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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
두 개의 용기에는 각각 25개의 3차원 1인치 정육면체들이 들어갑니다. 정육면체의 모든 면에는 1-5번 숫자가 매겨진 그림이 그려져 있는데, 한 면에는 커다란 빨간색 X가 그려져 있다.
이 게임의 목적은 빙고 게임처럼 연속으로 다섯 개의 X를 획득하는 것입니다. 그러나 이 게임은 변형된 형태에서 훨씬 더 복잡하다.
처음에 기본 설정은 각 사람이 자신의 모든 사진 큐브를 가장 찾기 쉬운 항목인 번호가 매겨진 사진 1개로 돌리는 것입니다. 목표: 5개의 항목 또는 5개의 항목 각각을 사진으로 표시하여 직선을 이루는 5개의 X를 표시합니다.
맨 위로 올라가기: 이 변형 모델에서는 각 사람이 1개의 번호가 매겨진 항목을 보고도 X자를 나타내지 않습니다. 대신, 그 사람은 숫자 2의 사진을 맨 위로 돌릴 것입니다. 이것은 숫자 3이 발견되고 X가 나타날 때까지 계속된다. 연속으로 다섯 개의 X점을 기록한 첫 번째 사람이 이깁니다.
포인트 획득: 위와 유사합니다. 게임에 시간 제한이나 마일리지 제한을 붙이세요. 게임 종료 시 사진 수를 포인트로 합산하여 각 X를 10점 아이템으로 채점합니다. 최고 총승.
이것은 솔로 플레이어가 마일 수 또는 트립 기간당 포인트 목표를 달성하려고 하는 솔로 변형으로 플레이될 수 있다.
핸디캡퍼: 어린이 대 성인 게임에서 기본 게임 규칙을 사용하여 어른은 번호가 매겨진 사진을 4 또는 5의 시작점으로 조정한다.
한 번에 한 블록씩: 모든 X 표시로 시작합니다. 각자 컨테이너의 첫 번째 블록을 꺼냅니다. 두 플레이어 중 한 명이 5개의 아이템 중 하나를 보는 즉시 아이템이 포착된 사진으로 컨테이너의 블록을 교체한다. 그런 다음 25개의 블록이 모두 통과할 때까지 다음 블록으로 이동합니다.
한 사람이 25블록을 모두 완성하면 게임이 끝납니다. 노출된 사진의 모든 지점을 합합니다.
불쾌해지기: 각 플레이어는 각 숫자의 숫자 5 (5-5, 5피트 4인치 등)를 사용하여 상대편의 큐브를 배열하고, 연속해서 5를 달성하는 것이 가장 어려울 것으로 생각되는 방식으로 배열한다. 그렇지 않으면 베이스게임과 같아.
복합 게임: 모든 숫자 1부터 시작합니다. 각 항목을 볼 때 큐브를 X로 뒤집습니다. 연속으로 다섯 개의 X자 표시가 나면 그 줄을 숫자 2의 그림으로 넘기세요. 동일한 목표를 계속 수행하면서, 한 번에 다섯 개의 번호가 매겨진 사진을 얻을 때까지 연속으로 다섯 개를 돌립니다. 마지막 X자를 공개하며 숫자 5를 먼저 넘긴 사람이 승리한다. 정말 복잡한 변종이지
이 게임의 목적은 빙고 게임처럼 연속으로 다섯 개의 X를 획득하는 것입니다. 그러나 이 게임은 변형된 형태에서 훨씬 더 복잡하다.
처음에 기본 설정은 각 사람이 자신의 모든 사진 큐브를 가장 찾기 쉬운 항목인 번호가 매겨진 사진 1개로 돌리는 것입니다. 목표: 5개의 항목 또는 5개의 항목 각각을 사진으로 표시하여 직선을 이루는 5개의 X를 표시합니다.
맨 위로 올라가기: 이 변형 모델에서는 각 사람이 1개의 번호가 매겨진 항목을 보고도 X자를 나타내지 않습니다. 대신, 그 사람은 숫자 2의 사진을 맨 위로 돌릴 것입니다. 이것은 숫자 3이 발견되고 X가 나타날 때까지 계속된다. 연속으로 다섯 개의 X점을 기록한 첫 번째 사람이 이깁니다.
포인트 획득: 위와 유사합니다. 게임에 시간 제한이나 마일리지 제한을 붙이세요. 게임 종료 시 사진 수를 포인트로 합산하여 각 X를 10점 아이템으로 채점합니다. 최고 총승.
이것은 솔로 플레이어가 마일 수 또는 트립 기간당 포인트 목표를 달성하려고 하는 솔로 변형으로 플레이될 수 있다.
핸디캡퍼: 어린이 대 성인 게임에서 기본 게임 규칙을 사용하여 어른은 번호가 매겨진 사진을 4 또는 5의 시작점으로 조정한다.
