if you can make it through ten rooms you can call yourself an epic hero, worthy of bards tales from here until the end of time. But be warned - sometimes the best laid plans fall apart once you set foot in the dungeon.
The mechanics of the game are easy. Flip over a room card which gives you bonuses/penalties/adjustments. Deal out monster cards (the same number as the number of heroes who entered the dungeon). Order them by their Initiative score. Then fight.
Fighting is dead simple - if you can do basic math you can play. Take your hero's attack value, roll a 20-sided die (included) and add them together. Subtract the monster's defense value and if what's left is more than 10 it's a hit. Subtract your hero's damage from the monster's hit points (represented by cubes) then move to the next hero or monster in line. Once you get to the end you start again until either all the heroes or all the monsters are defeated.
But don't let that fool you - this isn't a "beat level 1 monsters, then move to level 2" kind of dungeon. Sure, you might find a lowly kobold in the first room, but you might also find a brown bear. Or a zombie. Or a dragon. Because let's face it - knowing what you're going to find is just plain boring. And there's nothing boring when when there's a Battle In: The Dungeon.
Grab up to three friends (or play solo!), pick a hero and jump into the fray. Enter a room, battle monsters of all types - skeletons, goblins and bears, oh my! (and dozens more) - and leverage your hero's skills to survive. Loot your foes and move on to the next room. If you can make it through seven rooms you're pretty good; if you can make it through ten rooms you can call yourself an epic hero, worthy of bards tales from here until the end of time. But be warned - sometimes the best laid plans fall apart once you set foot in the dungeon.
The mechanics of the game are easy. Flip over a room card which gives you bonuses/penalties/adjustments. Deal out monster cards (the same number as the number of heroes who entered the dungeon). Order them by their Initiative score. Then fight.
Fighting is dead simple - if you can do basic math you can play. Take your hero's attack value, roll a 20-sided die (included) and add them together. Subtract the monster's defense value and if what's left is more than 10 it's a hit. Subtract your hero's damage from the monster's hit points (represented by cubes) then move to the next hero or monster in line. Once you get to the end you start again until either all the heroes or all the monsters are defeated.
But don't let that fool you - this isn't a "beat level 1 monsters, then move to level 2" kind of dungeon. Sure, you might find a lowly kobold in the first room, but you might also find a brown bear. Or a zombie. Or a dragon. Because let's face it - knowing what you're going to find is just plain boring. And there's nothing boring when when there's a Battle In: The Dungeon.
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