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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
3+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
David Somerville
-
아티스트
Andrew Bosley
-
인원
게임 소개
LIGHTING & BOLT는 부모와 아이들, 또는 더 가볍고 무거운 게임을 함께하고 싶은 모든 사람을 위해 만들어진 비대칭 협동 게임입니다.
LIGHTING & BOLT는 슈퍼히어로, 로봇, 그리고 극단적인 비대칭성과 함께 주사위를 굴리고, 타일을 뒤집고, 봇을 파괴하는 수색 구조 임무입니다. 이기려면 9개 동네를 모두 구해야 해. 그들을 위협하는 사악한 로봇들과 싸우고, 친구와 가족을 재결합시키고, 그의 비밀 실험실에서 사악한 닥터를 코너로 몰아야 해!
게임 실행:
번개가 항상 먼저 친다. 그녀의 차례에 따라, 그녀는 움직일 수 있고, 그녀의 위치에서 주사위를 굴려 닥봇을 박살낼 수 있고, 그녀가 봇에서 치워놓은 이웃들을 구할 수 있다. 번개는 항상 그녀의 공간에 있는 모든 DocBot을 물리칩니다. 비록 그녀가 자신을 둘러싸고 있는 봇의 수보다 적게 굴러가도 말이죠. 그러나 그녀가 낮게 구를 때, 추가적인 DocBots는 그녀의 트러블 미터를 각각의 여분의 봇에 하나씩 위쪽으로 체크 표시합니다. 그녀의 문제 측정기가 가득 차면, 번개는 갇히고 볼트가 그녀를 구하러 올 때까지 움직일 수 없다!
번개가 닥봇에서 치워진 타일을 뒤집음으로써 이웃을 구조합니다. 그녀가 이웃의 타일을 뒤집으면, 다음 이웃이 구조될 때까지 그 타일은 위를 향하고 있습니다. 타일이 일치하면 안전하며 게임 내내 봇을 치우지 마십시오! 서로 일치하지 않을 경우 둘 다 고개를 숙이고 이전에 방문했던 에다운 타일로 돌아가면 새로운 DocBot이 나타나 싸울 수 있습니다.
볼트의 차례에, 이 거대한 로봇은 세 개의 주사위를 굴리고, 플레이어 매트에 묘사된 동작에 그것들을 할당한다. 이웃을 이동 및 검색하는 작업과 같은 일부 작업에서는 값에 관계없이 1개의 다이를 할당해야 합니다. 다른(예: DocBots 공격 또는 문제에서 번개를 구하는 것)은 롤링된 값에 따라 달라집니다. 볼트가 롤 값을 높여야 할 경우 재연쇄 다이당 1개씩 열을 높일 수 있다. 하지만 볼트의 열 측정기가 가득 차면, 과열되고, 열을 식히기 위해 다음 차례에 세 개의 주사위를 모두 사용해야 한다. 그러나 때때로 과열은 볼트가 들어가는 이웃의 닥봇에 의해 너무 많은 피해를 입히는 것보다 바람직하다. 볼트가 이기지 못하는 로봇들은 계속해서 타일에 남아서 번개가 덮쳐서 로봇을 파괴하고 차례를 보낼 때까지 타일을 움직이거나 어떤 조치도 취하지 못하게 한다. 로봇 친구.
볼트가 주사위에 6을 굴리면 업그레이드 덱에서 카드를 뽑아 업그레이드 다운로드에 주사위를 할당할 수 있다. 다음 차례에서 주사위를 해당 업그레이드에 할당하여 활성화할 수 있습니다.
우승하기 위해서는 번개 & 볼트의 이웃 타일 네 쌍이 모두 일치해야 합니다. 하지만 만약 그들이 Evil Doctor의 은신처를 드러낸다면, 일치하지 않는 모든 타일들이 뒤섞여 우리의 영웅들을 끔찍하게 퇴보시키게 될 것이다! 하지만, 만약 네 번의 성냥이 모두 이루어졌고, 마지막 타일이 뒤집혀서 사악한 닥터의 은신처가 드러나면, 번개와 볼트는 그를 궁지에 몰아넣고, 그를 감옥으로 데려가서 다시 미드타운을 구했다.
