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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chris Peach, Ben Pohl
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아티스트
Elle Hansen
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인원
게임 소개
가디언즈 오브 웨이워드(Guardins of Wayword)는 독특한 판타지 세계를 배경으로 한 주사위를 쌓는 테이블 상판 게임으로, 많은 고딕 호러 및 판타지 설정의 캐릭터들이 포함되어 있다.
게임을 설정할 때 플레이어는 무작위로 "를 선택합니다.Big Bad", 시나리오, 그리고 "의 병사들과 부하들.빅 배드". 그들의 토큰은 각 플레이어 턴에서 뽑혀 재생되는 가방에 들어갑니다. 그런 다음 플레이어는 대표할 길드를 선택하고 에이전트, 아이템, 스크롤 등 게임에 유용한 모든 것을 번갈아 초안 작성한다. 이것은 게임이 발전함에 따라 그들의 주사위 풀을 만들기 위한 개인 인벤토리를 만든다.
게임이 진행되는 동안, 플레이어들은 에이전트와 인벤토리의 힘과 게임에서 영향력을 높일 것이다. 각 주사위는 길드가 위협을 해결하고, 사기를 떨어뜨리며, 어둠의 공포와 싸울 수 있게 해줍니다! 플레이어 주사위는 게임을 시작할 때 초안한 카드와 몇몇 공개 에이전트로부터 구매된다.
플레이어 차례가 시작될 때, 그들은 Threat Bag에서 토큰을 꺼내어 Wayword에서 가장 멀리 떨어진 도시 공간에 추가한다. 각각의 도시 공간이 가득 찰수록 웨이워드라는 도시에 점점 더 가까이 위협이 쇄도하기 시작한다. 도중에 민간인이 다치고 도시와 지역이 파괴될 수도 있지만 진짜 위협은 웨이워드에 도달하는 적들로부터 온다. 웨이워드가 무너지면 모든 플레이어가 진다. Threat Bag에는 "도 포함되어 있습니다.빅 배드"는 그의 트루프의 무능함에 너무 질려버린 나머지, 그들 자신의 브랜드 문제를 일으키기 위해 나타났다. 무엇보다, 게임의 가변 시나리오들은 Threat Bag 무승부를 배가시키는 것에서부터 위협과 적들이 웨이워드를 향해 더 빠르게 움직일 수 있도록 하는 것까지 모든 게임 측면에 영향을 미칠 수 있다.
길드가 에이전트와 인벤토리를 구축하면 이 악당들을 물리치고 위협을 멈추고 마을 사람들을 구출할 수 있습니다. 이 모든 것들은 웨이워드 사람들의 인기 포인트 (승리 포인트) 가치가 있다. 만약 플레이어들이 맞서서 "을 물리친다면;Big Bad", 게임은 끝나가고 웨이워드는 더 편하게 쉴 수 있습니다!
게임을 설정할 때 플레이어는 무작위로 "를 선택합니다.Big Bad", 시나리오, 그리고 "의 병사들과 부하들.빅 배드". 그들의 토큰은 각 플레이어 턴에서 뽑혀 재생되는 가방에 들어갑니다. 그런 다음 플레이어는 대표할 길드를 선택하고 에이전트, 아이템, 스크롤 등 게임에 유용한 모든 것을 번갈아 초안 작성한다. 이것은 게임이 발전함에 따라 그들의 주사위 풀을 만들기 위한 개인 인벤토리를 만든다.
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플레이어 차례가 시작될 때, 그들은 Threat Bag에서 토큰을 꺼내어 Wayword에서 가장 멀리 떨어진 도시 공간에 추가한다. 각각의 도시 공간이 가득 찰수록 웨이워드라는 도시에 점점 더 가까이 위협이 쇄도하기 시작한다. 도중에 민간인이 다치고 도시와 지역이 파괴될 수도 있지만 진짜 위협은 웨이워드에 도달하는 적들로부터 온다. 웨이워드가 무너지면 모든 플레이어가 진다. Threat Bag에는 "도 포함되어 있습니다.빅 배드"는 그의 트루프의 무능함에 너무 질려버린 나머지, 그들 자신의 브랜드 문제를 일으키기 위해 나타났다. 무엇보다, 게임의 가변 시나리오들은 Threat Bag 무승부를 배가시키는 것에서부터 위협과 적들이 웨이워드를 향해 더 빠르게 움직일 수 있도록 하는 것까지 모든 게임 측면에 영향을 미칠 수 있다.
