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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
James Allen (II)
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아티스트
Didit Budi Pratama
-
인원
게임 소개
드리프트 레이싱의 신나는 세계를 특징으로 하는 2-4인용 테이블 상판 레이싱 게임 중 한 단계 격인 드리프트로 전에 없던 레이싱의 스릴을 느껴보십시오!
대부분의 다른 레이싱 게임들과 달리, 드리프트는 트라제크타일 시스템이라고 불리는 완전히 혁신적인 움직임 기계 장치를 사용하여 자동차를 운전하는 느낌을 시뮬레이션합니다.
선수’s의 차례에서, 그들은 트랙에 카’s의 움직임을 플롯하기 위해 독특한 모양의 타일 세트인 TrajecTiles를 사용한다. 그 타일은 1에서 5까지의 자동차의 기어를 나타냅니다. 기어가 높을수록 차가 움직이는 거리는 멀어진다. 기와 끝부분의 특별한 모양은 각각의 기와가 이전의 기와에서 회전하여 조종을 흉내 낼 수 있다는 것을 의미한다. 기어 타일이 낮을수록 이전 타일에서 더 회전할 수 있습니다. 그래서 1단 기어는 차가 많이 움직이지 않아도 기동성이 가장 높은 반면 5단 기어는 꽤 멀지만 기동성이 가장 낮습니다.
각 회전마다 5개의 타일이 차례로 재생되며, 선수들은 실제 자동차에서처럼 기어 사이를 체인 방식으로 통과해야 한다. 각 타일 뒤에는 동일한 기어 또는 이전 타일보다 한 기어 높거나 낮은 기어의 타일이 있어야 합니다. 따라서 3단 기어는 2단, 3단 또는 4단 기어가 뒤따를 수 있지만 1단 또는 5단 기어는 뒤따라올 수 없습니다. 이는 다양한 속도에서 서로 다른 핸들링 특성을 시뮬레이션하는 효과가 있으며 타일이 서로 연결되어 있어야 하므로 가속 및 제동도 시뮬레이션합니다. 5개의 타일을 치면 차는 마지막 타일의 끝으로 이동하고 다음 플레이어가 차례를 맞는다.
게임에는 두 가지 특별한 종류의 타일이 있으며, 여기에 표류하는 타일이 있습니다. 첫 번째는 핸드브레이크 타일로, 차량이 표류하기 시작할 때 사용됩니다. 일반 기어 타일은 핸드브레이크 타일에 들어갈 수 없습니다. 핸드브레이크 타일 뒤에는 하나 이상의 드리프트 타일이 와야 합니다. 기와의 독특한 모양은 이전에 놓았던 기와의 구석에 꼭 들어맞는다는 것을 의미한다. 일반 타일처럼 이전 타일에서도 회전할 수 있지만 완전히 회전할 경우 평평한 면을 따라 “feather”가 될 수도 있습니다.
트랙 모퉁이 주변의 특별한 드리프트 존에서 드리프트를 할 경우 플레이어에게 에지 포인트를 획득합니다. 이 점수들은 다음 차례에서 게임의 특정 규칙을 어기는 데 사용될 수 있다. 예를 들어, 가장자리 점을 “에 사용할 수 있습니다.파워시프트”, 즉 1단에서 5단으로 직진 점프하거나 그 반대로 기어를 오르내릴 수 있습니다.
물론 게임에는 더 많은 규칙이 있지만, 그것은 트라제크타일 시스템이 어떻게 작동하는지에 대한 아이디어를 제공하기에 충분할 것이다.
전체 TrajecTiles 세트 외에도 DRYT는 무제한 재생이 가능하도록 4개의 매우 상세한 플라스틱 자동차 미니어처와 모듈식 트랙 섹션 세트, 플레이어&rsquo의 에지 포인트와 턴에서 턴으로 기어를 추적하는 기어 변속 기능이 있는 플레이어 보드를 갖추고 있습니다. 플레이어가 드리프트를 통해 얻은 에지 포인트로 구입할 수 있는 다양한 레이스 위치와 레퍼런스 카드 세트도 모래 타이머와 함께 포함되어 있다.
