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게임 소개

규칙은 간단하다: 각 플레이어는 타워의 높이와 동일한 여러 공간을 이동할 수 있는 3개의 피스, 4개의 타워를 가지고 있다. 그러나 이러한 믿을 수 없을 정도로 간단한 재료들로 베테랑 디자이너 타이 봄바는 자신이 최고의 디자인이라고 인정하는 그의 걸작을 만들어냈다. 한 선수의 피스만 보드에 남아 있고, 상대편 맵에서 가장 많은 피스를 간신히 빠져나간 선수가 승리하는 게 요령이다. 이 때문에 선수들이 단순히 블로킹/공격이나 전진에만 집중할 수 없고 둘 사이에 어렵고 미묘한 균형을 맞춰야 한다.

봄바의 게임의 초판은 출판사에 의해 상당히 변경되었다. 이곳에서는 불필요한 장식이 모두 벗겨져 40mm x 40mm x 16mm 나무 블록을 활용한 멋진 형식으로 디자이너의 독창적인 비전을 늘 의도했던 대로 제시한다.
The rules are simple: each player has four towers, three pieces high, that can "boom" (fire) or "zoom" (move) a number of spaces equal to the tower's height. But with those deceptively simple ingredients, veteran designer Ty Bomba has created his masterpiece, the game that he himself acknowledges as his own best design. The trick is that the game ends when only one player's pieces remain on the board, and the player who managed to exit the most pieces off of the opponent's side of the map wins. Because of this, players can't concentrate on just blocking/attacking or just advancing, but must strike a difficult and subtle balance between the two.

The first edition of Mr. Bomba's game was significantly altered by its publisher. Here, all unnecessary ornamentation has been stripped away, presenting the designer's original vision as he had always intended, in a handsome format utilizing chunky 40mm x 40mm x 16mm wooden blocks.

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