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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-60 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Alex Racine
-
아티스트
Alex Racine
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인원
게임 소개
업라이즈는 솔로, 협동조합, 혹은 경쟁적으로 하는 타워 쌓기 게임입니다.
당신은 새로운 비밀 조직의 일원이에요.
지배 엘리트들을 타도하기 위한 모든 임무를 완수하라.
각 미션 카드에는 물품 세트가 함께 제공됩니다. 솔로 또는 Co-Op을 플레이하는 경우 그룹 내 모든 구성원 간에 인벤토리를 공유합니다. 경쟁적으로 플레이할 경우, 각 멤버들은 스스로 순위를 올리려고 하기 때문에 각각 표시된 재고를 필요로 한다.
컨텐츠 및 일반 기능
1. 미션 카드
미션의 목표는 미션 카드에 명시되어 있습니다. 당신의 비밀스러운 사회가 성장할 수 있도록 모든 미션을 완수하세요.
임무 유형:
a) 점수 기반 미션: '스태치 카드'가 소진되기 전에 일정 점수에 도달합니다.
b) 설계 미션: 'Stache Cards'가 소진되기 전에 특정 디자인을 복제합니다.
c) Checklist Missions: 'Stache Cards'가 소진되기 전에 체크리스트의 요구 사항을 완료합니다.
2. 상위 모자 카드
탑 햇으로 위장하면 탑 햇 카드라고 알려진 것을 공개하여 새로운 나라에 침투할 수 있습니다.
상위 햇 카드는 9개의 정사각형(1개의 깃발과 8개의 위치 정사각형)으로 나뉜다. 깃발 광장에 아무것도 놓을 수 없지만, 그 나라에 접근하는 순간 깃발 광장에 지국을 설치한 것으로 간주됩니다. 이러한 이유로 깃발 칸은 비밀 의제를 완성하는 데 반영됩니다.
3. '스태쉬 카드'
Stache로 위장하면 전 세계에 지사를 설립할 수 있습니다. 각 '보관 카드'에는 1개의 사무소를 설치할 수 있는 위치가 포함되어 있습니다. 사무소를 설정하려면 '스태쉬 카드'를 폐기하고 사무소를 적절한 타일에 배치해야 합니다.
'보관함 카드'를 사용하여 사무소를 설정할 수 없거나 사용하지 않도록 선택할 수 없는 경우 볼트에서 카드를 숨깁니다. 나머지는 나중에 투자를 위해 사용할 수 있을 것이라고 확신합니다.
4. 당신의 금고
여기는 지부를 배치하는 데 사용되지 않는 모든 기관 카드가 라운드의 마지막에 사용되어야 하는 곳입니다. 나중에 투자 시 $VALUE를 사용할 수 있습니다. 투자 목록은 Vault 뒷면에 있습니다.
5. 국
이 표시되지 않은 건물들은 당신의 비밀조직이 그 나라에서 운영될 수 있는 설치 장소입니다. 당신의 사무실을 설정할 때 조심하세요. 안정성이 떨어져 노출이 된다면 이 부서와 다른 부서도 잃게 될 것입니다.
6. 비밀 의제
임무를 가속화하려면 비밀 의제를 완료하십시오. 비밀 의제는 특정 국가 내에서 달성하고자 하는 패턴입니다. 이러한 패턴은 국기의 배치, 국의 배치, 그리고 미끼의 배치에 의해 결정된다.
일반적으로 비밀 의제를 완료하는 데는 여러 가지 방법이 있으며 카드를 돌려 모든 옵션을 표시할 수 있습니다.
일단 당신이 비밀 의제를 완성하면, 당신은 그 나라에 있는 당신의 존재를 숨기고 다음 나라로 이동하기로 선택할 수 있습니다. 비밀 의제가 달성된 한 무료로 이 작업을 수행할 수 있습니다.
은폐는 비밀 의제를 완료하는 데 필요한 구성 요소를 위에 새 탑 햇 카드를 추가하는 것으로 구성됩니다. 성공적으로 이 작업을 수행하는 한, 완성된 Secret Andema 카드도 새 Secret Andema 카드로 덮게 됩니다.
7. 톱 모자
톱 햇은 비밀 의제를 완료하지 않고 새로운 국가에 진출할 수 있는 기회입니다. 볼트의 보관함 카드에서 구입하여 상단 모자를 얻거나 상단 모자 기호가 있는 타일에 사무국을 배치하여 상단 모자를 얻을 수도 있습니다.
Top Hat을 사용할 때 다음 중 하나를 수행할 수 있습니다.
a) 기존 타워에서 구성 요소를 덮고 위로 올라갑니다.
b) 1층에 새 Top Hat 카드를 추가하여 새 지점을 시작합니다.
8. 데코이
'스티시 카드'를 재생할 필요 없이 원하는 타일(플래그 제외)에 디코이를 배치할 수 있습니다.