LIGHTING & BOLT는 슈퍼히어로, 로봇, 그리고 극단적인 비대칭성과 함께 주사위를 굴리고, 타일을 뒤집고, 봇을 파괴하는 수색 구조 임무입니다. 이기려면 9개 동네를 모두 구해야 해. 그들을 위협하는 사악한 로봇들과 싸우고, 친구와 가족을 재결합시키고, 그의 비밀 실험실에서 사악한 닥터를 코너로 몰아야 해!
게임 실행:
번개가 항상 먼저 친다. 그녀의 차례에 따라, 그녀는 움직일 수 있고, 그녀의 위치에서 주사위를 굴려 닥봇을 박살낼 수 있고, 그녀가 봇에서 치워놓은 이웃들을 구할 수 있다. 번개는 항상 그녀의 공간에 있는 모든 DocBot을 물리칩니다. 비록 그녀가 자신을 둘러싸고 있는 봇의 수보다 적게 굴러가도 말이죠. 그러나 그녀가 낮게 구를 때, 추가적인 DocBots는 그녀의 트러블 미터를 각각의 여분의 봇에 하나씩 위쪽으로 체크 표시합니다. 그녀의 문제 측정기가 가득 차면, 번개는 갇히고 볼트가 그녀를 구하러 올 때까지 움직일 수 없다!
번개가 닥봇에서 치워진 타일을 뒤집음으로써 이웃을 구조합니다. 그녀가 이웃의 타일을 뒤집으면, 다음 이웃이 구조될 때까지 그 타일은 위를 향하고 있습니다. 타일이 일치하면 안전하며 게임 내내 봇을 치우지 마십시오! 서로 일치하지 않을 경우 둘 다 고개를 숙이고 이전에 방문했던 에다운 타일로 돌아가면 새로운 DocBot이 나타나 싸울 수 있습니다.
볼트의 차례에, 이 거대한 로봇은 세 개의 주사위를 굴리고, 플레이어 매트에 묘사된 동작에 그것들을 할당한다. 이웃을 이동 및 검색하는 작업과 같은 일부 작업에서는 값에 관계없이 1개의 다이를 할당해야 합니다. 다른(예: DocBots 공격 또는 문제에서 번개를 구하는 것)은 롤링된 값에 따라 달라집니다. 볼트가 롤 값을 높여야 할 경우 재연쇄 다이당 1개씩 열을 높일 수 있다. 하지만 볼트의 열 측정기가 가득 차면, 과열되고, 열을 식히기 위해 다음 차례에 세 개의 주사위를 모두 사용해야 한다. 그러나 때때로 과열은 볼트가 들어가는 이웃의 닥봇에 의해 너무 많은 피해를 입히는 것보다 바람직하다. 볼트가 이기지 못하는 로봇들은 계속해서 타일에 남아서 번개가 덮쳐서 로봇을 파괴하고 차례를 보낼 때까지 타일을 움직이거나 어떤 조치도 취하지 못하게 한다. 로봇 친구.
볼트가 주사위에 6을 굴리면 업그레이드 덱에서 카드를 뽑아 업그레이드 다운로드에 주사위를 할당할 수 있다. 다음 차례에서 주사위를 해당 업그레이드에 할당하여 활성화할 수 있습니다.
우승하기 위해서는 번개 & 볼트의 이웃 타일 네 쌍이 모두 일치해야 합니다. 하지만 만약 그들이 Evil Doctor의 은신처를 드러낸다면, 일치하지 않는 모든 타일들이 뒤섞여 우리의 영웅들을 끔찍하게 퇴보시키게 될 것이다! 하지만, 만약 네 번의 성냥이 모두 이루어졌고, 마지막 타일이 뒤집혀서 사악한 닥터의 은신처가 드러나면, 번개와 볼트는 그를 궁지에 몰아넣고, 그를 감옥으로 데려가서 다시 미드타운을 구했다.
LIGHTNING & BOLT is an asymmetric, co-operative game built for parents and kids—or anyone who wants to mix together a lighter and heavier game for a great time.
LIGHTNING & BOLT is a dice-rolling, tile-flipping, bot-destroying search-and-rescue mission with superheroes, robots, and extreme asymmetry. To win, you need to rescue all 9 neighborhoods, fighting off the evil bots that are terrorizing them, reuniting friends and family, and cornering the Evil Doctor in his secret lab!
