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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
John Oldroyd
-
아티스트
John Oldroyd
-
인원
게임 소개
유틸리티는 작고 네모난 카드로 하는 카드 게임이다. 각 플레이어는 유틸리티 플랜트 카드, 하우스 카드, 그리고 둘을 연결하는 일반 도로 카드로 시작한다. 유틸리티 공장과 집에는 각각 가스, 수도, 전기 세 개의 유틸리티가 있다. 이 게임의 목표는 유틸리티 타일 카드(각각 가스관, 수도관, 전기선)를 사용하여 유틸리티 플랜트에서 집까지 각각의 유틸리티를 연결하는 첫 번째 플레이어가 되는 것이다.
각각의 유틸리티 카드는 가스관, 수도관, 전선이 독특하게 조합되어 있어 플레이어는 공간 구성 능력과 퍼즐 해결 능력, 전략적인 계획을 사용하여 상대보다 먼저 시스템을 완성해야 한다.
이 게임은 일반적으로 2명으로 진행되지만, 원할 경우 단독 플레이가 가능하다. 2개의 카피로 최대 4명의 플레이어가 플레이할 수 있다.
게임 방법:
설정: 각 플레이어는 일반 도로로 연결된 유틸리티 플랜트 카드와 집 카드로 시작합니다. 나머지 카드들은 뒤섞여 아래를 향하게 된다.
목표: 이 게임의 목표는 유틸리티 플랜트에서 집까지 세 개의 유틸리티(가스, 물, 전기)를 모두 연결하는 첫 번째 플레이어가 되거나 카드 카드 부족 시 상대보다 적은 수의 타일을 배치하는 것입니다.
게임플레이: 카드 세 장이 데크 위에서 뽑혀서 데크 앞에 세워진다. 플레이어는 돌아가면서 이 카드들 중 하나를 선택하여 유틸리티에 추가하거나 이전에 재생된 카드를 교체합니다. 카드를 교체할 때 교체된 카드는 카드 앞에 있는 세 개의 카드 중 하나가 됩니다. 새로운 카드를 플레이할 때, 데크 상단에 있는 카드를 뽑아서 데크 앞에 있는 페이스업 카드 중 하나가 된다. 카드는 사용 중인 카드 옆에 둘 수 있습니다. 도로가 있는 카드는 출발 도로 카드 위에서 플레이할 수 있습니다(필수는 아님).
연결 유틸리티: 새 카드를 넣을 때 유틸리티를 정렬할 필요가 없습니다. 당첨되기 위해서는 세 가지 공익시설 모두에 대해 유틸리티 플랜트에서 주택까지 완전한 경로가 있어야 하며, 지점/대체 경로가 미완성으로 남을 수 있다. 카드 가장자리에는 물과 가스가 정렬되고 모서리에는 전기가 정렬된다.
게임 종료: 이 게임은 한 플레이어가 유틸리티 플랜트에서 하우스까지 세 개의 유틸리티를 모두 연결하거나(그 플레이어가 승자임) 덱에서 마지막 페이스다운 카드를 뽑으면 종료되며, 이 경우 플레이어는 자신의 유틸리티 카드를 세고 더 적은 수의 카드를 가진 플레이어가 승리한다.
각각의 유틸리티 카드는 가스관, 수도관, 전선이 독특하게 조합되어 있어 플레이어는 공간 구성 능력과 퍼즐 해결 능력, 전략적인 계획을 사용하여 상대보다 먼저 시스템을 완성해야 한다.
이 게임은 일반적으로 2명으로 진행되지만, 원할 경우 단독 플레이가 가능하다. 2개의 카피로 최대 4명의 플레이어가 플레이할 수 있다.
게임 방법:
설정: 각 플레이어는 일반 도로로 연결된 유틸리티 플랜트 카드와 집 카드로 시작합니다. 나머지 카드들은 뒤섞여 아래를 향하게 된다.
목표: 이 게임의 목표는 유틸리티 플랜트에서 집까지 세 개의 유틸리티(가스, 물, 전기)를 모두 연결하는 첫 번째 플레이어가 되거나 카드 카드 부족 시 상대보다 적은 수의 타일을 배치하는 것입니다.
게임플레이: 카드 세 장이 데크 위에서 뽑혀서 데크 앞에 세워진다. 플레이어는 돌아가면서 이 카드들 중 하나를 선택하여 유틸리티에 추가하거나 이전에 재생된 카드를 교체합니다. 카드를 교체할 때 교체된 카드는 카드 앞에 있는 세 개의 카드 중 하나가 됩니다. 새로운 카드를 플레이할 때, 데크 상단에 있는 카드를 뽑아서 데크 앞에 있는 페이스업 카드 중 하나가 된다. 카드는 사용 중인 카드 옆에 둘 수 있습니다. 도로가 있는 카드는 출발 도로 카드 위에서 플레이할 수 있습니다(필수는 아님).
