-
BGG랭킹
BGG전체 : 14675
-
-
인원
4-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Ally Steven Severi
-
아티스트
Ally Steven Severi
-
인원
게임 소개
스니치는 어느 순간 반협조 게임으로 변할 수 있는 협동게임이다.
선수들은 모두 죄수이고 그들은 그들의 위대한 탈출을 계획하고 있다. 그들이 탈출하고 싶다면 몇 가지 계획을 성공시켜야 한다. 서로 다른 교도소 연락책들을 충분히 모을 때 계획이 성공적이죠 하지만 모든 것이 비밀리에 정리되어야 합니다. 다른 플레이어들이 당신의 계획에 기여할 연락처를 보내고 그들이 누구인지 알려줄 것이지만 당신은 아직 그들을 볼 수 없습니다. 게임 중에는 플레이어가 항상 말을 할 수 있는 것은 아니기 때문에 누가 여러분의 계획에 동참하는지 알 수 없는 경우가 있습니다. 연락처를 충분히 모으면 즉시 임의의 연락처 하나가 계획에 참여하며 성공 또는 실패를 확인합니다.
모든 계획이 계획대로 진행되기만 한다면, 하지만 계획이 실패하자마자 경비원들은 의심을 갖게 되고, 책임자는 취조장의 카드를 뽑아야 할 것이다. 간수들이 당신을 밀고자가 되도록 설득할 가능성이 있습니다. 이럴 때 당신의 유일한 목표는 다른 선수들이 탈출하지 않도록 하는 것입니다. 더 많은 계획들이 실패함에 따라 긴장이 쌓일 것이다. 아직도 다른 수감자들을 믿을 수 있나요? 아니면 그들이 당신에게 거짓말을 하는 건가요?
충분히 많은 계획이 성공했을 때, 총이 감옥으로 밀수되면, 당신은 총을 받을 한 명의 플레이어를 뽑게 될 것이다. 아직도 총을 다룰 수 있는 믿을만한 사람이 있나요? 총기가 건네지는 대로 총 소유자가 결정해야 한다. 그가 누군가를 쏴서 탈옥을 막지는 못할까? 아니면 아직도 자네들 사이에 밀고자가 있을 위험을 모두를 믿나?
선수들은 모두 죄수이고 그들은 그들의 위대한 탈출을 계획하고 있다. 그들이 탈출하고 싶다면 몇 가지 계획을 성공시켜야 한다. 서로 다른 교도소 연락책들을 충분히 모을 때 계획이 성공적이죠 하지만 모든 것이 비밀리에 정리되어야 합니다. 다른 플레이어들이 당신의 계획에 기여할 연락처를 보내고 그들이 누구인지 알려줄 것이지만 당신은 아직 그들을 볼 수 없습니다. 게임 중에는 플레이어가 항상 말을 할 수 있는 것은 아니기 때문에 누가 여러분의 계획에 동참하는지 알 수 없는 경우가 있습니다. 연락처를 충분히 모으면 즉시 임의의 연락처 하나가 계획에 참여하며 성공 또는 실패를 확인합니다.
모든 계획이 계획대로 진행되기만 한다면, 하지만 계획이 실패하자마자 경비원들은 의심을 갖게 되고, 책임자는 취조장의 카드를 뽑아야 할 것이다. 간수들이 당신을 밀고자가 되도록 설득할 가능성이 있습니다. 이럴 때 당신의 유일한 목표는 다른 선수들이 탈출하지 않도록 하는 것입니다. 더 많은 계획들이 실패함에 따라 긴장이 쌓일 것이다. 아직도 다른 수감자들을 믿을 수 있나요? 아니면 그들이 당신에게 거짓말을 하는 건가요?
충분히 많은 계획이 성공했을 때, 총이 감옥으로 밀수되면, 당신은 총을 받을 한 명의 플레이어를 뽑게 될 것이다. 아직도 총을 다룰 수 있는 믿을만한 사람이 있나요? 총기가 건네지는 대로 총 소유자가 결정해야 한다. 그가 누군가를 쏴서 탈옥을 막지는 못할까? 아니면 아직도 자네들 사이에 밀고자가 있을 위험을 모두를 믿나?
The Snitch is a co-operative game that could turn into a semi-co-operative game at any moment.
The players are all prisoners and they are planning their great escape. If they want to escape they have to succeed in several schemes. A scheme is succesful when you bring together enough different prison contacts. But everything has to be organised in secret. The other players send you contacts who'll contribute to your scheme and they'll tell you who they are but you can't see them yet. During the game a player isn't always allowed to talk, so there is a chance you can't be told who is joining your scheme. As soon as you have gathered enough contacts one random contact will join your scheme and you'll check you succeeded or failed.
As long as all schemes succeed everything goes as planned, but as soon as a scheme fails the guards are getting suspicious and the person who was responsible will have to draw cards of the interrogation deck. There is a chance the guards will convince you to become a snitch. When this happens your only goal is to make sure the other players don't escape. As more schemes fail tension will build. Can you still trust the other inmates or are they lying to you?
When enough schemes have succeeded a gun is smuggled into the prison and you'll vote who it the one player who'll receive the gun. Is there still somebody present who you can all trust to handle the gun? As soon as the gun is handed over the owner of the gun must decide. Will he shoot somebody to make sure he won't prevent the escape? Or do you still trust everyone with the risk the snitch is still among you...
The players are all prisoners and they are planning their great escape. If they want to escape they have to succeed in several schemes. A scheme is succesful when you bring together enough different prison contacts. But everything has to be organised in secret. The other players send you contacts who'll contribute to your scheme and they'll tell you who they are but you can't see them yet. During the game a player isn't always allowed to talk, so there is a chance you can't be told who is joining your scheme. As soon as you have gathered enough contacts one random contact will join your scheme and you'll check you succeeded or failed.
As long as all schemes succeed everything goes as planned, but as soon as a scheme fails the guards are getting suspicious and the person who was responsible will have to draw cards of the interrogation deck. There is a chance the guards will convince you to become a snitch. When this happens your only goal is to make sure the other players don't escape. As more schemes fail tension will build. Can you still trust the other inmates or are they lying to you?
When enough schemes have succeeded a gun is smuggled into the prison and you'll vote who it the one player who'll receive the gun. Is there still somebody present who you can all trust to handle the gun? As soon as the gun is handed over the owner of the gun must decide. Will he shoot somebody to make sure he won't prevent the escape? Or do you still trust everyone with the risk the snitch is still among you...
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
604
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
456
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
390
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18