-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-3 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Walter Obert
-
아티스트
Alan D'Amico
-
인원
게임 소개
마락 헤쉬 17은 보드, 26개의 굿즈 토큰, 26개의 트랜스포테이션 토큰, 2명의 플레이어 보드, 3명의 코퍼레이션 토큰, 10개의 "deep space"카드로 구성된 미니 게임이다.
자신의 차례에 따라 플레이어는 보드의 자유 공간에 "궤도 수크"를 나타내는 하나의 운송 토큰을 배치하고 코리스폰딩을 받는다. 가져간 상품은 그의 다른 상품과 인접한 플레이어의 보드에 배치되어야 한다. 모든 플레이어가 보드에서 상품을 가져갈 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
모든 플레이어는 같은 종류의 상품과 같은 색깔의 상품 중 가장 큰 그룹에 점수를 매긴다. 어떤 상품들은 보너스 포인트를 주기도 하고 고급 변형에서는 "deep space"카드가 다른 조건에 대한 포인트를 주기도 한다.
자신의 차례에 따라 플레이어는 보드의 자유 공간에 "궤도 수크"를 나타내는 하나의 운송 토큰을 배치하고 코리스폰딩을 받는다. 가져간 상품은 그의 다른 상품과 인접한 플레이어의 보드에 배치되어야 한다. 모든 플레이어가 보드에서 상품을 가져갈 수 없을 때 게임이 종료됩니다.
모든 플레이어는 같은 종류의 상품과 같은 색깔의 상품 중 가장 큰 그룹에 점수를 매긴다. 어떤 상품들은 보너스 포인트를 주기도 하고 고급 변형에서는 "deep space"카드가 다른 조건에 대한 포인트를 주기도 한다.
Marrak Hesh 17 is a mini-game composed by a board, 26 goods tokens, 26 tranportation tokens, 2 2-players boards, 3 3-players boards, 3 corporation tokens and 10 "deep space" cards.
At his turn a player places one transport token on a free space on the board representing an "orbital souk" and takes the corrisponding good. The taken good must be placed on the player board ortogonally adjacent to his others goods. The game ends when all players can't take goods from the board.
Every player scores points for the biggest gruop of goods of the same type and the biggest group of goods of the same colour. Some goods give bonus points and in the advanced variant also the "deep space" cards add points for different conditions.
At his turn a player places one transport token on a free space on the board representing an "orbital souk" and takes the corrisponding good. The taken good must be placed on the player board ortogonally adjacent to his others goods. The game ends when all players can't take goods from the board.
Every player scores points for the biggest gruop of goods of the same type and the biggest group of goods of the same colour. Some goods give bonus points and in the advanced variant also the "deep space" cards add points for different conditions.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
513
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18