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게임 소개

테마
토마스 모어에 따르면 유토피아는 모든 면에서 모범적인 사회이다. 이 교육용 게임은 유토피아적 이상뿐만 아니라 생계유지, 가정 꾸리기, 투자 등 실생활에서의 실무를 바탕으로 만들어졌습니다. 유토피아를 통해 플레이어들은 개인적인 목표를 달성하는 데 있어 기회, 지식, 소유권의 중요성을 깨닫는다.

게임플레이
게임은 7개의 사이클로 나뉘며, 15-20년(년)부터 시작하여 은퇴할 때까지 진행된다. 각 플레이어는 색깔 있는 말머리 표식인 개인 소유 차트를 선택하고 $3000을 받는다. 말머리를 출발 구역의 왼쪽 아래에 놓고, 선수들은 두 개의 6면 주사위를 굴려 두 숫자의 차이에 해당하는 공간을 움직인다. 더블을 롤하면 플레이어가 돈을 벌거나 유토피아 카드를 받게 된다. 각 사이클이 끝날 때(보드의 회로) 플레이어들은 유토피아 카드와 $1200 또는 그들의 연봉을 받았다.


이 게임의 목표는 마커, 돈, 소유한 부동산 가격에 따라 가장 많은 포인트를 가지고 은퇴하는 사람이 되는 것입니다.
Theme
Utopia, according to Sir Thomas More, is a model society in all aspects. This educational game is built upon the Utopian ideal as well as the practical matters in real life such as making a living, setting a family, investment, etc. Through Utopia players realize the importance of opportunities, knowledge and possessions in attaining personal goals.

Gameplay
The game is divided into 7 cycles, starting at 15-20 (years) and ending at retirement. Each player chooses a Chart of Personal Possessions, a colored horse head marker and receives $3000. Placing their horse head at the bottom left corner of the starting zone, players roll two six sided dice and move the number of spaces equal to the difference between the two numbers. If doubles are rolled, players earn either money or a Utopia card as indicated by the chart printed on the board. At the end of each cycle (circuit of the board), players received a Utopian card and $1200 or their salary.

Goal
The goal of the game is to be the person who retires with the most points based on markers, money and price of property owned.

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