길드가 에이전트와 인벤토리를 구축하면 이 악당들을 물리치고 위협을 멈추고 마을 사람들을 구출할 수 있습니다. 이 모든 것들은 웨이워드 사람들의 인기 포인트 (승리 포인트) 가치가 있다. 만약 플레이어들이 맞서서 "을 물리친다면;Big Bad", 게임은 끝나가고 웨이워드는 더 편하게 쉴 수 있습니다!
Guardians of Wayword is a dice-building tabletop game set in a unique world of fantasy that contains characters from many gothic horror and fantasy settings.
Setting up the game, player will randomly select a "Big Bad", Scenario, and the soldiers and lackeys of the "Big Bad". Their tokens go into a bag that is drawn and played from on each Player Turn. Then, players select a Guild to represent, and take turns drafting their Agents, Items, Scrolls and anything else useful for the Game. This creates their personal inventory to create their dice pool as the game evolves.
Over the course of the game, players will increase their Agents and Inventory's power and influence in the game. Each die bought makes your Guilds ability to resolve threats, respond to morale loss and fight the horrors of the dark! Players dice are bought from the cards they drafted at the beginning of the game as well as a few public Agents players can recruit from.
At the beginning of a player's turn, they pull a token from the Threat Bag and add it to the city space furthest from Wayword. As each city space fills up, threats begin flooding closer and closer to the city of Wayword. Along the way, Civilians may be injured, cities and locations may be destroyed but the real threat comes from foes reaching Wayword. If Wayword collapses, all the players lose. The Threat Bag also includes the "Big Bad", who may get so fed up with his Troop's ineffectiveness, that they show up to cause their own brand of trouble! On top of all of that, the variable Scenarios in game may affect any aspect of play, from doubling Threat Bag draws to letting threats and foes move further towards Wayword but faster.
As Guilds build up their Agents and Inventory, they will defeat these baddies, stop these threats and rescue these Villagers. All of these things are worth Popularity Points (Victory Points) from the people of Wayword. If players confront and defeat the "Big Bad", the game comes to an end and Wayword can rest easier!
Setting up the game, player will randomly select a "Big Bad", Scenario, and the soldiers and lackeys of the "Big Bad". Their tokens go into a bag that is drawn and played from on each Player Turn. Then, players select a Guild to represent, and take turns drafting their Agents, Items, Scrolls and anything else useful for the Game. This creates their personal inventory to create their dice pool as the game evolves.
Over the course of the game, players will increase their Agents and Inventory's power and influence in the game. Each die bought makes your Guilds ability to resolve threats, respond to morale loss and fight the horrors of the dark! Players dice are bought from the cards they drafted at the beginning of the game as well as a few public Agents players can recruit from.
At the beginning of a player's turn, they pull a token from the Threat Bag and add it to the city space furthest from Wayword. As each city space fills up, threats begin flooding closer and closer to the city of Wayword. Along the way, Civilians may be injured, cities and locations may be destroyed but the real threat comes from foes reaching Wayword. If Wayword collapses, all the players lose. The Threat Bag also includes the "Big Bad", who may get so fed up with his Troop's ineffectiveness, that they show up to cause their own brand of trouble! On top of all of that, the variable Scenarios in game may affect any aspect of play, from doubling Threat Bag draws to letting threats and foes move further towards Wayword but faster.
As Guilds build up their Agents and Inventory, they will defeat these baddies, stop these threats and rescue these Villagers. All of these things are worth Popularity Points (Victory Points) from the people of Wayword. If players confront and defeat the "Big Bad", the game comes to an end and Wayword can rest easier!
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