'볼트의 보관함 카드'에서 구매하여 스티커를 얻거나 여행가방 기호가 표시된 타일에 사무소를 배치하여 스티커를 얻을 수도 있습니다.
미끼는 당신의 비밀 의제에서 노란 사각형으로 계산됩니다. 그들은 또한 한 나라의 안정을 제공하기 위해 사용될 수 있습니다.
9. 교량
브리지는 필요한 경우 조직 내에서 별도의 분기를 병합합니다. 브리지의 필요성은 선택한 미션 카드에 따라 결정됩니다.
교량 부설에는 수수료가 부과되지 않습니다. 그러나 병합을 완료하려면 새 Top Hat 카드로 브리지를 커버해야 합니다. 톱 햇을 사용하여 이 작업을 수행합니다.
10. 위기 카드
이 카드들은 오직 경쟁만을 위한 것입니다. 다른 구성원의 계획에 대한 간섭을 실행할 수 있습니다.
위기 카드를 구입했습니다.
—출판사의 설명
당신은 새로운 비밀 조직의 일원이에요.
지배 엘리트들을 타도하기 위한 모든 임무를 완수하라.
각 미션 카드에는 물품 세트가 함께 제공됩니다. 솔로 또는 Co-Op을 플레이하는 경우 그룹 내 모든 구성원 간에 인벤토리를 공유합니다. 경쟁적으로 플레이할 경우, 각 멤버들은 스스로 순위를 올리려고 하기 때문에 각각 표시된 재고를 필요로 한다.
컨텐츠 및 일반 기능
1. 미션 카드
미션의 목표는 미션 카드에 명시되어 있습니다. 당신의 비밀스러운 사회가 성장할 수 있도록 모든 미션을 완수하세요.
임무 유형:
a) 점수 기반 미션: '스태치 카드'가 소진되기 전에 일정 점수에 도달합니다.
b) 설계 미션: 'Stache Cards'가 소진되기 전에 특정 디자인을 복제합니다.
c) Checklist Missions: 'Stache Cards'가 소진되기 전에 체크리스트의 요구 사항을 완료합니다.
2. 상위 모자 카드
탑 햇으로 위장하면 탑 햇 카드라고 알려진 것을 공개하여 새로운 나라에 침투할 수 있습니다.
상위 햇 카드는 9개의 정사각형(1개의 깃발과 8개의 위치 정사각형)으로 나뉜다. 깃발 광장에 아무것도 놓을 수 없지만, 그 나라에 접근하는 순간 깃발 광장에 지국을 설치한 것으로 간주됩니다. 이러한 이유로 깃발 칸은 비밀 의제를 완성하는 데 반영됩니다.
3. '스태쉬 카드'
Stache로 위장하면 전 세계에 지사를 설립할 수 있습니다. 각 '보관 카드'에는 1개의 사무소를 설치할 수 있는 위치가 포함되어 있습니다. 사무소를 설정하려면 '스태쉬 카드'를 폐기하고 사무소를 적절한 타일에 배치해야 합니다.
'보관함 카드'를 사용하여 사무소를 설정할 수 없거나 사용하지 않도록 선택할 수 없는 경우 볼트에서 카드를 숨깁니다. 나머지는 나중에 투자를 위해 사용할 수 있을 것이라고 확신합니다.
4. 당신의 금고
여기는 지부를 배치하는 데 사용되지 않는 모든 기관 카드가 라운드의 마지막에 사용되어야 하는 곳입니다. 나중에 투자 시 $VALUE를 사용할 수 있습니다. 투자 목록은 Vault 뒷면에 있습니다.
5. 국
이 표시되지 않은 건물들은 당신의 비밀조직이 그 나라에서 운영될 수 있는 설치 장소입니다. 당신의 사무실을 설정할 때 조심하세요. 안정성이 떨어져 노출이 된다면 이 부서와 다른 부서도 잃게 될 것입니다.
6. 비밀 의제
임무를 가속화하려면 비밀 의제를 완료하십시오. 비밀 의제는 특정 국가 내에서 달성하고자 하는 패턴입니다. 이러한 패턴은 국기의 배치, 국의 배치, 그리고 미끼의 배치에 의해 결정된다.
일반적으로 비밀 의제를 완료하는 데는 여러 가지 방법이 있으며 카드를 돌려 모든 옵션을 표시할 수 있습니다.
일단 당신이 비밀 의제를 완성하면, 당신은 그 나라에 있는 당신의 존재를 숨기고 다음 나라로 이동하기로 선택할 수 있습니다. 비밀 의제가 달성된 한 무료로 이 작업을 수행할 수 있습니다.
은폐는 비밀 의제를 완료하는 데 필요한 구성 요소를 위에 새 탑 햇 카드를 추가하는 것으로 구성됩니다. 성공적으로 이 작업을 수행하는 한, 완성된 Secret Andema 카드도 새 Secret Andema 카드로 덮게 됩니다.