—출판사의 설명
대부분의 다른 레이싱 게임들과 달리, 드리프트는 트라제크타일 시스템이라고 불리는 완전히 혁신적인 움직임 기계 장치를 사용하여 자동차를 운전하는 느낌을 시뮬레이션합니다.
선수’s의 차례에서, 그들은 트랙에 카’s의 움직임을 플롯하기 위해 독특한 모양의 타일 세트인 TrajecTiles를 사용한다. 그 타일은 1에서 5까지의 자동차의 기어를 나타냅니다. 기어가 높을수록 차가 움직이는 거리는 멀어진다. 기와 끝부분의 특별한 모양은 각각의 기와가 이전의 기와에서 회전하여 조종을 흉내 낼 수 있다는 것을 의미한다. 기어 타일이 낮을수록 이전 타일에서 더 회전할 수 있습니다. 그래서 1단 기어는 차가 많이 움직이지 않아도 기동성이 가장 높은 반면 5단 기어는 꽤 멀지만 기동성이 가장 낮습니다.
각 회전마다 5개의 타일이 차례로 재생되며, 선수들은 실제 자동차에서처럼 기어 사이를 체인 방식으로 통과해야 한다. 각 타일 뒤에는 동일한 기어 또는 이전 타일보다 한 기어 높거나 낮은 기어의 타일이 있어야 합니다. 따라서 3단 기어는 2단, 3단 또는 4단 기어가 뒤따를 수 있지만 1단 또는 5단 기어는 뒤따라올 수 없습니다. 이는 다양한 속도에서 서로 다른 핸들링 특성을 시뮬레이션하는 효과가 있으며 타일이 서로 연결되어 있어야 하므로 가속 및 제동도 시뮬레이션합니다. 5개의 타일을 치면 차는 마지막 타일의 끝으로 이동하고 다음 플레이어가 차례를 맞는다.
게임에는 두 가지 특별한 종류의 타일이 있으며, 여기에 표류하는 타일이 있습니다. 첫 번째는 핸드브레이크 타일로, 차량이 표류하기 시작할 때 사용됩니다. 일반 기어 타일은 핸드브레이크 타일에 들어갈 수 없습니다. 핸드브레이크 타일 뒤에는 하나 이상의 드리프트 타일이 와야 합니다. 기와의 독특한 모양은 이전에 놓았던 기와의 구석에 꼭 들어맞는다는 것을 의미한다. 일반 타일처럼 이전 타일에서도 회전할 수 있지만 완전히 회전할 경우 평평한 면을 따라 “feather”가 될 수도 있습니다.
트랙 모퉁이 주변의 특별한 드리프트 존에서 드리프트를 할 경우 플레이어에게 에지 포인트를 획득합니다. 이 점수들은 다음 차례에서 게임의 특정 규칙을 어기는 데 사용될 수 있다. 예를 들어, 가장자리 점을 “에 사용할 수 있습니다.파워시프트”, 즉 1단에서 5단으로 직진 점프하거나 그 반대로 기어를 오르내릴 수 있습니다.
물론 게임에는 더 많은 규칙이 있지만, 그것은 트라제크타일 시스템이 어떻게 작동하는지에 대한 아이디어를 제공하기에 충분할 것이다.
전체 TrajecTiles 세트 외에도 DRYT는 무제한 재생이 가능하도록 4개의 매우 상세한 플라스틱 자동차 미니어처와 모듈식 트랙 섹션 세트, 플레이어&rsquo의 에지 포인트와 턴에서 턴으로 기어를 추적하는 기어 변속 기능이 있는 플레이어 보드를 갖추고 있습니다. 플레이어가 드리프트를 통해 얻은 에지 포인트로 구입할 수 있는 다양한 레이스 위치와 레퍼런스 카드 세트도 모래 타이머와 함께 포함되어 있다.
—출판사의 설명
Feel the thrill of racing like never before with DRIFT, the next level in tabletop racing games for 2-4 players, featuring the exciting world of drift racing!
Unlike most other racing games, DRIFT simulates the feeling of driving a car using a completely innovative movement mechanic called the TrajecTile system.
On a player’s turn, they use a uniquely shaped set of tiles, TrajecTiles, to plot their car’s movement on the track. The tiles represent the gears of a car, 1 through 5. The higher the gear, the further the distance the car moves. The special shapes at the ends of the tile mean that each tile can pivot in the previous tile to simulate steering. The lower the gear tile played, the further it is able to pivot in the previous tile. So, in first gear, although the car is not moving very far, it has the most maneuverability, while in 5th gear, the car is moving quite far but has the least maneuverability.
