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  • 인원

    1-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Do Not Die라는 게임은 단순히 살아남고 구조를 찾기 위해 노력하는 동안 플레이어 바이탈과 자원을 관리하는 데 초점을 맞춘 타일 게임이다.

플레이어들은 은신처를 짓고, 오두막을 약탈하고, 사냥을 하고, 음식을 위해 낚시를 할 수 있으며, 심지어 멋진 캠프파이어까지 아늑하게 할 수 있다. 하지만 실수하지 마세요, 이곳의 목표는 생존입니다. 비록 그것이 선수 대 선수 전투를 의미할지라도, 선수들은 살아서 탈출구를 찾아야 한다.

"Do Not Die"는 속도가 빠르고 복잡성이 심하고 많은 사용 가능한 전략으로 흥미진진합니다. 모든 선수들이 서로 경쟁하게 만들 뿐 아니라 게임 자체를 1차 도전자로 삼고 있다.

관련된 역학은 선수들을 앞으로 밀어내고 만약 그들이 그들의 주요 목표를 시야를 잃는다면 생존이 불가능해진다. 협동으로 플레이할 수도 있으며, 최종적으로 플레이어 타일을 결합할 수도 있다. 이 게임은 심지어 싱글 플레이어의 동작을 위한 광범위하고 매력적인 단독 모드도 갖추고 있습니다. (게임 길이 = 60분 / 플레이어 = 1-5 / 연령 = 10+)

이 턴 기반 게임은 플레이어 보드를 사용하여 각 플레이어가 체온, 헝거, 목마름, 피로의 네 가지 개인 바이탈을 관리합니다. 차례가 끝나면 각 플레이어는 각 생명력과 관련된 HP 데미지를 합산하여 체력 측정기에서 뺍니다. 헬스 미터는 30부터 시작되며 플레이어가 0에 도달하면 패배합니다.

이 게임에는 메인 게임 보드도 있습니다. 메인 게임 보드에는 각 플레이어의 환경을 설정하는 플레이어 카드와 그날의 날씨를 제어하는 웨더 카드가 있다. Weather Deck에 배포되며 노출 수준을 높이는 6개의 노출 카드가 있습니다. 이 노출 수준은 각 플레이어가 턴을 시작할 때 각 플레이어의 바이탈을 낮춥니다. 플레이어는 이 효과를 상쇄하고 죽음을 피하기 위해 바이탈을 관리하기 위해 각 턴마다 6가지 동작을 수행해야 한다.

이 게임에는 64개의 타일이 있으며 플레이어는 주변 환경을 탐색하기 위해 동작을 사용하여 탐색합니다. 이러한 구성 요소는 다음과 같습니다.

얼린 땅 타일 - 먹이용 모래밭 사냥에 사용 +1
얼어붙은 호수 타일 - 식용 낚시에 사용 +1
숲 타일 - 작은 사냥감을 사냥하는 데 사용 +4
산 기와 - 큰 사냥감을 사냥하는 데 사용 +6
캐빈 타일 - 공구 및 물품을 약탈하는 데 사용
파이어 타워 타일 - 구조에 사용

게임에서 유용한 자원을 얻기 위해 플레이어는 모닥불, 대피소, 물, 그리고 간단한 도구들을 플레이어의 동작을 이용하여 만들 수 있다. 다른 아이템과 툴은 캐빈 타일을 공개하고 약탈하면 게임 내에서 찾을 수 있습니다. 각 플레이어는 공개된 객실을 한 번만 약탈할 수 있습니다. 캐빈을 약탈할 때 플레이어는 아이템 카드의 경우 검은색 다이 1개, 도구 카드의 경우 흰색 주사위 2개를 굴린다. 짝수를 굴린 다음 해당 도구 또는 항목 카드를 덱에서 선택합니다. 목표는 항상 남는다, 죽지 않는다.
The game, Do Not Die, is a tile game that focuses on managing player vitals and resources while simply trying to stay alive and find rescue.

Players can build shelters, loot cabins, hunt and fish for food, even cozy up to a nice campfire. But make no mistake, the goal here is survival. Players must stay alive and find their way out, even if that means player vs. player combat.

"Do Not Die" is fast paced and exciting with deep complexity and many available strategies. It makes all players compete against each other but also has the game itself as the primary challenger.

The mechanics involved push the players forward and if they lose sight of their primary objective, survival becomes impossible. It can also be played cooperatively, eventually joining player tiles. The game even has a vast and engaging solitary mode for single player action. (Game length = 60 minutes / Players = 1-5 / Ages = 10+)

This turn-based game uses Player Boards where each player manages four individual vitals; Temperature, Hunger, Thirst, & Fatigue. At the end of their turn, each player adds up the HP damage associated with each vital and subtracts it from their health meter. The Health Meter starts at thirty and once the player reaches zero, they lose.

The game also has a Main Game Board. The Main Game Board has Player Cards that sets the environment for each player and Weather Cards that control the weather for the day. Distributed in the Weather Deck, there are six Exposure Cards that increase the Exposure Level. This Exposure Level lowers each players vitals at the beginning of each player turn. The player must perform six actions each turn to try to counteract this effect and manage their vitals to avoid dying.

There are sixty-four tiles in this game that the player uncovers by using actions to explore their surroundings. They consist of the following:

Frozen Ground Tile - Used for hunting Varment for food +1
Frozen Lake Tile - Used for Fishing for food +1
Forest Tile - Used for hunting Small Game for food +4
Mountain Tile - Used for hunting Large Game for food +6
Cabin Tile - Used for looting Tools and Items
Fire Tower Tile - Used for Rescue

In order to gain helpful resources in the game, the player can craft things like campfires, shelters, water, and some simple tools using player actions. Other Items and Tools can be found in the game by revealing a Cabin Tile and looting it. Each player can only loot a revealed cabin once. When a cabin is looted, the player rolls one black die (for an Item Card) and two white dice (for Tool Cards). If they roll an even number, then they select the corresponding Tool or Item Cards from the decks. The goal always remains, Do Not Die.

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