7. 톱 모자
톱 햇은 비밀 의제를 완료하지 않고 새로운 국가에 진출할 수 있는 기회입니다. 볼트의 보관함 카드에서 구입하여 상단 모자를 얻거나 상단 모자 기호가 있는 타일에 사무국을 배치하여 상단 모자를 얻을 수도 있습니다.
Top Hat을 사용할 때 다음 중 하나를 수행할 수 있습니다.
a) 기존 타워에서 구성 요소를 덮고 위로 올라갑니다.
b) 1층에 새 Top Hat 카드를 추가하여 새 지점을 시작합니다.
8. 데코이
'스티시 카드'를 재생할 필요 없이 원하는 타일(플래그 제외)에 디코이를 배치할 수 있습니다.
'볼트의 보관함 카드'에서 구매하여 스티커를 얻거나 여행가방 기호가 표시된 타일에 사무소를 배치하여 스티커를 얻을 수도 있습니다.
미끼는 당신의 비밀 의제에서 노란 사각형으로 계산됩니다. 그들은 또한 한 나라의 안정을 제공하기 위해 사용될 수 있습니다.
9. 교량
브리지는 필요한 경우 조직 내에서 별도의 분기를 병합합니다. 브리지의 필요성은 선택한 미션 카드에 따라 결정됩니다.
교량 부설에는 수수료가 부과되지 않습니다. 그러나 병합을 완료하려면 새 Top Hat 카드로 브리지를 커버해야 합니다. 톱 햇을 사용하여 이 작업을 수행합니다.
10. 위기 카드
이 카드들은 오직 경쟁만을 위한 것입니다. 다른 구성원의 계획에 대한 간섭을 실행할 수 있습니다.
위기 카드를 구입했습니다.
—출판사의 설명
Uprise is a tower-building game that plays Solo, Co-Op, or Competitively.
You're a member of a new secret society.
Complete all missions to overthrow the ruling elite.
Each mission card comes with its own set of supplies. If playing Solo or Co-Op, share the inventory among all the members in your group. If playing competitively, each member attempts to climb the ranks on their own so each of them needs the inventory indicated.
CONTENTS & GENERAL FUNCTIONS
1. MISSION CARDS
The goal of the mission is stated on the Mission Card. Complete all the missions so that your secret society can grow.
Types of missions:
a) Score-Based Missions: reach a certain number of points before running out of 'Stache Cards.
b) Architect Missions: replicate a certain design before running out of 'Stache Cards.
c) Checklist Missions: complete the requirements on a checklist before running out of 'Stache Cards.
2. TOP HAT CARDS
Disguised with a Top Hat, you can infiltrate a new country by revealing what is known as a Top Hat Card.
Top Hat Cards are divided into 9 squares (1 flag and 8 location squares). While you cannot place anything on a flag square, you are considered to have set up a bureau on the flag square the moment you gain access to that country. For this reason, flag squares will count toward completing Secret Agendas.
3. 'STACHE CARDS
Disguised with a 'Stache, you are able to set up bureaus across the world. Each 'Stache Card contains a location where you can potentially set up 1 bureau. To set up a bureau, you must discard the 'Stache Card and place your bureau on the proper tile.
If you cannot or choose not to use a 'Stache Card to set up a bureau, hide the card in your Vault. Rest assure you'll be able to use it later to make investments.
4. YOUR VAULT
This is where ALL 'Stache Cards not used to place a bureau must go at the end of a round. On any later turn, you will be able to use the $ VALUE to make investments. A list of investments is found on the back of the Vault.
5. BUREAUS
These unmarked buildings are setup locations so that your secret society may operate in that country. Be careful when setting your bureau. Should it lead to exposure due to lack of stability, you'll lose this bureau and likely others as well.
6. SECRET AGENDAS
To accelerate your mission, try to complete Secret Agendas. Secret Agendas are patterns you'll want to achieve within any given country. These patterns are determined by the placement of the flag, the placement of bureaus, as well as the placement of decoys.
Generally there is more than one way to complete a Secret Agenda and you can reveal all your options by rotating the card.
Once you complete a Secret Agenda, you may choose to cover up your presence in that country and move onto the next. You can do this free of charge as long as the Secret Agenda has been achieved.
The Cover Up consist of adding a new Top Hat Card ON TOP the components required to complete the Secret Agenda. As long as you successfully manage to do this, you will also Cover Up your completed Secret Agenda Card with a new Secret Agenda Card.
7. TOP HATS
A Top Hat is an opportunity to enter a new country without completing a Secret Agenda. You can gain a Top Hat by purchasing it from the 'Stache Cards in your Vault or you can also gain one by placing a Bureau on a tile with a Top Hat SYMBOL.