Game Play:
Lightning always plays first. On her turn, she can move, smash DocBots on her location by rolling her die, and rescue neighborhoods she's cleared of bots. Lightning ALWAYS defeats all DocBots on her space, even if she rolls below the number of bots surrounding her. But, when she rolls low the extra DocBots make her trouble meter tick upward—one for each extra bot. Once her trouble meter is full, Lightning is trapped, and can't move until Bolt comes to rescue her!
Lightning rescues neighborhoods by flipping over tiles that have been cleared of DocBots. Once she flips over a neighborhood tile, it stays face-up until the next neighborhood is rescued. If the tiles match, they're safe, and remain up and clear of bots for the rest of the game! If they don't match, they both flip back face down, and moving back to fac edown tiles you've visited before brings a new batch of DocBots to fight.
On Bolt's turn, the giant robot rolls three dice, and assigns them to the actions described on its player mat. Some actions (like moving and searching a neighborhood) require 1 die assigned, regardless of value. Others (like attacking DocBots or rescuing Lightning from trouble) depend on the value rolled. If Bolt needs to increase the value of its roll, it can increase its heat by 1 per die re-rolled. But if Bolt's heat meter gets full, it overheats, and must spend all three dice on the following turn to cool down. Still, sometimes overheating is preferable to taking too much damage from being swarmed by DocBots in neighborhoods Bolt enters—bots Bolt doesn't defeat remain on its tile turn after turn, dealing continual damage and preventing it from moving or taking any actions until Lightning swoops in, destroys the bots, and spends a turn repairing her robotic friend.
If Bolt rolls a 6 on any of its dice, it can choose to assign that die to downloading an upgrade, drawing a card from its upgrade deck. On the following turn, dice can be assigned to that upgrade to activate it.
To win, Lightning & Bolt must match all four pairs of neighborhood tiles. But if at any point they reveal the Evil Doctor's lair, all unmatched tiles are shuffled, setting back our heroes badly! However, if all four matches are made, and the last tile flips up to reveal the Evil Doctor's lair, Lightning & Bolt have cornered him, and take him off to jail, saving Midtown once again!
LIGHTNING & BOLT is a dice-rolling, tile-flipping, bot-destroying search-and-rescue mission with superheroes, robots, and extreme asymmetry. To win, you need to rescue all 9 neighborhoods, fighting off the evil bots that are terrorizing them, reuniting friends and family, and cornering the Evil Doctor in his secret lab!
Game Play:
Lightning always plays first. On her turn, she can move, smash DocBots on her location by rolling her die, and rescue neighborhoods she's cleared of bots. Lightning ALWAYS defeats all DocBots on her space, even if she rolls below the number of bots surrounding her. But, when she rolls low the extra DocBots make her trouble meter tick upward—one for each extra bot. Once her trouble meter is full, Lightning is trapped, and can't move until Bolt comes to rescue her!
Lightning rescues neighborhoods by flipping over tiles that have been cleared of DocBots. Once she flips over a neighborhood tile, it stays face-up until the next neighborhood is rescued. If the tiles match, they're safe, and remain up and clear of bots for the rest of the game! If they don't match, they both flip back face down, and moving back to fac edown tiles you've visited before brings a new batch of DocBots to fight.
On Bolt's turn, the giant robot rolls three dice, and assigns them to the actions described on its player mat. Some actions (like moving and searching a neighborhood) require 1 die assigned, regardless of value. Others (like attacking DocBots or rescuing Lightning from trouble) depend on the value rolled. If Bolt needs to increase the value of its roll, it can increase its heat by 1 per die re-rolled. But if Bolt's heat meter gets full, it overheats, and must spend all three dice on the following turn to cool down. Still, sometimes overheating is preferable to taking too much damage from being swarmed by DocBots in neighborhoods Bolt enters—bots Bolt doesn't defeat remain on its tile turn after turn, dealing continual damage and preventing it from moving or taking any actions until Lightning swoops in, destroys the bots, and spends a turn repairing her robotic friend.
If Bolt rolls a 6 on any of its dice, it can choose to assign that die to downloading an upgrade, drawing a card from its upgrade deck. On the following turn, dice can be assigned to that upgrade to activate it.
To win, Lightning & Bolt must match all four pairs of neighborhood tiles. But if at any point they reveal the Evil Doctor's lair, all unmatched tiles are shuffled, setting back our heroes badly! However, if all four matches are made, and the last tile flips up to reveal the Evil Doctor's lair, Lightning & Bolt have cornered him, and take him off to jail, saving Midtown once again!
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