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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-120 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

오글리스는 죽어가는 행성으로 표면은 두꺼운 얼음 층으로 덮여 있으며, 땅 밑에는 극도로 적대적인 생물군이 어둠 속에 잠겨 있거나 생존이 이 마지막 울타리로 밀려나 있다. 이 행성은 희귀한 에너지 원천인 인산 물질과 하나의 자원만을 가지고 있습니다: 돌연변이의 주요 영양소이자 강력한 벡터인 돌연변이.

어둠 속의 야광은 워게임 카드와 4x의 중간 게임이며 반협조적인 공포 게임이기도 합니다. 플레이어는 12개의 유닛, 3개의 소스 도시, 7개의 액션 카드로 게임을 시작합니다. 동적 게임플레이: 플레이어가 턴 오프 플레이 중에 프로그래밍된 액션 중 다양한 선택에서 선택한 2가지 동작을 만듭니다.

플레이어는 인종이 멸종 위기에 처한 진화한 외계인 실체를 구현한다. 각 플레이어는 상대 파벌의 유전자 물질(물질 토큰)을 약탈해 생존을 보장하려는 4개의 외계 파벌 중 하나를 이끈다. 가장 먼저 4개의 재료 토큰을 획득하는 플레이어가 게임에서 승리합니다. 게임 초반에는 각 파벌의 능력이 대칭적으로 나타나며, 이는 게임을 이해하기 쉽게 만든다). 각 선수는 자신의 적응 전략과 플레이 친화력을 바탕으로 경기 중 자신의 파벌 능력을 키워나가고, 이후 비대칭적인 반전을 하게 된다.

플레이어들은 그들의 힘을 증가시키기 위해 에너지 소스 시티를 정복하고, 그들의 에너지와 반대되는 네트워크를 관리해야 한다. 플레이어는 또한 동식물의 적대적 반응을 막기 위해 유닛을 조심스럽게 움직여야 한다.

글로우 인 더 다크니스는 다음과 같은 메커니즘과 독특한 게임플레이를 가지고 있다.
- 파벌개선을 위한 공동건립.
- 반-숨겨진 명령이 있는 공통 행동 시스템(플레이어 간 조작을 선호함)
- 통제된 & 행동 이례적인 대담한 전략들
- 분파 능력의 전문화를 위한 형태소 체계
- 순차 전투 해결 시스템
- 동물과 식물의 비교적이고 적응적인 메커니즘과 관련된 절차적 생성 메커니즘을 포함한 자율적이고 상호작용적인 진화를 가진 생물군계.
- 무서운 게임의 주요한 진화 (공포에 관한 최근의 과학적 연구에 기초함)
- 에너지 네트워크 구축을 통한 자원의 독창적이고 미묘한 관리

14세 이상의 2-4명을 위한 게임입니다. 범주: 중급 - 전문가
Ogleis is a dying planet whose surface is covered with a thick layer of ice, in the subsoil remains an extremely hostile biome immersed in the darkness or survival is pushed back into these last entrenches. This planet has only a rare source of energy the phospho-substance and one resource: the mutagen which is the main nutrient and a powerful vector of mutations.

Glow in the darkness is a game halfway between the wargame card driven and the 4x, it's also a semi-cooperative horror game. Players start the game with 12 units, 3 source cities and 7 action cards. Dynamic gameplay: during its turn of play the player makes 2 actions chosen from a variable choice of programmed action

Players embody evolved alien entities whose race is on the verge of extinction. Each player leads one of the 4 alien factions that try to guarantee their survival by plundering the genetic material (material token) of the opposing factions. The first player to acquire 4 material tokens wins the game. At the beginning of the game, the abilities of each faction are symmetrical (which also makes it easier to understand the game). Each player develops his own faction's abilities during the game based on his strategy of adapting and his playing affinities, the game then takes on a highly asymmetrical twist.

Players must conquer energy Source-cities, manage their energetic and opposing networks in order to increase their power. Players must also move their units carefully to guard against hostile reactions from the fauna and flora.

Glow in the darkness has mechanisms and a unique gameplay including:
- a common semi-hidden deckbuilding for the improvement of factions
- a common action system with semi-hidden orders (which favors manipulation between players)
- a controlled "action anomaly"promoting bold strategies
- the morphe system for the specialization of faction capabilities
- a sequential combat resolution system
- a biome with an autonomous and interactive evolution, including a mechanism of procedural generation associated with a comparative and adaptive mechanism of fauna and flora.
- major evolution of the scary game (based on recent scientific studies concerning: fear)
- the original and subtle management of resources through the construction of energy networks

A game for 2-4 players 14+ years old. Category: intermediate - expert

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