한 번에 한 블록씩: 모든 X 표시로 시작합니다. 각자 컨테이너의 첫 번째 블록을 꺼냅니다. 두 플레이어 중 한 명이 5개의 아이템 중 하나를 보는 즉시 아이템이 포착된 사진으로 컨테이너의 블록을 교체한다. 그런 다음 25개의 블록이 모두 통과할 때까지 다음 블록으로 이동합니다.
한 사람이 25블록을 모두 완성하면 게임이 끝납니다. 노출된 사진의 모든 지점을 합합니다.
불쾌해지기: 각 플레이어는 각 숫자의 숫자 5 (5-5, 5피트 4인치 등)를 사용하여 상대편의 큐브를 배열하고, 연속해서 5를 달성하는 것이 가장 어려울 것으로 생각되는 방식으로 배열한다. 그렇지 않으면 베이스게임과 같아.
복합 게임: 모든 숫자 1부터 시작합니다. 각 항목을 볼 때 큐브를 X로 뒤집습니다. 연속으로 다섯 개의 X자 표시가 나면 그 줄을 숫자 2의 그림으로 넘기세요. 동일한 목표를 계속 수행하면서, 한 번에 다섯 개의 번호가 매겨진 사진을 얻을 때까지 연속으로 다섯 개를 돌립니다. 마지막 X자를 공개하며 숫자 5를 먼저 넘긴 사람이 승리한다. 정말 복잡한 변종이지
Two containers hold 25 3 dimensional one-inch cubes each. The cubes have pictures numbered 1-5 on all of their sides except one, which holds a large red X on it.
The object of the game is to to acquire five X's in a row, like a bingo game. However, this game is much more complex in its variant forms.
Initially, the base setup is for each person to turn all of their picture cubes to the 1 numbered picture--the easiest items to spot. Goal: Spot five items or a picture of each of the five items, revealing 5 X's which form a straight line.
Rise To The Top: In this variant, each person does not reveal the X upon sighting a 1 numbered item. Instead, the person will turn the number two picture to the top. This continues until the number three item is sighted, and the X is turned up. The first person to five X's in a row wins.
Go For Points: Similar to Above. Attach a time limit or mileage limit to the game. At game end, total the numbers of the photos as points, scoring each X as a 10 point item. Highest total wins.
This can be played as a solo variant, with a solo player trying to accomplish point goals per number of miles, or trip duration.
The Handicapper: In a child versus adult game, using the base game rules, the adult would adjust their numbered pictures to a 4 or 5 starting point.
One Block At A Time: Start with all X's showing. Each person will take out the first block in their container. As soon as either player sees one of the five items, they replace the block in their container with the picture showing of the item spotted. They then move on to their next block, until all 25 blocks are gone through.
The game ends when one person is done with all 25 blocks. Total all points of exposed pictures.
Get Nasty: Each player arranges the cubes of their opponent, using the number five pictures of each number (5-5's, 5'4's, etc...) and arranges them in a way which is thought to be most difficult to achieve 5 in a row. Same as base game otherwise.
Composite Game: Start with all number 1's. As you see each item, turn that cube over to X. When you get five X's in a row, turn that row over to the number two pictures. Continue with the same goals, turning five in a row over at a time until you get the five numbered pictures. The first person to turn over five number five pictures, revealing the final X's, wins. A complicated variant, indeed.
The object of the game is to to acquire five X's in a row, like a bingo game. However, this game is much more complex in its variant forms.
Initially, the base setup is for each person to turn all of their picture cubes to the 1 numbered picture--the easiest items to spot. Goal: Spot five items or a picture of each of the five items, revealing 5 X's which form a straight line.
Rise To The Top: In this variant, each person does not reveal the X upon sighting a 1 numbered item. Instead, the person will turn the number two picture to the top. This continues until the number three item is sighted, and the X is turned up. The first person to five X's in a row wins.
Go For Points: Similar to Above. Attach a time limit or mileage limit to the game. At game end, total the numbers of the photos as points, scoring each X as a 10 point item. Highest total wins.
This can be played as a solo variant, with a solo player trying to accomplish point goals per number of miles, or trip duration.
The Handicapper: In a child versus adult game, using the base game rules, the adult would adjust their numbered pictures to a 4 or 5 starting point.
One Block At A Time: Start with all X's showing. Each person will take out the first block in their container. As soon as either player sees one of the five items, they replace the block in their container with the picture showing of the item spotted. They then move on to their next block, until all 25 blocks are gone through.
The game ends when one person is done with all 25 blocks. Total all points of exposed pictures.
Get Nasty: Each player arranges the cubes of their opponent, using the number five pictures of each number (5-5's, 5'4's, etc...) and arranges them in a way which is thought to be most difficult to achieve 5 in a row. Same as base game otherwise.
Composite Game: Start with all number 1's. As you see each item, turn that cube over to X. When you get five X's in a row, turn that row over to the number two pictures. Continue with the same goals, turning five in a row over at a time until you get the five numbered pictures. The first person to turn over five number five pictures, revealing the final X's, wins. A complicated variant, indeed.
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