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BGG랭킹
BGG전체 : 4248
STRATEGY : 1699
FAMILYGAMES : 1259 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
30-40 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.54 / 5
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디자이너
Daniel Solis
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아티스트
Eric Hibbeler
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인원
게임 소개
우주 & mdash; 마지막 고물상. 한 행성의 쓰레기가 다른 행성의 보물이 되어 다행입니다! '정크 궤도'에서 넌 네 청소선의 선장이야 우주 쓰레기를 수거해서 도시까지 운반하지 정크 시작... 어, *스파이브*... 우주선을 추진하기 위해 에어록에서 나와! 가까운 행성과 달의 궤도를 항해하는 동안 화물을 배달하기 위해 경주하세요! 재미와 이익을 위한 우주역학입니다! 차례에 따라 다음 3단계를 수행하십시오.
1. 정크 & mdash; 화물칸에 있는 정크 타일을 하나 선택하여 배에서 숫자 값과 동일한 공간(시계 방향 또는 시계 반대 방향)으로 멀리 이동합니다. 이 방법으로 목적지에 도착하면 원격 배송을 한 것입니다. 그렇지 않으면, 그것은 단순히 전체 거리를 이동한 후에 멈춥니다. 발사된 고물로 적함을 타격하는 것도 가능하여 상대방이 화물으로부터 고물 타일을 버리게 할 수 있다.
2.;당신의 배지만, 반대 방향에서 발사된 쓰레기들이 했던 것과 같은 거리로 이동해야 해 배 &mdash 이동한다. 선박이 위치 보드 사이의 환승 지점에 도달하면 궤도를 변경할 수 있습니다. 이 경우, 우주선이 새 궤도에 진입할 때 방향을 시계 방향에서 시계 반대 방향으로 또는 그 반대로 변경합니다. 만약 당신의 배가 당신의 화물에 있는 잡동사니의 도착지라면, 당신은 직송을 한 것이다.
3. 고물을 주워라; 배를 옮긴 후, 현재 도시에 있는 모든 고물 타일을 수거하여 화물칸에 추가하라. 그런 다음 해당 스택의 새 정크 타일로 현재 도시를 다시 채웁니다(예: 화성 도시에 있는 경우 화성 스택에서 다시 채웁니다).
각 플레이어는 어떤 방식으로든 위의 규칙을 어기는 독특한 선박 파워를 가진 자신만의 배를 가지고 있다. 게임의 끝은 도시의 스택이 비어 있어서 리필할 수 없을 때 트리거됩니다. 이 일이 일어나면, 모든 플레이어들이 마지막 한 차례 차례를 얻은 후, 배달된 모든 정크 타일의 값을 집계하고, 가장 높은 총량을 가진 플레이어가 승리합니다.
1. 정크 & mdash; 화물칸에 있는 정크 타일을 하나 선택하여 배에서 숫자 값과 동일한 공간(시계 방향 또는 시계 반대 방향)으로 멀리 이동합니다. 이 방법으로 목적지에 도착하면 원격 배송을 한 것입니다. 그렇지 않으면, 그것은 단순히 전체 거리를 이동한 후에 멈춥니다. 발사된 고물로 적함을 타격하는 것도 가능하여 상대방이 화물으로부터 고물 타일을 버리게 할 수 있다.
2.;당신의 배지만, 반대 방향에서 발사된 쓰레기들이 했던 것과 같은 거리로 이동해야 해 배 &mdash 이동한다. 선박이 위치 보드 사이의 환승 지점에 도달하면 궤도를 변경할 수 있습니다. 이 경우, 우주선이 새 궤도에 진입할 때 방향을 시계 방향에서 시계 반대 방향으로 또는 그 반대로 변경합니다. 만약 당신의 배가 당신의 화물에 있는 잡동사니의 도착지라면, 당신은 직송을 한 것이다.
3. 고물을 주워라; 배를 옮긴 후, 현재 도시에 있는 모든 고물 타일을 수거하여 화물칸에 추가하라. 그런 다음 해당 스택의 새 정크 타일로 현재 도시를 다시 채웁니다(예: 화성 도시에 있는 경우 화성 스택에서 다시 채웁니다).
각 플레이어는 어떤 방식으로든 위의 규칙을 어기는 독특한 선박 파워를 가진 자신만의 배를 가지고 있다. 게임의 끝은 도시의 스택이 비어 있어서 리필할 수 없을 때 트리거됩니다. 이 일이 일어나면, 모든 플레이어들이 마지막 한 차례 차례를 얻은 후, 배달된 모든 정크 타일의 값을 집계하고, 가장 높은 총량을 가진 플레이어가 승리합니다.
Space — the final junkyard. Good thing one planet's trash is another planet's treasure! In Junk Orbit, you're captain of your own scavenger ship, picking up space junk and transporting it to any city that will take it. Launch your junk ... uh, *cargo* ... out of your airlock to propel your ship! Race to deliver your cargo as you navigate the orbits of nearby planets and moons! It's astrodynamics for fun and profit! On your turn, carry out these three steps:
1. Launch junk — Choose any one junk tile in your cargo hold and move it away from your ship (clockwise or counter-clockwise, your choice) a number of spaces equal to its numeric value. If it reaches its destination city this way, you have made a remote delivery. Otherwise, it simply comes to rest after moving its full distance. It is also possible to hit an enemy ship with launched junk, causing that opponent to discard one junk tile from their cargo.
2. Move ship — Your ship must now move the same distance that your launched junk did, but in the opposite direction. When your ship reaches a transfer point between location boards, you may choose to switch orbits. If you do, your ship changes direction (from clockwise to counter-clockwise, or vice versa) as it enters the new orbit. If the space your ship lands on is the destination of any junk in your cargo, you have made a direct delivery.
3. Pick up junk — After moving your ship, pick up all junk tiles present in your current city, adding them to your cargo hold. Then, refill your current city with one new junk tile from the corresponding stack (e.g., if at a Mars city, refill from the Mars stack).
Each player has their own ship with a unique ship power that breaks the rules above in some way. The end of the game is triggered when a city cannot be refilled because its stack is empty. When this happens, every player gets one final turn, then players tally the values from all of their delivered junk tiles, and whoever has the highest total wins.
1. Launch junk — Choose any one junk tile in your cargo hold and move it away from your ship (clockwise or counter-clockwise, your choice) a number of spaces equal to its numeric value. If it reaches its destination city this way, you have made a remote delivery. Otherwise, it simply comes to rest after moving its full distance. It is also possible to hit an enemy ship with launched junk, causing that opponent to discard one junk tile from their cargo.
2. Move ship — Your ship must now move the same distance that your launched junk did, but in the opposite direction. When your ship reaches a transfer point between location boards, you may choose to switch orbits. If you do, your ship changes direction (from clockwise to counter-clockwise, or vice versa) as it enters the new orbit. If the space your ship lands on is the destination of any junk in your cargo, you have made a direct delivery.
3. Pick up junk — After moving your ship, pick up all junk tiles present in your current city, adding them to your cargo hold. Then, refill your current city with one new junk tile from the corresponding stack (e.g., if at a Mars city, refill from the Mars stack).
Each player has their own ship with a unique ship power that breaks the rules above in some way. The end of the game is triggered when a city cannot be refilled because its stack is empty. When this happens, every player gets one final turn, then players tally the values from all of their delivered junk tiles, and whoever has the highest total wins.
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