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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Michael Craughwell, Corey Wright
-
아티스트
-
인원
게임 소개
카르토펠크리그(Kartofelkrieg)는 플라스틱 미니어처 부품과 무기가 장착된 실제 감자를 사용한 가족 친화적인 "감자 전쟁 게임"이다. 이 게임은 평평하지 않은 표면을 포함하여 사실상 어디에서나 할 수 있습니다.
게임 초반에 플레이어들은 감자를 장착할 부품 보드를 번갈아 그리고 선택하게 되어 비대칭적인 캐릭터 셋업을 하게 된다. 부품에는 디딤판, 다리, 방패, 전원 공급 장치, 총, 대포, 그리고 다양한 능력을 가진 무기들이 포함된다.
부품을 선택한 후, 플레이어들은 해당하는 미니어처 조각을 실제 감자에 삽입하고, 플레이어 수에 따라 테이블 위에 놓습니다. 플레이어는 자신의 제어 보드를 설치하고, 각 부품 보드를 전략적으로 제어 보드에 할당하며, 모든 부품과 감자를 최대 전력으로 설정하고 데미지가 없는 상태로 설정한다.
게임을 하는 동안, 플레이어들은 감자가 만들어내는 힘을 교대로 사용하여 그들의 부분으로 다양한 동작을 수행한다. 예를 들어, 감자는 그들의 디딤판을 사용하고 다른 플레이어를 움직이거나 때릴 수 있다. 그 대신에, 그들은 그들의 무기 중 하나를 발사하고 다른 플레이어에게 피해를 입히려고 할 수 있다.
각 부품은 서로 다르고 전력 요구량, 범위, 능력, 정확도, 그리고 줄 수도, 가져갈 수도 있는 손상이 다르다. 적중 위치와 피해액을 파악하기 위해 주사위를 굴려야 하는 부분도 있다. 플레이어는 자신의 파워가 0이 될 때까지 다양한 동작을 위해 자신의 파트를 계속 사용할 수 있다. 그 시점에서, 그들의 차례는 끝입니다. 그들의 동력은 다음 차례에 재설정될 것이다.
파트가 최대 데미지에 도달하면 그 피해를 입힌 공격수가 그 파트를 감자에서 제거한 후 승리 포인트로 유지합니다. 디펜딩 플레이어가 컨트롤 보드에서 부품 보드를 제거합니다. 이제 제어 보드의 해당 섹션은 보호되지 않습니다. 즉, 해당 위치가 손상되면 감자/제어 보드가 직접 손상될 수 있습니다.
한 사람이 플레이 보드에서 최대 데미지에 도달하면 게임이 즉시 종료됩니다. 가장 많은 부분을 파괴하고 가장 많은 승점을 가진 사람이 승자다.
게임 초반에 플레이어들은 감자를 장착할 부품 보드를 번갈아 그리고 선택하게 되어 비대칭적인 캐릭터 셋업을 하게 된다. 부품에는 디딤판, 다리, 방패, 전원 공급 장치, 총, 대포, 그리고 다양한 능력을 가진 무기들이 포함된다.
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각 부품은 서로 다르고 전력 요구량, 범위, 능력, 정확도, 그리고 줄 수도, 가져갈 수도 있는 손상이 다르다. 적중 위치와 피해액을 파악하기 위해 주사위를 굴려야 하는 부분도 있다. 플레이어는 자신의 파워가 0이 될 때까지 다양한 동작을 위해 자신의 파트를 계속 사용할 수 있다. 그 시점에서, 그들의 차례는 끝입니다. 그들의 동력은 다음 차례에 재설정될 것이다.
파트가 최대 데미지에 도달하면 그 피해를 입힌 공격수가 그 파트를 감자에서 제거한 후 승리 포인트로 유지합니다. 디펜딩 플레이어가 컨트롤 보드에서 부품 보드를 제거합니다. 이제 제어 보드의 해당 섹션은 보호되지 않습니다. 즉, 해당 위치가 손상되면 감자/제어 보드가 직접 손상될 수 있습니다.
한 사람이 플레이 보드에서 최대 데미지에 도달하면 게임이 즉시 종료됩니다. 가장 많은 부분을 파괴하고 가장 많은 승점을 가진 사람이 승자다.
Kartoffelkrieg is a light-weight family-friendly "potato war-game" using real potatoes equipped with plastic miniature parts and weapons. The game can be played virtually anywhere, including non-flat surfaces.
At the beginning of the game, players take turns drawing and choosing part boards with which to equip their potatoes, resulting in asymmetric character setup. Parts include treads, legs, shields, power supplies, guns, cannons, and other weapons with various abilities.
After choosing their parts, players then insert the corresponding miniature pieces into physical potatoes, and place them on the table as specified according to the number of players. Players set up their control boards, assign each part board strategically to the control board, and set all parts and potatoes to maximum power and zero damage.
During a game, players take turns using the power their potatoes produce to perform various actions with their parts. For example, a potato could use power to use their treads and move or ram another player. Alternatively, they could fire off one of their weapons, and attempt to damage another player.
Each part is different, has different power requirements, ranges, abilities, accuracy, and damage that it can give or take. Some parts require dice rolling to determine the hit location and damage amount. Players can continue using their parts for various actions, until their power reaches zero. At that point, their turn is over. Their power will reset on the subsequent turn.
When a part reaches maximum damage, the attacking player who caused that damage, removes the part from the potato, and keeps it as a victory point. The defending player removes the part board from their control board. That section of the control board is now unprotected, meaning that future damage to that location can now directly hurt the potato/control board.
When any one person reaches maximum damage on their player board, the game ends immediately. The winner is the person who destroyed the most parts and has the most victory points.
At the beginning of the game, players take turns drawing and choosing part boards with which to equip their potatoes, resulting in asymmetric character setup. Parts include treads, legs, shields, power supplies, guns, cannons, and other weapons with various abilities.
After choosing their parts, players then insert the corresponding miniature pieces into physical potatoes, and place them on the table as specified according to the number of players. Players set up their control boards, assign each part board strategically to the control board, and set all parts and potatoes to maximum power and zero damage.
During a game, players take turns using the power their potatoes produce to perform various actions with their parts. For example, a potato could use power to use their treads and move or ram another player. Alternatively, they could fire off one of their weapons, and attempt to damage another player.
Each part is different, has different power requirements, ranges, abilities, accuracy, and damage that it can give or take. Some parts require dice rolling to determine the hit location and damage amount. Players can continue using their parts for various actions, until their power reaches zero. At that point, their turn is over. Their power will reset on the subsequent turn.
When a part reaches maximum damage, the attacking player who caused that damage, removes the part from the potato, and keeps it as a victory point. The defending player removes the part board from their control board. That section of the control board is now unprotected, meaning that future damage to that location can now directly hurt the potato/control board.
When any one person reaches maximum damage on their player board, the game ends immediately. The winner is the person who destroyed the most parts and has the most victory points.
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