When using a Top Hat, you can either
a) cover up component(s) from an already existing tower and climb UP.
b) start a new branch by adding a new Top Hat Card on the ground floor.
8. DECOYS
Decoys can be placed on the tile of your choice (except on a flag) without needing to play a 'Stache Card.
You can gain a Decoy by purchasing it from the 'Stache Cards in your Vault or you can also gain one by placing a Bureau on a tile with a SUITCASE SYMBOL.
Decoys count as a yellow square in terms of your Secret Agendas. They can also be used to provide stability in a country.
9. BRIDGES
Bridges, when required, merge together separate branches within your organization. The need for bridges is determine by your chosen Mission Card.
There are no fees for placing a bridge(s). However, for a merger to be completed, you will need to cover the bridge(s) with a new Top Hat Card. Do this by using a Top Hat.
10. CRISIS CARDS
These cards are for competitive play only. They enable you to run an interference in another member's plans.
Crisis Cards are purchased.
—description from the publisher
You're a member of a new secret society.
Complete all missions to overthrow the ruling elite.
Each mission card comes with its own set of supplies. If playing Solo or Co-Op, share the inventory among all the members in your group. If playing competitively, each member attempts to climb the ranks on their own so each of them needs the inventory indicated.
CONTENTS & GENERAL FUNCTIONS
1. MISSION CARDS
The goal of the mission is stated on the Mission Card. Complete all the missions so that your secret society can grow.
Types of missions:
a) Score-Based Missions: reach a certain number of points before running out of 'Stache Cards.
b) Architect Missions: replicate a certain design before running out of 'Stache Cards.
c) Checklist Missions: complete the requirements on a checklist before running out of 'Stache Cards.
2. TOP HAT CARDS
Disguised with a Top Hat, you can infiltrate a new country by revealing what is known as a Top Hat Card.
Top Hat Cards are divided into 9 squares (1 flag and 8 location squares). While you cannot place anything on a flag square, you are considered to have set up a bureau on the flag square the moment you gain access to that country. For this reason, flag squares will count toward completing Secret Agendas.
3. 'STACHE CARDS
Disguised with a 'Stache, you are able to set up bureaus across the world. Each 'Stache Card contains a location where you can potentially set up 1 bureau. To set up a bureau, you must discard the 'Stache Card and place your bureau on the proper tile.
If you cannot or choose not to use a 'Stache Card to set up a bureau, hide the card in your Vault. Rest assure you'll be able to use it later to make investments.
4. YOUR VAULT
This is where ALL 'Stache Cards not used to place a bureau must go at the end of a round. On any later turn, you will be able to use the $ VALUE to make investments. A list of investments is found on the back of the Vault.
5. BUREAUS
These unmarked buildings are setup locations so that your secret society may operate in that country. Be careful when setting your bureau. Should it lead to exposure due to lack of stability, you'll lose this bureau and likely others as well.
6. SECRET AGENDAS
To accelerate your mission, try to complete Secret Agendas. Secret Agendas are patterns you'll want to achieve within any given country. These patterns are determined by the placement of the flag, the placement of bureaus, as well as the placement of decoys.
Generally there is more than one way to complete a Secret Agenda and you can reveal all your options by rotating the card.
Once you complete a Secret Agenda, you may choose to cover up your presence in that country and move onto the next. You can do this free of charge as long as the Secret Agenda has been achieved.
The Cover Up consist of adding a new Top Hat Card ON TOP the components required to complete the Secret Agenda. As long as you successfully manage to do this, you will also Cover Up your completed Secret Agenda Card with a new Secret Agenda Card.
7. TOP HATS
A Top Hat is an opportunity to enter a new country without completing a Secret Agenda. You can gain a Top Hat by purchasing it from the 'Stache Cards in your Vault or you can also gain one by placing a Bureau on a tile with a Top Hat SYMBOL.
When using a Top Hat, you can either
a) cover up component(s) from an already existing tower and climb UP.
b) start a new branch by adding a new Top Hat Card on the ground floor.
8. DECOYS
Decoys can be placed on the tile of your choice (except on a flag) without needing to play a 'Stache Card.
You can gain a Decoy by purchasing it from the 'Stache Cards in your Vault or you can also gain one by placing a Bureau on a tile with a SUITCASE SYMBOL.
Decoys count as a yellow square in terms of your Secret Agendas. They can also be used to provide stability in a country.
9. BRIDGES
Bridges, when required, merge together separate branches within your organization. The need for bridges is determine by your chosen Mission Card.
There are no fees for placing a bridge(s). However, for a merger to be completed, you will need to cover the bridge(s) with a new Top Hat Card. Do this by using a Top Hat.
10. CRISIS CARDS
These cards are for competitive play only. They enable you to run an interference in another member's plans.
Crisis Cards are purchased.
—description from the publisher
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