연결 유틸리티: 새 카드를 넣을 때 유틸리티를 정렬할 필요가 없습니다. 당첨되기 위해서는 세 가지 공익시설 모두에 대해 유틸리티 플랜트에서 주택까지 완전한 경로가 있어야 하며, 지점/대체 경로가 미완성으로 남을 수 있다. 카드 가장자리에는 물과 가스가 정렬되고 모서리에는 전기가 정렬된다.
게임 종료: 이 게임은 한 플레이어가 유틸리티 플랜트에서 하우스까지 세 개의 유틸리티를 모두 연결하거나(그 플레이어가 승자임) 덱에서 마지막 페이스다운 카드를 뽑으면 종료되며, 이 경우 플레이어는 자신의 유틸리티 카드를 세고 더 적은 수의 카드를 가진 플레이어가 승리한다.
Utility is a card game played with small, square cards. Each player starts with a utility plant card, a house card, and a plain road card connecting the two. The utility plant and the house each have three utilities coming from them: gas, water, and electricity. The goal of the game is to be the first player to use utility tile cards (which each have segments of gas pipes, water lines, and electrical wires) to connect each of the utilities from the utility plant to the house.
Each utility card has a unique combination of gas pipes, water lines, and electrical wires, so players must use spatial organization skills, puzzle solving ability, and strategic planning to ensure completion of their system before their opponent.
The game is generally played with 2 players, but it can be played solo if desired. With two copies of the game, up to 4 players can play.
How to play:
Setup: Each player begins with a utility plant card and a house card, connected by a plain road. The remaining cards are shuffled and placed face down in a stack.
Objective: The goal of the game is to either be the first player to connect all three utilities (gas, water, and electricity) from their utility plant to their house OR to have fewer tiles placed than the opponent when the deck runs out of cards.
Gameplay: Three cards are drawn off the top of the deck and placed face up in front of the deck. Players take turns choosing one of these cards and either adding it to their utilities OR replacing a previously-played card. When replacing cards, the card replaced becomes one of the three cards in front of the deck. When playing a new card, a card off the top of the deck is drawn to become one of the face-up cards in front of the deck. Cards may be placed adjacent to any card in play. Cards with roads can (but are not required to) be played on top of the starting road card.
Connecting Utilities: Utilities do not have to align when placing a new card. In order to win, there must be a complete path from the utility plant to the house for all three utilities, and branches/alternative paths may remain unfinished. Water and gas align at the edges of the cards, and electricity aligns at the corners.
Ending the game: The game ends when one player connects all three utilities from the utility plant to the house (that player is the winner) or when the last face-down card is drawn from the deck, in which case players count their utility cards and the player who has fewer cards in play wins.
Each utility card has a unique combination of gas pipes, water lines, and electrical wires, so players must use spatial organization skills, puzzle solving ability, and strategic planning to ensure completion of their system before their opponent.
The game is generally played with 2 players, but it can be played solo if desired. With two copies of the game, up to 4 players can play.
How to play:
Setup: Each player begins with a utility plant card and a house card, connected by a plain road. The remaining cards are shuffled and placed face down in a stack.
Objective: The goal of the game is to either be the first player to connect all three utilities (gas, water, and electricity) from their utility plant to their house OR to have fewer tiles placed than the opponent when the deck runs out of cards.
Gameplay: Three cards are drawn off the top of the deck and placed face up in front of the deck. Players take turns choosing one of these cards and either adding it to their utilities OR replacing a previously-played card. When replacing cards, the card replaced becomes one of the three cards in front of the deck. When playing a new card, a card off the top of the deck is drawn to become one of the face-up cards in front of the deck. Cards may be placed adjacent to any card in play. Cards with roads can (but are not required to) be played on top of the starting road card.
Connecting Utilities: Utilities do not have to align when placing a new card. In order to win, there must be a complete path from the utility plant to the house for all three utilities, and branches/alternative paths may remain unfinished. Water and gas align at the edges of the cards, and electricity aligns at the corners.
Ending the game: The game ends when one player connects all three utilities from the utility plant to the house (that player is the winner) or when the last face-down card is drawn from the deck, in which case players count their utility cards and the player who has fewer cards in play wins.
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