Five tiles are played each turn, one after the other, and players must chain through the gears like in a real car. Each tile must be followed by a tile that is either the same gear, or one gear higher or lower than the previous tile. So, a 3rd gear tile can be followed by a 2nd, 3rd or 4th gear tile, but not a 1st or 5th. This has the effect of simulating different handling characteristics at various speeds and, as the tiles must be chained together, simulates acceleration and braking as well. Once 5 tiles have been played, their car is moved to the end of the last tile and the next player takes their turn.
There are two special types of tiles in the game and it’s here that drifting comes into play. The first is a handbrake tile, which is used to start a car drifting. A normal gear tile cannot fit into a handbrake tile. A handbrake tile must be followed by one or more drift tiles. The unique shape of a drift tile means that they fit into the corner of a previously placed tile. They can be pivoted in a previous tile, like a normal tile but, if rotated all the way, may also be “slid out” along their flat side to “feather” the drift.
Drifting, if done in special Drift Zones around the corners of the track, will earn players Edge Points. These points can be used on subsequent turns to break certain rules of the game. For instance, Edge Points can be spent to “Powershift”, allowing players to skip up and down gears. i.e. Jumping straight from 1st up to 5th gear or vice versa.
There are, of course, more rules to the game but that should be enough to give you an idea of how the TrajecTile system works.
In addition to a full set of TrajecTiles, DRIFT features 4 highly detailed plastic car miniatures and a set of modular track sections for unlimited replayability as well as player boards with gearshifts to track player’s Edge Points and gears from turn to turn. A set of cards to track race positions and reference cards for the various “special maneuvers” that players can purchase with Edge Points earned through drifting are also included along with sand timers to time the players turns.
—description from the publisher
Unlike most other racing games, DRIFT simulates the feeling of driving a car using a completely innovative movement mechanic called the TrajecTile system.
On a player’s turn, they use a uniquely shaped set of tiles, TrajecTiles, to plot their car’s movement on the track. The tiles represent the gears of a car, 1 through 5. The higher the gear, the further the distance the car moves. The special shapes at the ends of the tile mean that each tile can pivot in the previous tile to simulate steering. The lower the gear tile played, the further it is able to pivot in the previous tile. So, in first gear, although the car is not moving very far, it has the most maneuverability, while in 5th gear, the car is moving quite far but has the least maneuverability.
Five tiles are played each turn, one after the other, and players must chain through the gears like in a real car. Each tile must be followed by a tile that is either the same gear, or one gear higher or lower than the previous tile. So, a 3rd gear tile can be followed by a 2nd, 3rd or 4th gear tile, but not a 1st or 5th. This has the effect of simulating different handling characteristics at various speeds and, as the tiles must be chained together, simulates acceleration and braking as well. Once 5 tiles have been played, their car is moved to the end of the last tile and the next player takes their turn.
There are two special types of tiles in the game and it’s here that drifting comes into play. The first is a handbrake tile, which is used to start a car drifting. A normal gear tile cannot fit into a handbrake tile. A handbrake tile must be followed by one or more drift tiles. The unique shape of a drift tile means that they fit into the corner of a previously placed tile. They can be pivoted in a previous tile, like a normal tile but, if rotated all the way, may also be “slid out” along their flat side to “feather” the drift.
Drifting, if done in special Drift Zones around the corners of the track, will earn players Edge Points. These points can be used on subsequent turns to break certain rules of the game. For instance, Edge Points can be spent to “Powershift”, allowing players to skip up and down gears. i.e. Jumping straight from 1st up to 5th gear or vice versa.
There are, of course, more rules to the game but that should be enough to give you an idea of how the TrajecTile system works.
In addition to a full set of TrajecTiles, DRIFT features 4 highly detailed plastic car miniatures and a set of modular track sections for unlimited replayability as well as player boards with gearshifts to track player’s Edge Points and gears from turn to turn. A set of cards to track race positions and reference cards for the various “special maneuvers” that players can purchase with Edge Points earned through drifting are also included along with sand timers to time the players turns.
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