-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
75-75 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Roy Harwood
-
아티스트
-
인원
게임 소개
경기장은 가로 30, 세로 21 그리드에 배치되어 있다. 공격과 방어가 번갈아가며 경기한다. 드리블과 헤딩으로 공을 전진시킨다. 수비수가 공으로부터 특정한 거리 내에 있을 때 태클이나 가로채기를 시도할 수 있다. 결과는 주사위를 던짐으로써 결정되지만, 그 남자들의 전략적 위치는 확률에 영향을 미칠 수 있다. 골 시도는 골키퍼와 다른 수비 선수들의 위치에 따라 조정된 다이 던지기에 의해 결정된다.
디자이너 노트:
KICK-OFF 축구는 축구의 실전을 최대한 가깝게 따르도록 개발되었습니다. 대부분의 규칙이 그렇듯 전략과 전술은 동일하다. 축구는 복잡한 게임이 아니다. 세트 플레이는 매우 적으며, 주로 코너스, 프리킥, 드로인에서 발생한다. 이 게임은 개별 선수들이 한 팀으로 함께 일하는 기술, 재능, 혁신을 통해 진행된다. 그리고 "와 함께.KICK-OFF"는 간단한 Basic Moves를 사용함으로써 기량과 혁신은 선수 개개인에게 맡겨졌다.
한 두 게임 정도 "을 한 후;KICK-OFF"는 플레이 방법이 쉬워지고 선수, 공의 움직임, 다이 던지기에 대한 간단한 참조만 필요합니다. 다이 던지기가 경기의 승패를 좌우하는 것이 아니라 실제 축구에서 플레이되는 기회를 시뮬레이션하는 데 그친다.
"KICK-OFF"는 11세부터 성인까지 열정적인 "젊은이"에 의해 플레이 테스트를 받았다. 젊은 열성가들에게는 처음에는 어른들의 도움이 바람직하다고 여겨졌지만, 한 번 조언받자 그들은 "그들이 실제 경기장에 있는 동안 킥오프!
디자이너 노트:
KICK-OFF 축구는 축구의 실전을 최대한 가깝게 따르도록 개발되었습니다. 대부분의 규칙이 그렇듯 전략과 전술은 동일하다. 축구는 복잡한 게임이 아니다. 세트 플레이는 매우 적으며, 주로 코너스, 프리킥, 드로인에서 발생한다. 이 게임은 개별 선수들이 한 팀으로 함께 일하는 기술, 재능, 혁신을 통해 진행된다. 그리고 "와 함께.KICK-OFF"는 간단한 Basic Moves를 사용함으로써 기량과 혁신은 선수 개개인에게 맡겨졌다.
한 두 게임 정도 "을 한 후;KICK-OFF"는 플레이 방법이 쉬워지고 선수, 공의 움직임, 다이 던지기에 대한 간단한 참조만 필요합니다. 다이 던지기가 경기의 승패를 좌우하는 것이 아니라 실제 축구에서 플레이되는 기회를 시뮬레이션하는 데 그친다.
"KICK-OFF"는 11세부터 성인까지 열정적인 "젊은이"에 의해 플레이 테스트를 받았다. 젊은 열성가들에게는 처음에는 어른들의 도움이 바람직하다고 여겨졌지만, 한 번 조언받자 그들은 "그들이 실제 경기장에 있는 동안 킥오프!
The field is laid out on a 30 by 21 grid. Play alternates between the Offense and the Defense. The ball is advanced by passing dribbling and heading. When a defensive man is within specific distances from the ball and attempt can be made to tackle or intercept. The result is determined by throwing a die, but strategic placement of the men can affect the odds. Goal tries are similarly determined by die throws adjusted to the positioning of the goalkeeper and other defensive players.
From Designer's Notes:
KICK-OFF Soccer has been developed to follow as closely as possible the real game of soccer. The strategy and tactics are the same, as are most of the rules. Soccer is not a complicated game. There are very few set plays, these mainly arise on Corners, Free-Kicks and Throw-Ins. The game is played through with the skills, flair and innovation of individual players working together as a team. And so with "KICK-OFF", by using simple Basic Moves, the flair and innovation has been left up to the individual player.
After playing one or two games of "KICK-OFF", the method of play becomes easy and only brief reference is necessary to player and ball movement, and die throws. The die throws do not determine the outcome of the game, they merely simulate the chances played in real soccer.
"KICK-OFF" has been play tested by enthusiastic "youngsters" aged from eleven to adult. For the young enthusiasts, some adult assistance was found advisable at first, but once advised, they were at home with "KICK-OFF" as they were on the real field!
From Designer's Notes:
KICK-OFF Soccer has been developed to follow as closely as possible the real game of soccer. The strategy and tactics are the same, as are most of the rules. Soccer is not a complicated game. There are very few set plays, these mainly arise on Corners, Free-Kicks and Throw-Ins. The game is played through with the skills, flair and innovation of individual players working together as a team. And so with "KICK-OFF", by using simple Basic Moves, the flair and innovation has been left up to the individual player.
After playing one or two games of "KICK-OFF", the method of play becomes easy and only brief reference is necessary to player and ball movement, and die throws. The die throws do not determine the outcome of the game, they merely simulate the chances played in real soccer.
"KICK-OFF" has been play tested by enthusiastic "youngsters" aged from eleven to adult. For the young enthusiasts, some adult assistance was found advisable at first, but once advised, they were at home with "KICK-OFF" as they were on the real field!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
546
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
440
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
378
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
346
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
606
-
2024-11-13
-
Lv.18