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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 18+ -
게임 난이도
3.50 / 5
-
디자이너
Joe Angiolillo
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아티스트
-
인원
게임 소개
나폴레옹 전쟁은 1796년부터 1815년까지의 분쟁 기간 전체를 포함한다. 각 차례는 4개월을 나타냅니다. 지도는 지역(숲, 늪 등)과 지역 경계선(강, 산 등)을 따라 여러 지역으로 나뉜다. 규칙에 따르면, 그 조각들은 작은 군단이나 큰 규모의 사단을 나타냅니다. 일부 유닛은 다른 유닛을 명령할 수 있는 명령어도 나타냅니다. 요새는 조각으로도 표현된다.
게임의 순서가 워게임치고는 꽤 표준적이죠
1) 협상
2) 카드 재작성 중
3) 공급 결정
4) 이동과 전투
5) 강화
6) 수익조정
7) 게임 턴 마커 이동
캠페인 중 하나(예: 전체 나폴레옹 전쟁이 아님)를 재생할 때 협상, 재건 및 수익을 건너뜁니다.
운동 단계에는 어느 나라가 부대를 통제하든 지도력이 낮은(더 나쁜) 부대가 더 나은 리더쉽을 가진 부대보다 먼저 움직여야 하는 독특한 정비사가 있다. 차례가 왔을 때 움직이지 않는 부대는 상급 지휘관이 이끌어야 나중에 움직일 수 있다. 플레이어는 자신의 최고 등급 리더를 사용하여 다른 플레이어의 낮은 등급 리더의 움직임을 미리 예방할 수 있다.
이 게임은 종이 지도가 있는 독립형 게임으로 판매되었습니다. 이 게임은 또한 시리즈의 다른 세 게임(나폴레온의 이탈리아 전역, 나폴레옹의 러시아 전역, 나폴레옹의 반도 전역)의 조각과 탑재된 지도를 조합하고 확장 모듈 2의 추가 규칙과 조각을 추가하는 방식으로도 플레이할 수 있다.
게임의 순서가 워게임치고는 꽤 표준적이죠
1) 협상
2) 카드 재작성 중
3) 공급 결정
4) 이동과 전투
5) 강화
6) 수익조정
7) 게임 턴 마커 이동
캠페인 중 하나(예: 전체 나폴레옹 전쟁이 아님)를 재생할 때 협상, 재건 및 수익을 건너뜁니다.
운동 단계에는 어느 나라가 부대를 통제하든 지도력이 낮은(더 나쁜) 부대가 더 나은 리더쉽을 가진 부대보다 먼저 움직여야 하는 독특한 정비사가 있다. 차례가 왔을 때 움직이지 않는 부대는 상급 지휘관이 이끌어야 나중에 움직일 수 있다. 플레이어는 자신의 최고 등급 리더를 사용하여 다른 플레이어의 낮은 등급 리더의 움직임을 미리 예방할 수 있다.
이 게임은 종이 지도가 있는 독립형 게임으로 판매되었습니다. 이 게임은 또한 시리즈의 다른 세 게임(나폴레온의 이탈리아 전역, 나폴레옹의 러시아 전역, 나폴레옹의 반도 전역)의 조각과 탑재된 지도를 조합하고 확장 모듈 2의 추가 규칙과 조각을 추가하는 방식으로도 플레이할 수 있다.
The Napoleonic Wars covers the entire period of conflict from 1796 to 1815. Each turn represents 4 months. The map is divided into areas, with terrain in the area (forest, swamp, etc.) and along the area borders (river, mountains, etc.). According to the rules, the pieces represent small corps or oversized divisions. Some units also represent commanders that can command other units. Fortresses are also represented by pieces.
The sequence of play is fairly standard for a wargame -
1) Negotiations
2) Rebuilding Cadres
3) Supply Determination
4) Movement and Combat
5) Reinforcements
6) Adjustment of Revenue
7) Move game turn marker
When playing one of the campaigns (i.e., not the full Napoleonic Wars), skip Negotiations, Rebuilding, and Revenue.
The Movement phase has a unique mechanic that requires units with lower (worse) leadership to move before those with better leadership, regardless of which country controls the unit. Units which don't move when it is their turn may only move later if led by a commander with higher leadership. A player may use his highest rated leader to preempt the movement of another player's lower rated leader.
This game was sold as a stand alone game with a paper map. The game could also be played by combining the pieces and mounted maps from the other three games in the series (Napoleon's Italian Campaigns, Napoleon's Russian Campaign, and Napoleon's Peninsula Campaign) and adding the extra rules and pieces from Expansion Module 2.
The sequence of play is fairly standard for a wargame -
1) Negotiations
2) Rebuilding Cadres
3) Supply Determination
4) Movement and Combat
5) Reinforcements
6) Adjustment of Revenue
7) Move game turn marker
When playing one of the campaigns (i.e., not the full Napoleonic Wars), skip Negotiations, Rebuilding, and Revenue.
The Movement phase has a unique mechanic that requires units with lower (worse) leadership to move before those with better leadership, regardless of which country controls the unit. Units which don't move when it is their turn may only move later if led by a commander with higher leadership. A player may use his highest rated leader to preempt the movement of another player's lower rated leader.
This game was sold as a stand alone game with a paper map. The game could also be played by combining the pieces and mounted maps from the other three games in the series (Napoleon's Italian Campaigns, Napoleon's Russian Campaign, and Napoleon's Peninsula Campaign) and adding the extra rules and pieces from Expansion Module 2.
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